میزان صدقه مردم ایران در سال ۹۷ چقدر است؟


مردم ایران در سال ۹۷ چقدر صدقه دادند؟

دلگرم کننده: معاون توسعه مشارکت های مردمی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در 11 ماهه امسال 301 میلیارد تومان در سراسر کشور جمع آوری شده است، گفت: هر ایرانی در سال جاری حدود 4000 تومان پرداخت کرده است. . عادت زنانه.

به گزارش ایسنا، علیرضا عسگریان در نشست خبری امروز با بیان اینکه امسال مشکلات اقتصادی زیادی داشتیم و کسانی که در تنگنا بودند با مشکلات بیشتری مواجه شدند، اظهار کرد: 25 درصد از کل اعتبارات کمیته امداد در زمان صدقه تامین می شود. جشن . همچنین از اواسط ژانویه تاکنون کمک های مالی به این جشن بشردوستانه نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.

معاون کمیته امداد توسعه مشارکت های مردمی درباره برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای آینده ادامه داد: جشن های عاطفه و جشن های نیکوکاری از جمله فعالیت های جامع کمیته امداد است که منابع زیادی را برای ما صرفه جویی می کند. “

عسگریان افزود: جشن نیکوکاری تنها در اسفند ماه برگزار نمی شود، بلکه فعالیت های ما در این زمینه از دی ماه آغاز می شود. امسال نیز 20 هزار مدرسه در جشن های خیریه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات و درآمدهای عمومی کمیته امداد از ابتدای سال 97 تا کنون 34 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: این افزایش در صدقات 3 درصد، در طرح اکراء 36 درصد و در صورت نیاز 47 درصد و زکات است. 36 درصد بود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد ادامه داد: طرح اکرام شامل محسنین و ایتام می شود و در مجموع 290 ​​هزار خانواده یتیم و محسنین در کشور داریم که شامل 148 هزار ایتام و 142 هزار خانواده محسنین است. همچنین نزدیک به 600 میلیارد تن کمک مردمی به این خانواده ها داده شد.

بیشتر بخوانید  جزئیات جدید از پرونده قتل بابک خرمدین، آرزو و فرامرز

عسگریان با بیان اینکه تمام تلاش کمیته کمک به خیریه ها و مراکز خیریه در انجام امور خیر است گفت: بیشتر این مراکز در مساجد است. ما در حال حاضر خیریه های بزرگی داریم و بخشی از فعالیت های خود را به این خیریه ها واگذار کرده ایم. به عنوان مثال، کمک های مالی جمع آوری شده برای جشن گرفتن احساسات به مدارس داده می شود تا پوشش دهند. همچنین در حال حاضر 1700 موسسه خیریه در کشور داریم که امیدواریم تا پایان سال 98 به 3000 خیر برسد.

به گفته عسگریان نزدیک به 2 میلیون و 100 هزار خانواده محروم تحت پوشش کمیته امداد هستند. سرانه پرداختی برای هر یتیم ماهیانه 230 هزار تومان است که کمیته امداد در تلاش است تا سال آینده این مبلغ را به 300 هزار تومان برساند.

معاون کمیته امداد برای توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به اینکه طرح اکرام شامل ایتام و محسنین می شود، خاطرنشان کرد: محسنین خانواده هایی هستند که سرپرست دارند اما سرپرست آنها به هر دلیلی نمی تواند سرپرستی کند. 290 هزار یتیم و محسن در کشور داریم که از این تعداد 148 هزار نفر یتیم و 142 هزار نفر محسن هستند.

وی درباره صدقه نیز توضیح داد: هر ایرانی در 11 ماه گذشته نزدیک به 4000 تن صدقه داده است. امسال یک پنجم صندوق های خیریه حذف شده و روش های دیگری مانند درخواست ها و استفاده از بانک ها برای امور خیریه جایگزین شده است.

عسگریان با اشاره به روش های مختلف پرداخت صدقه خاطرنشان کرد: یکی از این روش ها ارسال شماره 1 به شماره 8877 و استفاده از تلفن خیریه 09688877 است که امیدواریم کمک های شخصی در سال آینده 25 درصد افزایش یابد. 301 میلیارد تومان طی 11 ماه گذشته در کل کشور وصول شده که نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید  مکالمه و اینترنت رایگان هدیه مخابرات به مناسبت شب یلدا + فیلم

به گفته وی، در حال حاضر 95 درصد وجوه خیریه از طریق صندوق های ثابت خیریه دریافت می شد.

معاون کمک های توسعه مشارکت های مردمی گفت: سال گذشته 150 هزار خانوار به خودکفایی رسیدند اما امسال دوباره 600 هزار خانوار جدید را تحت پوشش قرار دادیم و تاکنون 2 میلیون و 100 هزار خانوار داریم.


دیدگاهتان را بنویسید