مولتی ویتامین / مولتی ویتامین چقدر و چگونه مصرف کنیم


مولتی ویتامین قرص ها غنی هستند انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. هر فرد مطابق با رژیم غذایی خود باید تصمیم بگیرد که آیا مولتی ویتامین نیاز دارد یا نه. گروه های مختلف مردم به مقادیر متفاوتی از مولتی ویتامین ها نیاز دارند. یعنی زنان، مردان، سالمندان و کودکان به درجات مختلف آن را دریافت کنند مکمل دارند.

در این مقاله با یک مجله دلگرم کننده برای آشنایی بیشتر با مولتی ویتامین ها و نیازهای بدن به جلسه Draw & Discover بپیوندید.

مولتی ویتامین / مولتی ویتامین چقدر و چگونه مصرف کنیم

مولتی ویتامین / مولتی ویتامین چقدر و چگونه مصرف کنیم

لوازم جانبی برای زنان
زیرا خانم ها در زمان های مختلف مانند شروع و پایان قاعدگی، بارداری و … رنج می برند. تغییرات هورمونی مکمل هایی که مصرف می کنند باید این گونه باشد اختلالات هورمونی جا شدن.

مثلا قاعدگی یا همین قاعدگی در نتیجه باعث از دست دادن خون بدن می شود کمبود آهن در بدن بنابراین، باید مکمل هایی مصرف کنید که آهن از دست رفته را جبران می کنند. کلسیم، منگنز، نیاسین و ویتامین B6 درد شکم در دوران قاعدگی را کاهش می دهد. مولتی ویتامین ها و ایزوفلاون ها در قاعدگی متوقف می شود آنها بسیار موثر هستند.

مولتی ویتامین / مولتی ویتامین چقدر و چگونه مصرف کنیم

لوازم جانبی برای مردان
مردان در مقایسه با زنان به همین دلیل عضلات بیشتری دارند منیزیم آنها به منیزیم بیشتری برای کمک به تقویت عضلات نیز نیاز دارند مشکلات قلبی و پروستات جلوگیری می کند.

از آنجا که سطوح هورمونی زن و مرد با هم فرق دارند و از نظر جسمی بسیار متفاوت هستند، مقدار مولتی ویتامین ها هم باید متفاوت باشد اما برای داشتن بدنی سالم بخورید. ویتامین های A، C و E. هم برای آقایان و هم برای خانم ها توصیه می شود.

بیشتر بخوانید  لاکتوز مونوهیدرات چیست و چه کاربردی دارد ؟

مولتی ویتامین / مولتی ویتامین چقدر و چگونه مصرف کنیم

لوازم جانبی برای کودکان
مولتی ویتامین های کودکان طعمی شیرین و جویدنی دارند، بنابراین کودکان تا حد امکان تمایل به خوردن آن دارند. ویتامین A و ویتامین E، روی، اسید فولیک و بیوتین آنها برای کودکان مفید هستند.

Scientists Fr. جدیداز کودکان مولتی ویتامین مصرف می کنند آنها هنوز به توافق نرسیده اند زیرا برخی از آنها معتقدند که کودک علاوه بر تغذیه به مکمل ها نیاز دارد و برخی دیگر معتقدند رژیم غذایی متعادل برای رشد کودک کافی.

از مولتی ویتامین موجود در آن اهن برای کودکان اجتناب کردنزیرا می تواند منجر به مسمومیت با آهن شود و خطرات زیادی برای کودک به همراه خواهد داشت.

مولتی ویتامین / مولتی ویتامین چقدر و چگونه مصرف کنیم
مکمل برای سالمندان
بدن سالمندان برای ترمیم سلول های آسیب دیده و ایجاد گلبول های قرمز ویتامین هایی مانند B12 و B6 و همچنین اسید فولیک بیشتر نیاز دارد. هم ویتامین B6 و B12 سیستم عصبی بدن را تقویت می کند و از خستگی و کم خونی جلوگیری می کند.
زیرا افراد مسن اشتهای کمتری دارند و همچنین متابولیسم کمتری نسبت به سایر افراد دارند نیاز بیشتری برای مصرف مکمل ها

ترجمه و تالیف:
ستون تشویقی مجله سلامت


دیدگاهتان را بنویسید