قتل مخفیانه فرش فروش معروف مشهدی فاش شد



به گزارش سلام نو به نقل از جام جم، سناریوی دروغین گروگان ربایان برای فرار از مجازات قتل، فروش فرش معروف مشهد در تحقیقات بازپرس جنایی این شهر کشف شد.

رسیدگی به این پرونده از روز پنجشنبه گذشته و با اعلام ناپدید شدن مرد میانسالی به نام علیداد در مشهد آغاز شده است. پسر این مرد در شکایت خود به پلیس گفت: پدرم در کنار خانه ما فرش فروشی دارد. امروز بعدازظهر مردی سوار بر موتور به مغازه پدرم آمد و او را به دیدن فرش برد.

پس از آن پدرم به خانه برگشت. هیچ سابقه ای وجود نداشت که پدرم برای مدت طولانی بیهوش فروشگاه را ترک کند. به همین دلیل فکر می کنم اتفاق تلخی برای او افتاده است.

پس از این شکایت، ماموران تحقیقات را آغاز کردند و متوجه شدند علیداد یکی از تاجران سرشناس منطقه است و تاکنون با کسی اختلاف و درگیری نداشته است. از طرفی چون خانواده اش با او تماسی نداشتند فرصت گروگان گرفتن او به قصد اخاذی از بین رفت.

رد پای موتورسواران

ماموران کلانتری با بررسی دقیق دوربین های مداربسته موجود در منطقه متوجه شدند مرد جوان با شلوار پلنگی ابتدا به سراغ فروشنده فرش رفته و او را سوار بر موتورسیکلت کرده و متواری شده است. کمی بعد دوباره به فرش فروشی فوش آمد و چند فرش داخل وانت گذاشت و برد.

پس از ردیابی وانت، ماموران پلیس سریعا راننده را شناسایی و دستگیر کردند. راننده در تحقیقات با رد اطلاع از سرنوشت فروشنده فرش گفت: این مرد با پرداخت 30 هزار تومان از من خواست تا چند فرش را به خانه ای در محله گلشهر ببرم که پذیرفتم و از ماجرای آدم ربایی اطلاعی ندارم.

بیشتر بخوانید  تعداد سرقت ها در ایران بیش از چهار برابر شده است!

پس از شناسایی منزل در محله گلشهر، تیم جنایی به آنجا رفتند و بازپرس جنایی دستور داد تا بازگشت موتورسوار صبر کنند و وارد خانه نشوند. موتورسوار جمعه شب وارد ویلایی دو طبقه شد و در اقدامی ناگهانی بلافاصله دستگیر شد.

کشف قتل

او که شوکه شده بود، منکر اطلاع از سرنوشت پیرمرد شد. پلیس به دستور پلیس خانه را بازرسی کرد و جسد یک فروشنده فرش را در میان یکی از فرش های دزدیده شده از مغازه طبقه بالا پیدا کرد. آثار درگیری بر روی بدن این مرد وجود داشت.

متهم به نام جلیل در بازجویی های اولیه منکر قتل شد و گفت: تنها اتهام آدم ربایی فروشنده فرش و سرقت فرش از مغازه و پول از حساب بانکی وی را می پذیرم اما قتل را مرتکب نشده ام. یکی از دوستانم که اکنون فراری است با مقتول درگیر شد و او را کشت.

متهم پس از بررسی های اولیه در صحنه قتل به بازداشتگاه منتقل شد و قاضی محمد عارفیراد بازپرس جنایی مشهد دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد تا کارشناسان علت اصلی مرگ وی را مشخص کنند.

اعتراف به قتل فروشنده فرش

دو روز پس از کشف این جنایت و در حالی که در تحقیقات مشخص شد جلیل همدستی نداشته است، بازپرس جنایی در شعبه 211 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به تحقیق از وی پرداخت.

جلیل ابتدا ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد، اما در مواجهه با استدلال بازپرس، سکوت را شکست و به قتل اعتراف کرد و این بار مدعی شد که او را پس از درگیری با مقتول و در دفاع از خود کشته است.

بیشتر بخوانید  تزریق دوز چهارم واکسن کرونا هم ضروری است؟

متهم به دستور بازپرس عارفیراد برای ادامه تحقیقات و بازسازی سریع محل قتل به پلیس آگاهی منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید