در صورت عدم ثبات قیمت، هرگونه افزایش دستمزد بی اثر خواهد بود


سعید ناصری، استاد حقوق کار دانشگاه، با توجه به افزایش بی سابقه تورم در سال جاری و بر هم خوردن مسائل اقتصادی، افزایش حداقل دستمزد در شهرها 30 درصد و در شهرهای بزرگ 40 درصد وی آن را حداقل توقع جامعه کارگری دانست و با در نظر گرفتن شرایط خاص اقتصادی کشور، آن را گچی کوچکی بر رنج جامعه کارگری و کارگری دانست و اظهار داشت: اگر اعضای شورای عالی قضایی به ماده 41 قانون اساسی رسیدگی کنند. قانون کار ملاک افزایش حداقل دستمزد.


در صورت عدم ثبات قیمت، هرگونه افزایش دستمزد بی اثر خواهد بود

وی همچنین گفت: قیمت اقلام خوراکی، هزینه زندگی، قیمت کرایه و ایاب و ذهاب در تهران و شهرهای بزرگ بسیار بالاتر از شهرهای دیگر است، بنابراین درصد تفاوت قیمت ها باید در کشور متفاوت باشد. برای شهرها باشد.بزرگ ها افزایش 40 درصدی را در نظر می گیرند زیرا هزینه زندگی در شهرهای بزرگ بسیار بیشتر از شهرها است.

ناصری یکی از مشاوران برجسته منابع انسانی در برندهای بزرگ خصوصی کشور، مسائل مالی و دستمزدی را در کنار مسائل معنوی و حفظ عزت و سربلندی نیروی انسانی را از مهمترین شاخص های افزایش بهره وری انسانی می داند که منجر به افزایش فروش می شود. و مصرف کنندگان با کیفیت بالاتر و در نتیجه افزایش سود کارفرمایان و چرخه اقتصادی کنونی توصیف شدند و از نمایندگان کارفرمایان در شورای عالی کار به این مهم دعوت به عمل آمد.

یکی از اعضای مرجع حل اختلاف وزارت کار گفت: آرامش و همدلی کارگران و کارفرمایان در گرو آرامش روحی و احساس امنیت نیروی کار از درآمد معقول، عادلانه، به موقع و حفظ حرمت و حرمت دو طرف است. محیط پرتلاش و پشتکار برنامه ریزی برای پرداخت عیدی و سال کاری در اسفند ماه.

بیشتر بخوانید  خواننده و آهنگساز فیلم مست عشق مشخص شد


بیشتر بخوانید:

جزئیات حداقل دستمزد کارکنان در سال 98. + جدول

حقوق کارگران در سال 98 چقدر خواهد بود؟

عضو کمیته حقوقی مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کارگران استان تهران در خصوص پرداخت مطالبات کارگران گفت: برخی از کارفرمایان پرداخت سنوات خدمت را به سال آینده موکول می کنند یا ماهانه یا یک ساله یا معادل آن را پرداخت می کنند. به مسائل حقوقی نحوه و زمان پرداخت.

ناصری همچنین از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا شرایط اقتصادی را در نظر گرفته و با کارفرمایان برای کاهش فشار تحریم ها و نوسانات نرخ ارز و سایر مشکلات شرکت در اقلام همکاری کنند: کم است. نرخ سود، معافیت های مالیاتی، پرداخت بخشی از حق بیمه نیروی کار، تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه تاسیسات تولیدی و سایر اقدامات مشابه برای کارفرمایان به ویژه در سازمان های غذایی، خودرویی، انرژی پایدار و خدماتی و یا خدمات و ارائه اقتصادی توجیه برای ادامه به کارگیری کارفرمایان

این کارشناس روابط کار از اعضای شورای عالی قضایی خواست تنها برای یک هفته هزینه معیشت را بر اساس حداقل دستمزد تعدیل کنند و سپس در جلسه تعیین حداقل دستمزد شرکت کرده و تصمیم گیری کنند چرا که با هر افزایش حقوقی برای سال 1998. قیمت ها تثبیت نمی شود، دستمزد کارگران نمی تواند هزینه های زندگی را پوشش دهد.

قابل توجه است که پیش بینی افزایش حقوق این کارشناس استخدامی در اسفند ماه 96 و پس از برگزاری جلسات چند ساعته اعضای شورای عالی قضایی محقق شد و مصوب شد که مصوبه سال جاری 20 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید  ساعد و هامون سهیلی در سفر با مادربزرگشان!


دیدگاهتان را بنویسید