بررسی تویوتا یاریس SE 2015


بهینه‌سازی‌های متوسطی از مدل خودرو انجام شده است تا آن را در لیست‌های خرید تا تغییرات جزئی‌تر تا نسل بعدی حفظ کنند.

این معمولاً با افزودن عناصر زیبایی شناسی به خودرو انجام می شود. اما گاهی سرمایه گذاری برای تبلیغ قطعات خودرویی که به چشم نمی آیند، اما بسیار ملموس هستند، موثر خواهد بود. نکته ای که در تویوتا یاریس 2015 با آن روبرو هستیم.

تویوتا یاریس اس ای 2015

تویوتا یاریس اس ای 2015

در مدل جدید، ما یک ماشین زیباتر و چشمگیرتر داریم که طراحی قابل توجه تری دارد. چراغ های عقب جدید اضافه شده، طراحی سپر عقب کاملا تغییر کرده و همچنین شاهد پیشرفت های زیادی در طراحی داخلی کابین هستیم. اما نقطه ای که Iaris همیشه توسط رهبران ساب کامپکت مانند هوندا فیت، فورد فیستا و شورولت سونیک مورد انتقاد قرار گرفته و تحت الشعاع قرار گرفته است، “درایو” تغییر نکرده است.

تویوتا مدل Iaris 2015 را با همان پیشرانه 4 سیلندر ضعیف 1.5 لیتری که از سال 2000 در محصولات تویوتا استفاده می شد، دوباره عرضه کرد. این موتور با همان جعبه دنده 5 سرعته دستی قبلی یا همان جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک عرضه می شود. سیستم گیربکس اتوماتیک از Iaris 2007 مورد استفاده قرار گرفته است.

تویوتا یاریس اس ای 2015

تویوتا یاریس اس ای 2015

در مقایسه با سایر موتورهای ارائه شده در این کلاس، مانند موتور 1.5 لیتری 130 اسب بخاری تزریق مستقیم هوندا فیت یا موتور 3 سیلندر توربو تزریق مستقیم 123 اسب بخاری در فیستا، پورت انژکتور تویوتا جلوتر از زمان خود است. .

موتور 1.5 لیتری 1.5 لیتری تویوتا یاریس هنگام تحت فشار صدای زیادی ایجاد می کند. چیزی که بیشتر اوقات اتفاق خواهد افتاد.

تویوتا یاریس اس ای 2015

تویوتا یاریس اس ای 2015

اما مهم ترین تاخیر زمانی در سیستم، گیربکس 4 سرعته اتوماتیک است. این سیستم نه تنها از سیستم های اتوماتیک فعلی از جمله CVT عقب است، بلکه حتی توانایی تعویض دنده ها را به صورت دستی نیز ندارد.

داخلی تویوتا یاریس SE 2015

داخلی تویوتا یاریس SE 2015

بررسی تویوتا یاریس SE 2015

این خودرو در هنگام استفاده از سیستم گیربکس دستی، حس استفاده از گیربکس و کنترل کامل راننده بر سرعت خودرو را به طور کامل منتقل می کند. برای تست این خودرو از دو مدل مشابه Iaris SE با گیربکس اتوماتیک و دستی استفاده شده است.

تویوتا یاریس اس ای 2015

تویوتا یاریس اس ای 2015

بیشتر بخوانید  متن آهنگ انفرادی از حمید هیراد (Hamid Hiraad Enferadi)

در این میان، رکوردهای ثبت شده برای Iaris چیزهای زیادی را نشان می دهد. با گیربکس دستی، Iaris در تست 0-6.96 کیلومتر در ساعت 3.1 ثانیه از همتای اتوماتیک خود جلوتر است و در تست 1/4 مایل 0.9 ثانیه جلوتر است.

با این حال، در حال حاضر برخی از سیستم های گیربکس اتوماتیک در دنیای خودرو وجود دارند که به راحتی می توانند در هنگام شتاب گیری بهتر از گیربکس های دستی عمل کنند.

با این حال، این گیربکس اتوماتیک آخرین نسل آنها نیست. در واقع، اینجا دوباره همان گلایه هایی را داریم که 5 سال پیش داشتیم.

تویوتا یاریس اس ای 2015

تویوتا یاریس اس ای 2015

در این میان بالاخره روزنه امیدی برای گیربکس اتوماتیک یاریس پیدا شد. در حالی که بیشتر داده های آزمایشی نشان داد که گیربکس دستی بهتر از اتوماتیک است، گیربکس دستی در شتاب 48 تا 80 کیلومتر در ساعت و همچنین 80 تا 112 کیلومتر در ساعت نسبت به همتای اتوماتیک خود ضعیف تر بود.

البته این به نحوه انجام چنین آزمایشی برمی گردد. در این تست، در حالت دریچه گاز، زمانی که راننده پدال گاز را فشار می دهد، سیستم به طور خودکار به سرعت بعدی تغییر می کند. این در حالی است که گیربکس دستی در دنده پنجم قفل شده و موتور سنگین در حال حرکت است.

تویوتا یاریس اس ای 2015

تویوتا یاریس اس ای 2015

عملکرد سیستم انتقال 5 سرعته Iaris نسبتا خوب است. اما در عین حال از نظر کیفیت و هیجان در رانندگی با گیربکس 6 سرعته دستی در هوندا فیت قابل مقایسه نیست.

تویوتا یاریس اس ای 2015

تویوتا یاریس اس ای 2015

البته آمار سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در مورد مصرف سوخت یاریس برای این کلاس در حد تعادل بوده و نسبت به سایر سیستم های انتقال قدرت برتری چندانی ندارد. در این بین در تستی که انجام شد برای هر دو مدل مصرف سوخت 11.8 لیتر در 100 کیلومتر ثبت شد.

تویوتا یاریس اس ای 2015

تویوتا یاریس اس ای 2015

بیشتر بخوانید  استایل متفاوت السا فیروزآذر با موی پریشون !

به روز رسانی های عمده مدل پیشرانه برای خودروساز هزینه زیادی داشته است. بنابراین، چنین تغییری کمتر در بهینه سازی رسانه اتفاق می افتد. به عنوان مثال، کرولا منتظر ماند تا یک مدل جدید برای جایگزینی گیربکس 4 سرعته اتوماتیک خود با یک CVT رونمایی شود. سیستم CVT در تمام مدل های کرولا به جز مدل پایه موجود بود.

با این حال، تویوتا در ارتقای Iris از عناصر فیزیکی فراتر رفته است. به عنوان مثال با یک تغییر کوچک در طراحی شاسی، وزن آن افزایش یافته است. این استحکام بیشتر، همراه با بهینه سازی سیستم تعلیق، یاریس را سریعتر و چابکتر از قبل می کند.

داخلی تویوتا یاریس SE 2015

داخلی تویوتا یاریس SE 2015

در تست لغزش ما شاهد 0.8 گرم نیرو از Iaris هستیم که برای این کلاس خودرو مناسب است. سیستم ترمز نیز به خوبی کار می کند.

مدل های SE مجهز به رینگ های 16 اینچی و لاستیک های 195/50 هستند که بهترین چیزی است که تویوتا می تواند در محصولات خود ارائه دهد. اگر می خواهید در یاریس چسبندگی بیشتری داشته باشید، باید به سراغ تیونینگ و آیتم های موجود در بازار بروید.

داخلی تویوتا یاریس SE 2015

داخلی تویوتا یاریس SE 2015

در کل این یاریس مواد بهتری در کابین دارد. تجهیزاتی مانند صفحه نمایش لمسی رنگی 1.6 اینچی و سیستم کنترل اضافه شده است و طراحی و ساخت آن در یک کارخانه جدید در فرانسه به خوبی انجام شده است. در همین حال، امکانات رفاهی راننده اضافه شده است.

ایاریس جدید در بیرون و داخل ظاهری مدرن به خود گرفته است و هیجان رانندگی با آن افزایش یافته است. البته از نظر لذت رانندگی در مقایسه با فیت و فیستا به سطح رقابت نرسید.

این در حالی است که با ورود مزدا 2 جدید، جایگاه آن در کلاس خودرو به خطر می افتد. اما تاکنون تغییرات جدید تویوتا یاریس حداقل جلوه یک رقیب جدی در این کلاس را به نمایش گذاشته است.

مشخصات فنی:

بیشتر بخوانید  ۸۰ متن، استوری، استاتوس، کپشن، شعر، دوبیتی و پیام تبریک روز عرفه

  • تایپ کنید خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، 5 سرنشین، هاچ بک 4 در.
  • قیمت مدل آزمایشی: 18724 دلار (قیمت مدل پایه: 17645 دلار) برای گیربکس دستی، 19524 دلار (قیمت مدل پایه: 18445 دلار) برای گیربکس اتوماتیک.
  • نوع موتور: DOHC با 16 سوپاپ با چهار سیلندر پشت سر هم، محفظه و رویه آلومینیومی، اتصال تزریق سوخت.
  • حجم: 1497 سی سی.
  • قدرت: 106 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه.
  • گشتاور: 139/65 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه.
  • گیربکس: 5 سرعته دستی، 4 سرعته اتوماتیک.

ابعاد:

  • فاصله محوری: 2.51 متر.
  • طول دستگاه: 3/95 متر.
  • عرض: 1/694 متر.
  • ارتفاع: 1/509 متر.
  • وزن کل: 1100 کیلوگرم برای مدل با گیربکس دستی و 1115 کیلوگرم برای مدل با گیربکس اتوماتیک.

تست های سرعت:

  • صفر تا 96.6 کیلومتر در ساعت؛ گیربکس دستی: 9.8 ثانیه، گیربکس اتوماتیک: 10.2 ثانیه.
  • صفر تا 160/9 کیلومتر در ساعت؛ گیربکس دستی: 4.32 ثانیه، گیربکس اتوماتیک: 43.8 ثانیه
  • بین 8 تا 96.6 کیلومتر در ساعت حرکت کنید. گیربکس دستی: 9.9 ثانیه، گیربکس اتوماتیک: 10.6 ثانیه
  • بستر گاز از 28.48 تا 47.80 کیلومتر در ساعت. ; گیربکس دستی: 13.9 ثانیه، گیربکس اتوماتیک: 5.5 ثانیه
  • بستر گاز از 47.80 تا 112.65 کیلومتر در ساعت. ; گیربکس دستی: 15/2 ثانیه، گیربکس اتوماتیک: 7.5 ثانیه
  • عبور از یک چهارم مایل؛ گیربکس دستی: 17 ثانیه با حداکثر سرعت 57.5130 کیلومتر بر ساعت، گیربکس دستی: 17.9 ثانیه با حداکثر سرعت 125.53 کیلومتر در ساعت.
  • سرعت نهایی؛ با محدودیت قانونی: 463.183 کیلومتر در ساعت، با محدودیت مقاومت: 173.81 کیلومتر در ساعت.
  • فاصله ترمز 112.6 کیلومتر در ساعت؛ گیربکس دستی: 53.05 متر، گیربکس اتوماتیک: 55.78 متر.

مصرف سوخت:

  • برآوردهای آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده؛ گیربکس دستی: 84.7 لیتر در شهر و 36.6 لیتر در بزرگراه در هر 100 کیلومتر، گیربکس اتوماتیک: 84.7 لیتر در شهر و 53.6 لیتر در بزرگراه در هر 100 کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: 10.7 لیتر در 100 کیلومتر.


دیدگاهتان را بنویسید