در مواقع بحران 8 برابر خون ذخیره کنید


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: دستورالعمل ملی مدیریت بحران در انتقال خون تدوین و برنامه عملیاتی آن در سراسر کشور داده شده و مانورهای عملیاتی بر اساس آن در حال ساماندهی است.

در مواقع بحران 8 برابر خون ذخیره کنید

علی اکبرپور فتح الله در حاشیه همایش پدافند غیرعامل و افتتاح اولین سامانه سیار انتقال خون در وزارت بهداشت، گفت: این اولین سامانه ساخته شده است و 8 نمونه دیگر در 8 منطقه کشور ساخته خواهد شد. برای انتقال خون در مکان هایی که مرکز انتقال خون وجود ندارد.

وی ظرفیت این سامانه را وجود 8 تخت خونگیری که همزمان خونگیری را انجام می دهد، اعلام کرد و گفت: امکانات آزمایشگاهی و فرآوری خون، تولید و خودنگهداری برق و ظرفیت 5 هزار لیتر آب از ویژگی های آن است. از این سیستم

وی درباره مدیریت بحران انتقال خون نیز گفت: برنامه ما این است که بتوانیم روزانه 8 بار در تمامی پایگاه های انتقال خون خون ذخیره کنیم که ما را مجبور می کند در شرایط بحرانی 8 برابر نیازهای کشور را ساماندهی کنیم.

پور فتح الله گفت: استان های خاصی را نیز شناسایی کرده ایم تا در صورت نیاز و بروز بیماری یا بحران در استان بتوانیم فرآورده های خونی را از آن استان ها انتقال دهیم.

در مواقع بحران 8 برابر خون ذخیره کنید

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ساماندهی طرح مدیریت بحران از دیگر برنامه های این سازمان است که مانورهای عملیاتی را ساماندهی می کند.

وی همچنین از برنامه مدیریت بحران با گروه های خونی O خبر داد و گفت: این برنامه در کرج اجرا شد تا ذخیره کافی این گروه خونی به ویژه در فصل سفر و نوروز در نقاطی که حوادث بزرگی داریم، پس خون داشته باشیم. حجم با O منفی در دست داشته باشید.

بیشتر بخوانید  ۲۳ راهکار برای کاهش هوس شیرینی


دیدگاهتان را بنویسید