پیک نوروزی ۹۸ دانش آموز چه خواهد بود؟


آیا پیک نوروزی 98 دانش آموزان سر فرم خواهد بود؟

تشویقی: دانش آموزان مقطع ابتدایی در عید 98. پیک نوروزی ندارند، اما طرح «عید و داستان» جایگزین آن شده است. آنها می توانند بین سه فعالیت انتخاب کنند: داستان سرایی، داستان سرایی و داستان سرایی برای تشویق خلاقیت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دانش آموزان دبستان عید ۹۸ پیک جدید ندارند و طرح «عید و قصه» جایگزین پیک جدید شد.

در همین رابطه رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابعاد مغفول مانده مدرسه به ویژه در دوران کودکی که کمتر به آن توجه می شود، گفت: این برنامه برای تقویت مهارت خواندن و نوشتن است. دیر به آنها اعلام شد و ما در اوایل امسال آن اطلاعیه را به استان ها فرستادیم. گزارش ارزیابی عملکرد سال گذشته نشان داد که 86 درصد استان ها برنامه های باجرم و دستان را دنبال کردند و بیشترین چالش را با شهر تهران داشتیم که در نوروز 98 به آن پرداختیم.

بر اساس دستورالعمل اجرای طرح عید و دستان، بر اساس بررسی های انجام شده در استان ها، مطالعات میدانی و تحلیل دستاوردهای طرح در سال گذشته، موارد زیر برای بهبود شرایط اجرای طرح برجسته شد. :

نحوه اجرای عید و طرح داستان به جای پیک نوروز 98

دانش‌آموزان فقط یکی از سه فعالیت «داستان‌سرایی، قصه‌گویی یا قصه‌گویی» را به انتخاب خود انجام می‌دهند، بنابراین معلمان باید از تقسیم دانش‌آموزان به فعالیت‌ها یا مجبور کردن آنها به انتخاب یک فعالیت اجتناب کنند.

دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در صورت تصمیم به خواندن داستان، در انتخاب کتابی که می‌خواهند خلاصه کنند آزادند و تحت هیچ شرایطی نباید مجبور به خرید کتاب خاصی شوند. معلمان و مدیران تنها می توانند راهنمایی های لازم را در انتخاب کتاب مناسب داشته باشند.

بیشتر بخوانید  کمک معیشتی بعدی 10 آذر ماه واریز میشود ؟

مدیران مدارس و مدیران مناطق می‌توانند از ظرفیت سایر سازمان‌ها، سازمان‌ها یا موسسات خیریه برای ارائه رایگان کتاب داستان به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار استفاده کنند.

با توجه به اهمیت آشنایی دانش آموزان با کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه، تقویت مهارت های نوشتاری، خلاقیت، مهارت گفتار، قاطعیت و انتقال غیرمستقیم پیام های آموزشی از طریق قصه گویی، مدیران مدارس، بخشداران و همکاران مدارس ابتدایی از طریق رسانه های فعال ضروری است. حضور محلی و استانی باید به انعکاس فعالیت های عید و داستان دقت کنند.


** از دستاوردهای طرح استفاده کنید

همه دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرند و در مورد فعالیت ها و داستان های عید آنها که شامل تشویق به فعالیت، ارائه مزایا و ارائه امتیاز برای بهبود در هر فعالیت است، بازخورد داده شود.

ارائه فعالیت های فوق برنامه در کلاس های درس و فعالیت های دانش آموزی در برنامه های ویژه مدرسه.

در هفته بزرگداشت معلم، نمایشگاهی از فعالیت های دانش آموزی در طراحی و داستان های عید در هر مدرسه برپا می شود و از خانواده ها، مسئولان و مسئولان محلی سایر دستگاه ها برای بازدید دعوت می شود.

از ایجاد هرگونه فضای رقابتی و رتبه بندی آثار پرهیز کنید، برای شناسایی استعدادهای برتر در زمینه قصه گویی، هر معلمی باید کار کلاسی خود را برای آزمون های تخصصی به مدارس و حوزه های آموزشی ارائه کند و بدون ایجاد حساسیت، استعدادها را هدایت کند.

نحوه انجام فعالیت های دانش آموزی در تعطیلات نوروز 98

قصه گفتن

  • دانش آموز می تواند با کمک معلم یک کتاب داستان به انتخاب خود و خانواده اش بخواند و خلاصه آن را با خط خودش بنویسد.
  • مشخصات کتاب باید در صفحه اول گزارش دانشجو نوشته شود، دانش آموزان می توانند کتاب را از کتابخانه یا پارک خود به امانت بگیرند.

داستان نویسی

  • دانش آموز با توجه به علاقه خود به هر موضوعی می تواند با خط خود داستان بنویسد و بر اساس علاقه خود و بر اساس آن نقاشی بکشد.
  • همچنین دانش آموز می تواند گزارش سفر عید خود را با خط مصور یا غیر مصور بنویسد.
  • دانش آموز می تواند پای داستان پدربزرگ و مادربزرگ یا افراد دیگر بنشیند و با شنیدن داستان، آن را به شیوه خود در قالب کتاب داستان بازسازی کند.

داستان سرایی

  • دانش آموز می تواند با تخیل خود یا از روی یک متن داستانی را تعریف کند و صدای خود را ضبط کند یا صدا و تصویر خود را در حین گفتن داستان یا بازی ضبط کند.


بیشتر بخوانید  بیوگرافی + عکس های جدید از اینستاگرام لیلا بلوکات شهریور 2016

دیدگاهتان را بنویسید