تاثیر ساعت بیولوژیکی در درمان چاقی


معمولا ساعت داخلی یا بیولوژیکی بدن به شما کمک می کند تا فعالیت خود را در روز افزایش دهید و از شدت آنها در تاریکی و شب و استراحت بکاهید.

همینگن چرخه خواب و بیداریفعالیت و استراحت، دمای بدن، برون ده قلبی، مصرف اکسیژن و ترشح غدد درون ریز توسط ساعت بیولوژیکی بدن تنظیم می شود.

تاثیر ساعت بیولوژیکی در درمان چاقی

تاثیر ساعت بیولوژیکی در درمان چاقی

زمان بیولوژیکی مختص انسان نیست و همه موجودات زنده، از باکتری گرفته تا خود انسان، چنین زمانی دارند.

محققان دانشگاه منچستر دریافتند که ساعت بیولوژیکی بدن تأثیر مفیدی بر چربی بدن دارد. تحقیق این تحقیق توسعه علم مرتبط با شفا است چاقی و از بیماری های مرتبط جلوگیری می کند چاقی آن کمک می کند.

تاثیر ساعت بیولوژیکی در درمان چاقی

به طور خاص، تحقیقات نشان داده است که با تغییر رفتار در درمان موثر، قدرت ساعت داخلی بدن می تواند مشابه داروها و جراحی باشد.

محققان به سرپرستی دکتر دیوید ری، نه تنها تأثیر ساعت بدن را بر چربی موش، بلکه نمونه های بیمار را نیز ارزیابی کردند. چاقی آنها همچنین ارزیابی کردند که با این عمل وزن کم کردند.

تاثیر ساعت بیولوژیکی در درمان چاقی

چربی نمونه ها قبل و بعد از عمل برداشته شد و مورد ارزیابی بیوشیمیایی قرار گرفت. به گفته دکتر ری; “در این مطالعه، ما نشان دادیم که پروتئین REVERB نقش مهمی در ایمنی در ساعت بیولوژیکی یا تن بدن ایفا می کند. تجمع چربی بدن بازی می کند.

تجمع چربی باعث التهاب در بدن و به دنبال آن دیابت و بیماری قلبی می شود. «مطالعه ما نشان داد که این شرایط مربوط به ساعت بدن است. در واقع این پروتئین ترشح می شود بافت چربی کنترل ها

بیشتر بخوانید  کیست هیداتیک چیست و چه علائمی دارد؟

تاثیر ساعت بیولوژیکی در درمان چاقی

در این مطالعه نشان داده شده است که کمبود این پروتئین باعث می شود افزایش تجمع چربی او در موش ها بود. محققان در این مطالعه پیشنهاد کردند که خوردن، خوابیدن و بیدار شدن در 24 ساعت شبانه روز می تواند در این زمینه مهم باشد. مقاله مرتبط با این مطالعه در مجله Diabetes منتشر شد.


دیدگاهتان را بنویسید