چه کسانی اشکال شدید اومیکرون را دریافت کردند؟



این متخصص بیماری های عفونی گفت: ما آنقدر نگران جهش Omicron نیستیم که نگران درگیری های جدی و مرگ و میر در دلتا هستیم.

حمید عمادی اظهار داشت: برخی افراد دچار موارد شدید بیماری می شوند و این گروه کسانی هستند که واکسن دریافت نکرده اند. در واقع، بستری شدن و مرگ و میر افراد واکسینه نشده مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ظاهراً 90 درصد بیشتر از سایر گروه‌ها است.

وی ادامه داد: این امر اهمیت واکسیناسیون را نشان می‌دهد، زیرا کسانی که واکسینه می‌شوند، موارد کشنده و خطرناک کووید 19 را تجربه نمی‌کنند و بر همین اساس اکثر مراجعین ما به صورت سرپایی درمان می‌شوند و کار منجر به بستری شدن نمی‌شود.

عمادی گفت: در دلتا سوش معمولاً به مدت دو هفته قرنطینه بیماری را اعلام می کردیم. اما از آنجایی که omicron نسبتاً خفیف است، توصیه می کنیم قرنطینه 5 روزه را انجام دهید تا پس از این مدت فرد ناقل ویروس نباشد، اما در برخی موارد ممکن است لازم باشد قرنطینه بیش از 5 روز در نظر گرفته شود.

وی افزود: به طور کلی پیش بینی آینده تاج اشتباه است اما فکر می کنیم از آنجایی که آمار روزانه رو به افزایش است و در شاخه صعودی قله قرار داریم تا دو هفته آینده به قله ششم خواهیم رسید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) تاکید کرد: واکسن برای زنان باردار بسیار مهم است زیرا ایمونوگلوبولین از طریق جفت به نوزاد می رسد و ایمنی نسبی برای نوزاد ایجاد می کند.

عمادی افزود: سویه Omicron بیشتر از سایر جهش ها بر کودکان تاثیر می گذارد و باید کاری کنیم تا کودکانی که هنوز شرایط واکسیناسیون را ندارند کاهش یابد و یکی از اقدامات مناسب برای تزریق واکسن به زنان باردار است.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید