طرح تقسیم استان اصفهان به 3 استان + جزئیات


اصفهان به سه استان تقسیم می شود

دلگرم کننده: نماینده مردم گلپاژگان در مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح تشکیل استان شمال اصفهان را تشریح کرد.

علی بختیجار نماینده مردم گلپاژگان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، درباره طرح تشکیل استان شمال اصفهان در مجلس اظهار داشت: این طرح 20 اسفندماه تقدیم ریاست مجلس شد. با 33 امضا.”

وی افزود: با توجه به وسعت جغرافیایی و تعداد زیاد شهرستان های استان اصفهان و همچنین فاصله شهرها با مرکز این استان، این امر باعث شده تا بخش هایی از استان کمتر توسعه پیدا کند.

مراکز سه استان اصفهان

نماینده مردم گلپاژگان در مجلس افزود: بر اساس این طرح استان اصفهان به 3 استان تقسیم می شود که به شرح زیر است:

  1. استان اصفهان غرب مرکز شهرستان گلپاژگان است
  2. استان مرکزی اصفهان به مرکز اصفهان
  3. استان شمال اصفهان به مرکز کاشان تقسیم می شود.

بختیار گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه متوازن استان و دستیابی به توسعه واقعی بخشهایی است که در شمال و غرب کمتر توسعه یافته است.

متن این طرح به شرح زیر است:

نام پروژه:
تشکیل استان شمال اصفهان

مقاله واحد: با توجه به منطقه جغرافیایی و تعداد زیاد شهرها استان اصفهان و دوری شهرها با مرکز استان و تاخیر در تصمیم گیری و بوروکراسی خسته کننده در استان و نارضایتی مردم از نظارت بر کار و هزینه های بالای ترافیکی شهرهای شمالی برای مراجعه به استان ها. . مرکز و ایالت و شرایط وضعیت اجتماعی و فرهنگی شمال استان اصفهان تشکیل استانی متشکل از شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، گلپاژگان، کنسار، خور و بیابانک و نایین. پیشنهاد می شود.

لذا با توجه به ضرورت تأسیس این استان که بتواند خدمات ارزنده ای به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیز خطه شمال استان ارائه دهد، باید نسبت به طرح این موضوع اقدام لازم صورت گیرد.


بیشتر بخوانید  عاملان اسیدپاشی محکوم به قصاص روح یا اندام هستند

دیدگاهتان را بنویسید