آب زاینده رود با فرا رسیدن نوروز ۹۸ جاری شد



آب زاینده رود با فرا رسیدن نوروز ۹۸ جاری شد

پس از افزایش میزان آب سد زاینده رود از 27 اسفندماه، این رودخانه تا قبل از نوروز 98 بار دیگر در اصفهان جاری شد. در پی دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشایی زاینده رود در نوروز 98 پس از افزایش رواناب از سد زاینده رود، امروز این رودخانه در شهر اصفهان جاری شد.

و از امروز به طور کامل در بستر این رودخانه در شهر اصفهان جاری شده است و باید 20 ژوئن جریان داشته باشد.

پیش از آن بار دیگر از هشتم تا بیست و هشتم بهمن ماه به مدت 20 روز آب در رودخانه زاینده رود جاری شد و مورد استفاده کشاورزان اصفهانی قرار گرفت.

پس از قطعی آب و افزایش تقاضای مردمی و همچنین بارندگی مناسب در سرچشمه زاینده رود، رئیس جمهور در نامه ای به وزارت نیرو خواستار جاری شدن زاینده رود در ایام نوروز شد.

مسعود میرمحمدصادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در خصوص جریان آب مجدد زاینده رود در ابتدای سال جدید و نوروز گفت: بر اساس جلسات اخیر مقرر شد تولید آب سد زاینده رود یک افزایش یابد. یک روز قبل از سال جدید.”

وی افزود: بر این اساس از ابتدای تعطیلات در رودخانه زجنده رود و در شهر اصفهان آب خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: انشاالله این آب برای کشت پاییزه کشاورزان به آب وصل می شود و با این لایحه تا نیمه خردادماه آب به زاینده رود سرازیر می شود.

میرمحمد صادقی گفت: به تمام تعهدات خود برای کشت کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان عمل کرده ایم و تا پایان سال آبی یعنی آب شرب که بسیار مهم است تامین می کنیم. پایان سال.” تابستان آینده.”

بیشتر بخوانید  علت ابرهای سبز رنگ در فارس چه بود ؟ + فیلم

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز گفت: با بررسی های انجام شده از سوی استاندار و با هماهنگی وزارت نیرو به مردم اعلام می کنم که بازگشایی زاینده رود در فروردین ماه مشکل آب برای کشاورزان شرق و غرب نخواهد داشت. “


جداکننده خط

حسن ساسانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی گفت: آب پنج کیلومتر بعد از فلاورجان (در 15 کیلومتری غرب اصفهان) رسیده و تا امشب به غرب کلانشهر اصفهان می‌رسد.
وی افزود: میزان آب تخلیه شده تا 4 فروردین 98 ثابت است و پس از آن تا 20 خرداد به آب کشاورزان شرق اصفهان اضافه می شود که به این معنی است که زجنده رود تا آن تاریخ جاری است.
معاون حفاظت و کار شرکت آب منطقه ای اصفهان، ذخیره فعلی این سد را 170 میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: عملیات ساماندهی بستر رودخانه در روزهای اخیر به منظور جلوگیری از بروز مشکل در جریان آب انجام شد. .
رئیس جمهور در 12 اسفندماه به وزارت نیرو دستور داد با در نظر گرفتن نیازهای محیط زیست برنامه ریزی برای تخلیه آب به رودخانه زجنده رود در ایام نوروز داشته باشد.

سد زاینده رود به عنوان یکی از سدهای اصلی مرکز کشور در سال 1349 با ظرفیت یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب به بهره برداری رسید، این سد قوسی در 110 کیلومتری غرب اصفهان بر روی رودخانه زاینده رود قرار دارد. ، ایستگاه، پمپاژ اصلی، ایستگاه های پمپاژ اضافی و حوضه آبریز از جمله امکانات این مجموعه است.
زاینده رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به طول 350 کیلومتر است که از کوه های زاگرس مرکزی به ویژه کوه های زرد بختیاری سرچشمه می گیرد و در حدود 200 کیلومتری شرق در کویر مرکزی ایران جریان دارد و در نهایت به گاوونی می ریزد. مردابی در شرق اصفهان.
حوزه زاینده رود شامل اصفهان و چهارمحال و بختیاری است که 93 درصد مساحت و 98 درصد جمعیت این حوضه در استان اصفهان، 7 درصد مساحت و 2 درصد جمعیت استان چهارمحال و بختیاری را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید  آغاز پنجمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی


جداکننده خط


بیشتر بخوانید:

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز سال 1388

نوروز را به رئیس جمهور آمریکا تبریک می گویم

انتشار شعار در سال 1377 توسط رهبر معظم انقلاب


دیدگاهتان را بنویسید