10 نکته مهم برای شستن فرش و موکت در خانه


شستن فرش در منزل چگونه امکان پذیر است؟

شستن فرش یا شامپو کردن فرش در روزهای عید مستلزم دانستن نکات مهم خانه تکانی است که با دانستن آنها می توانید فرش و موکت را بهتر از قبل بشویید. تشویق شوند.
شستشوی فرش در منزل نیاز به فضای کافی دارد تا بتوانید به راحتی آنها را بشویید. اگر فرش منزل شما بزرگتر از 6 متر است با توجه به فرهنگ آپارتمان نشینی بهتر است آن را در اختیار شرکت های قالیشویی قرار دهید. اما اگر ابعاد کوچکتری دارند می توانید با رعایت مصرف بهینه آب آن را در منزل بشویید.

1. قبل از شستن فرش بهتر است گرد و غبار آن را پاک کنید. می توانید با تکان دادن فرش و تمیز کردن آن با جارو دستی گرد و غبار را پاک کنید.
2. مراقب باشید با ضربه محکم به نخ فرش آسیبی وارد نشود.
3. برای شستشوی فرش باید از لکه نگرفتن فرش مطمئن شوید. فرش شما چه دستبافت باشد و چه ماشینی، به شدت آسیب می بیند. برای اینکه بفهمید این اتفاق می افتد یا نه، یک پارچه یا دستمال سفید مرطوب را روی فرش بکشید. اگر پارچه خیس شد بهتر است فرش را به قالیشویی ها بسپارید.


 شستشوی فرش و موکت

نکات طلایی برای شستن فرش و موکت در منزل

4. برای شستن فرش یا موکت در منزل بهتر است از سطح سفت و منحنی استفاده شود تا آب اضافی خارج شود. دمای آب را روی متوسط ​​قرار ندهید و آب ولرم بهترین است.
5. در شستشوی فرش از مواد شوینده قلیایی استفاده نکنید و از اسیدیته خنثی استفاده کنید. پودر دستشویی، شامپو فرش، پودر صابون و مایع ظرفشویی مناسب است و اگر کثیفی فرشته شما زیاد نیست یا لکه چربی وجود ندارد، از شوینده رقیق شده با آب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  مدل های جدید سبزه نوروز ۹۲ با ایده های جدید

6. پس از شستن فرش، آن را به خوبی آبکشی کرده و الیاف اضافی را با حوله جدا کنید. اگر فکر می کنید می تواند رنگ بدهد همان ساعت بگذارید تا رنگ به قسمت های دیگر پخش نشود.
7. برای خشک کردن فرش، آن را از پشت و در فضای باز به دور از نور خورشید پهن کنید. آویزان کردن فرش به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا به بافت فرش آسیب می رساند. از خشک کن فرش استفاده نکنید نکته مهم در شستن فرش در منزل این است که در حین پهن کردن فرش مجدداً آن را آب ندهید زیرا ریشه فرش زرد می شود.
8. پس از خشک شدن فرش، به آرامی آن را با برس بکشید تا طرح ها در جای خود قرار گیرند.


نحوه شستن و تمیز کردن فرش و موکت در منزل

قالیشویی و شامپو فرش

9. روش های مختلفی برای شستشوی فرش وجود دارد. بهترین راه برای شستشوی فرش این است که آنها را به شرکت های قالیشویی معتبر بسپارید و بقیه کارها را با خیال راحت انجام دهید.
10. اگر فرش دستباف با بافت ابریشمی دارید و وقت کافی دارید حتما برای شستن فرش به قالیشویی های معتبر مراجعه کنید و مطمئن باشید که بهتر از شما این کار را انجام می دهند و فرش شما آسیب می بیند. صدمه. اما اگر فرش های شما آنقدر کثیف نیستند که بخواهید برای شستن آن ها هزینه زیادی بپردازید و به قالیشویی ها مراجعه کنید، خودتان این کار را انجام دهید و با ترفندهای زیر آلودگی ها را از روی فرش پاک کنید. و آنها را برای قدم های مهمانان بهاری خود آماده کنید.

بیشتر بخوانید  مدل ماشین عروس شیک 97 بسیار شیک و لاکچری

باید بخوانید:

نحوه شستشوی فرش

نحوه شستشوی فرش

نحوه شست و شوی فرش: شستشو و نظافت فرش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رعایت اصول و قواعد خاص آن منجر به از دست دادن کیفیت اولیه فرش دستباف می شود.

مراحل شامپو زدن فرش و موکت

در مرحله اول باید از جاروبرقی بلند استفاده کنید و گرد و غبار را از تاروپود فرش خود پاک کنید. اگر این گرد و غبار بین الیاف باقی بماند می تواند باعث تورم فرش شما شود.
از برس هایی با بافت نرم برای استفاده از شامپوی مخصوص روی فرش یا موکت استفاده کنید. برس های سیمی یا زبر به بافت فرش شما آسیب می زند. این یکی از نکاتی است که باید به آن دقت کرد.
برای تهیه محلول شستشو حتما از آب ولرم استفاده کنید، آب داغ به بافت فرش آسیب می رساند و آب سرد قدرت پاک کنندگی زیادی ندارد، بنابراین آب ولرم بهترین گزینه است.
نکته بسیار مهم دیگر انتخاب شامپو فرش مناسب است. این انتخاب بستگی به نوع فرش شما دارد. شامپوهای فرش با درصد اسیدی پایین و بدون جوهر نمک در اولویت شماست.


دیدگاهتان را بنویسید