کاهش استرس در سلول های بتا با پروتئین جدید


فشار این یک علت شناخته شده افسردگی است و می تواند بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد.

برخی از علائم رایج برای فشار بسیاری از آنها شامل افزایش تحریک پذیری، حساسیت مفرط به انتقاد و علائم استرس مانند جویدن ناخن، مشکل در خوابیدن و بیدار شدن در صبح زود، افزایش مصرف الکل و سیگار، سوء هاضمه و عدم تمرکز است.

روشی جدید برای کاهش استرس

روشی جدید برای کاهش استرس

محققان پروتئینی را کشف کرده اند که می تواند دیابت نوع 2 را با کاهش اضطراب در سلول های بتا درمان کند.

پروفسور مک گاکین از دانشگاه کوئینزلند، مؤسسه تحقیقات مواد Mater (MRI-UK) گفت: این پروتئین پس از تولید سلول های ایمنی کشف شد.

روشی جدید برای کاهش استرس

علت اصلی هیپرگلیسمی در دیابت نوع 2، بروز استرس در سلول های بتا است که این سلول ها قادر به تولید مقادیر کافی انسولین نیستند و کنترل قند خون را مختل می کنند.

پروتئین IL-22 چیست؟

این پروتئین که اینترلوکین 22 نام دارد می تواند توانایی تولید انسولین را در سلول های بتا بازگرداند، قند خون را کنترل کند و حساسیت به انسولین را در بافت های واکنش دهنده اصلاح کند.

دانشمندان بر این باورند که دلیل اینکه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 قادر به تولید انسولین کافی برای کنترل قند خون نیستند، می باشد فشار بر اساس این یافته ها، محققان خوشبین هستند که می توان از تزریق نامنظم پروتئین IL-22 به جای تزریق منظم انسولین استفاده کرد.

روشی جدید برای کاهش استرس

آزمایشات بالینی روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 در این زمینه در حال انجام است و دانشمندان امیدوارند با همکاری صنعت داروسازی، درمان های اولیه را توسعه دهند تا بتوانند این ماده را روی افراد دیابتی آزمایش کنند.

بیشتر بخوانید  درمان غلظت خون با خوردن میوه ها و سبزیجات

پروفسور مک گوکین می گوید: «اینکه آیا این روش می تواند درمان دیابت را متحول کند بستگی به این دارد که آزمایش بالینی چه نتایجی بر روی IL-22 داشته باشد، زیرا این یک درمان بیولوژیکی است و استفاده از IL-22 می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

روشی جدید برای کاهش استرس

چیزی که تاکنون در تحقیقات مورد توجه قرار نگرفته است و این عوارض جانبی ممکن است استفاده از آن را به عنوان یک درمان محدود کند. با این حال، استفاده از IL-22 راه جدیدی را برای درمان دیابت باز کرده است. به عبارت دیگر، درمان های آینده ممکن است با IL-22 کار نکنند، اما شامل مسیرهایی هستند که IL-22 آنها را تحریک می کند.


دیدگاهتان را بنویسید