امکان ثبت جهانی طاق بستان وجود ندارد



امکان ثبت جهانی طاق بستان وجود ندارد

علی اصغر مونسان (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه بر لزوم توجه بیشتر به گردشگری در کشور تاکید کرد. گردشگری، باید به این حوزه در کشور توجه بیشتری داشته باشیم.

وی صنعت گردشگری را راه میانبر توسعه دانست و افزود: کشورهای مختلف به دنبال توسعه گردشگری محور هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در گذشته یکی از مشکلات اساسی در این حوزه ضعف جایگاه گردشگری کشور بود که باعث ارتقای جایگاه مدیران کل استان ها و جایگاه میراث فرهنگی شد. سازمان ها در دولت و جامعه».

مونسون گفت: خوشبختانه روند گردشگری در کشور امیدوارکننده است و حضور گسترده سرمایه گذاران در این بخش نویدبخش آینده خوبی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به صدور 2700 قرارداد اصولی با وام 120 هزار میلیارد تنی در حوزه سرمایه گذاری در گردشگری گفت: این روند نوید روزهای خوبی را برای صنعت گردشگری می دهد.

مونسان گفت: هر واحد بوم گردی می تواند برای 6 نفر شغل ایجاد کند و اگر 2000 واحد بوم گردی که قول آن را داده بودیم ایجاد شود، حجم زیادی از اشتغال در جامعه ایجاد می شود.

وی گفت: در حال حاضر امکان ثبت پیاز بستان وجود ندارد. تا زمان آزادسازی محوطه طاق بستان نمی توان آن را در اولویت ثبت جهانی قرار داد.. »

وی افزود: درخواست ثبت جهانی و تکمیل پرونده منطقه اورامانات را داریم.

مونسان با اشاره به آغاز به کار قطار گردشگری از 29 اسفندماه گفت: در این مدت حضور گردشگران در استان های مختلف و مکان های گردشگری رشد بسیار خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید  Lean Reading Writing Series 3

مجموعه بستان هم همینطور در استان کرمانشاه یکی از آثار به جای مانده از دوره ساسانی است. این مجموعه تاریخی در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

قرار گرفتن در فهرست میراث جهانی یونسکو به این معنی است که سایر کشورها نیز مسئولیت حفظ یک اثر یا مجموعه فرهنگی تاریخی به عنوان میراث جهانی را بر عهده دارند. در ایران ۲۳ مکان تاریخی و فرهنگی از جمله تخت جمشید و چغازنبیل وجود دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.


جداکننده خط


عکس های زیبا از طاق بستان



امکان ثبت جهانی طاق بستان وجود ندارد


امکان ثبت جهانی طاق بستان وجود ندارد


امکان ثبت جهانی طاق بستان وجود ندارد


امکان ثبت جهانی طاق بستان وجود ندارد


بیشتر بخوانید:

حتما از کرمانشاه، شهر باستانی ایران دیدن کنید.

کرمانشاه بهشت ​​دیگری برای گردشگران است


دیدگاهتان را بنویسید