آویشن، ضد آکنه و ضد فشار خون است.


آویشن گیاهی از خانواده نعناع است که در مصر باستان برای مومیایی کردن مورد استفاده قرار می گرفت، در حالی که در یونان به عنوان بخور استفاده می شد.

آویشن، ضد آکنه و فشار خون بالا

آویشن به دلیل خواص درمانی آن مانند نقش آن در درمان آکنه و فشار خون بالا شناخته شده است. افراد مبتلا به آکنه داروهای زیادی را برای درمان این بیماری پوستی امتحان می کنند که اغلب به خوبی جواب نمی دهند. اما به دلیل خواص ضد باکتریایی، آویشن می تواند در آینده به عنوان عنصری برای مبارزه با آکنه مورد استفاده قرار گیرد. مطالعات همچنین نشان می دهد که این گیاه بهتر از داروهای طبیعی آکنه برای درمان این عارضه عمل می کند.

از سوی دیگر، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که عصاره آویشن به طور چشمگیری ضربان قلب را در موش های مبتلا به فشار خون کاهش می دهد و همچنین به کاهش کلسترول کمک می کند. کارشناسان توصیه می کنند که یکی از مطمئن ترین راه ها برای کاهش ضربان قلب آویشن جایگزینی آن با نمک در غذا است.

به گزارش هلث لاین، از دیگر خواص آویشن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان سرفه با آویشن: روغن آویشن استخراج شده از برگ های آن اغلب به عنوان یک درمان طبیعی سرفه استفاده می شود. یک مطالعه نشان داد که ترکیب آویشن با برگ های گیاه “پایتخت” به تسکین سرفه و سایر علائم برونشیت کمک می کند.

آویشن برای تقویت سیستم ایمنی: دریافت تمام ویتامین های مورد نیاز بدن در طول روز با خوردن غذا تا حدودی دشوار است. اما آویشن منبعی غنی از ویتامین های C و A است. از دیگر فواید آویشن می توان به مس، فیبر، منگنز و آهن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  سلامت زنان در دوران قاعدگی

آویشن، ضد آکنه و ضد فشار خون است.

خواص آویشن در ضدعفونی: گرد و غبار یکی از خطرناک ترین آلاینده های هوا در خانه است که با روغن آویشن می توان آن را از بین برد. روغن این گیاه خاصیت ضد قارچی دارد.

مبارزه با آفات با آویشن: آویشن یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از حشره کش ها است و برای از بین بردن ویروس ها، باکتری ها، موش ها و سایر آفات استفاده می شود. چهار قطره روغن آویشن را با روغن زیتون ترکیب کنید تا یک آفت کش خانگی درست کنید.

آویشن خلق و خو را بهبود می بخشد: روغن آویشن اغلب برای خوشبو کردن استفاده می شود زیرا حاوی ماده فعال کارواکرول است. مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد نشان داد که کارواکرول با تأثیر بر فعالیت عصبی، احساس خوشبختی و شادی را بهبود می بخشد.


دیدگاهتان را بنویسید