رهبران اروپایی در اطراف روسیه و اوکراین گرد هم می آیند



به گزارش رویترز، مقامات اتحادیه اروپا گفتند که این نشست پاسخی به هیچ تحول خاصی نبوده است. این فقط برای تبادل نظر و به روز رسانی یکدیگر است.

این نشست اضطراری درست قبل از آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا و آفریقا برگزار خواهد شد.

این مقام (اتحادیه اروپا) گفت که رهبران (اروپا) در بروکسل در اجلاس سران آفریقا دیدار می کنند و می خواهند درباره بحران در مرز اوکراین و تبادل اطلاعات و دیدگاه ها گفتگو کنند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه روسیه را به اعزام نیروهای بیشتر برای استقرار نظامی در مقیاس بزرگ در اطراف اوکراین متهم کرد. مسکو گفته است که نیروهای خود را خارج می کند و آماده دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک است.

یک مقام ارشد اطلاعاتی غربی مدعی است که مانورهای نظامی روسیه در اوج خود است و تهدید تجاوز روسیه به اوکراین تا پایان فوریه باقی خواهد ماند.

در همین حال، میک ماران، رئیس سرویس اطلاعاتی استونی، بر ادعای غرب مبنی بر حمله روسیه به اوکراین تاکید کرد و مدعی شد که مسکو همچنان در حال انتقال نیروها به مرز اوکراین است و احتمالاً کودتای نظامی محدودی را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، روسیه روز گذشته اعلام کرد که در پایان رزمایش برنامه ریزی شده تعدادی از نظامیان خود را از مرز با اوکراین به پایگاه های خود باز می گرداند. برخی کشورها از این امر استقبال کرده اند، اما واشنگتن که هنوز در مسیر جنگ افروزی قرار دارد، معتقد است که احتمال تهاجم روسیه به اوکراین وجود دارد.

بیشتر بخوانید  توصیه یک روزنامه به رئیسی: خودتان را در آینه احمدی نژاد ببینید نه رئیسی/ دو راه پیش‌روی دولت‌ قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید