نکات مهم در مورد HIV


استفاده از کاندوم های لاتکس یا پلی اورتان در حین رابطه جنسی، خطر ابتلا به HIV/AIDS را تا حد زیادی کاهش می دهد. اما کاندوم های طبیعی پوست فقط برای جلوگیری از بارداری ناخواسته مفید هستند و خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی را کاهش نمی دهند.

5 نکته مهم در مورد اچ آی وی/ایدز

1. یکی از راه های ابتلا به ایدز رابطه جنسی با فرد اچ آی وی مثبت است اما با نگاهی به ظاهر افراد نمی توان فهمید که آیا ایدز دارند یا خیر. بنابراین، همچنان بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری با پرهیز از رابطه جنسی خارج از خانواده است.

2. اگر همسرتان مجرد است و مشکوک به داشتن رابطه جنسی محافظت نشده یا تزریق مواد مخدر هستید، تنها راه برای اطمینان از ابتلای شما انجام آزمایش HIV است. اگر مصرف کننده مواد مخدر هستید و مشکوک به تماس جنسی هستید، حتما امتحان کنید.

3. استفاده از کاندوم لاتکس یا پلی اورتان در حین رابطه جنسی، خطر ابتلا به اچ آی وی/ایدز را تا حد زیادی کاهش می دهد. اما کاندوم های طبیعی پوست فقط برای جلوگیری از بارداری ناخواسته مفید هستند و خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی را کاهش نمی دهند.

مهم است که کاندوم همیشه آلت تناسلی را بپوشاند، نه فقط قبل از انزال. استفاده از روان کننده ها مانعی ندارد، اما روان کننده هایی که ماده موثره اصلی آنها روغن است، هرگز نباید همراه با کاندوم لاتکس استفاده شوند. استفاده از کاندوم زنانه (کیسه های واژینال) نیز در برابر بیماری ها محافظت می کند.

4. Truvada برای محافظت از افراد در معرض خطر ابتلا به ایدز تایید شده است. البته استفاده از این دارو باید با رعایت اصل رابطه جنسی محافظت شود.

بیشتر بخوانید  دلایل نخریدن گوشت چرخ کرده آماده چیست ؟

5. مواد مخدر و محرک‌ها خطر ابتلا به ایدز را افزایش می‌دهند، اما تا زمانی که مصرف‌کننده مواد مخدر هستید، نکات زیر به محافظت از شما در برابر ایدز کمک می‌کند:

نکات مهم در مورد HIV

• هرگز در هنگام مستی و داشتن سطح انرژی بالا رابطه جنسی را شروع نکنید، زیرا در این شرایط به سادگی فراموش می کنید که به اصل خودمراقبتی در برابر بیماری های مقاربتی پایبند باشید.

• در صورت مصرف مواد مخدر با هم تزریق نکنید و در صورت تزریق جرم از ابزارهای رایج استفاده نکنید.


دیدگاهتان را بنویسید