خبر خوش درباره عیدی بازنشستگان/ عیدی بازنشستگان کی واریز می شود؟



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، قوه مجریه، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران مجاز شدند به کارکنان خود (اعم از رسمی، دائم، پیمانی، رسمی، پیمانی و موقت) اجازه دهند. و اساتید دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی و تحقیقات و قضات تمام وقت (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار) مبلغ قطعی 16 میلیون ریال به نسبت استخدام تمام وقت در سال در سال 1400 به عنوان پایان کار. الحاقیه سال (عیدی) بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه اجرایی پرداخت می شود.

پرداخت پاداش عیدی به کارکنانی که به تناسب کار تمام وقت در سال 1400 اقدام به خرید خدمات اعم از پیمانی و موقت می کنند و در هر صورت میزان عیدی این افراد کمتر از 50 درصد ارقام نخواهد بود.

همچنین مبالغ پاداش پایان سال (عیدی) مستمری بگیران، مستمری بگیران، مزایای از کارافتادگی، مزایای کارکنان فوت شده تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی و همچنین جانبازان از کار افتاده. و رزمندگان کلی حسب مورد به صورت قطعی به مبلغ 16 میلیون ریال از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیصلاح قابل پرداخت می باشد.

عیدی برای بازنشستگی

عیدی مستمری بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری که بیمه خانواده، کودک و سلامت آنها در سال 1400 توسط صندوق مذکور پرداخت شده است، می توانند آن صندوق و سایر موارد غیر مشمول صندوق مذکور را از محل وام دستگاه اجرایی پرداخت کنند. ارگان، سازمان یا شرکت دولتی مناسب.

بیشتر بخوانید  کارمندان دولت بخوانند | تفاهم‌نامه‌ همکاری منعقد شد

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از نظر اجرای این مصوبه به صورت تمام وقت در نظر گرفته شده و معلمان نیز به نسبت ساعات تدریس مشمول این مصوبه خواهند شد.

همچنین شرکت های دولتی موظفند از پرداخت مبلغی تحت عنوان عیدی یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ مذکور به مدیران و اعضای هیأت مدیره خودداری کنند و سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت موظفند. نظارت لازم را انجام دهد و تخلفات را گزارش کند.

مشمولان این مصوبه علاوه بر عیدی موضوع این مصوبه، به منظور حمایت از خانواده، طبق قوانین و مقررات مربوط به مشمولان خانواده و فرزندان پرداخت می‌شوند.

– برای همسر مبلغ ثابت 4 میلیون ریال

– برای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت یک میلیون و 500 هزار ریال

** اصلاح آیین نامه اجرایی در خصوص درآمد مشمول مالیات پیمانکار اول و دوم در قراردادهای بالادستی نفت و گاز وزارت نفت (شرکت های تابعه) با پیمانکار خارجی.

همچنین به منظور تسریع در اجرای پروژه گرمایشگاه سیریک با ظرفیت 1400 مگاوات، آیین نامه اجرایی ماده (107) قانون مالیات های مستقیم در خصوص درآمد مشمول مالیات پیمانکاران اول و دوم بالادستی اصلاح شد. قراردادهای نفت و گاز ) توافق با پیمانکار خارجی.

بر اساس این اصلاحیه، در قراردادهای با پیمانکار خارجی، چنانچه پیمانکار خارجی کل موضوع قرارداد را به عنوان پیمانکار یا پیمانکار دست دوم طبق مقررات مربوط به اشخاص ثالث واگذار کند، مبالغی که باید پرداخت شود نصف است. مانده با ضریب تعیین شده در جدول موضوع این ماده به عنوان درآمد مشمول مالیات تعیین می شود و در صورتی که شخص دست دوم شخص حقوقی خارجی باشد، کسر مبالغ پرداختی به پیمانکار دست دوم مشمول کسر می باشد. مالیات و دریافت مالیات طبق ماده (107) قانون پرداخت. پیمانکار مستعمل./همشهری آنلاین

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت مصدومیت شوکه کننده ستاره ملی پوش پرسپولیسی

عیدی برای بازنشستگی

طرح پرداخت عیدی بازنشستگان

مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کارگری استان خراسان رضوی طرح پرداخت عیدی فطر به مستمری بگیران یا پیش نویس ماده واحده یکسان سازی عید سعید فطر و پاداش مستمری بگیران تامین اجتماعی با مشمولان کارمند را به نمایندگان ارائه کرد. به قانون کار بله که.

در صورت تکمیل و تصویب طرح، مستمری بگیران کارگری همان مبلغ عیدی کارگران سال آینده را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر عید فطر «کارمند» است; این در حالی است که کارگران عیدی حداقل دو رکن حقوق کارگری هستند.

امسال بازنشستگان کارگری به شدت به دریافت عیدی کارگر بی بضاعت انتقاد کردند و گفتند که یا عیدی ما را روز کارگر می کند یا به ما حقوق و مزایا به عنوان کارمند پرداخت می کند.

امسال یک میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان عیدی به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت شد


دیدگاهتان را بنویسید