هزینه سفر به عتبات عالیات در سال 98 چقدر است؟


هزینه سفر به حرم در سال ۹۸

دلگرم کننده: به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفر به عتبات یکی از آرزوهای عاشقان اهل بیت (ع) است که در سال گذشته به دلیل نوسانات ارز و افزایش آن. هزینه های سفر به عتباتبرای بسیاری از علاقه مندان، این سفر معنوی دست نیافتنی شده است.

اما اواخر سال گذشته و پس از سفر روحانی به عراق و تصمیمات جدید برای کاهش هزینه ویزای عراق، بسیاری از عاشقان حسینی به سفر به عتبات امیدوار شدند چرا که لغو هزینه روادید باعث کاهش هزینه های سفر به عتبات نیز می شود.

با نظارت وزارت امور خارجه و سفارت کشورمان از این پس صدور ویزای عراق برای زائران و مسافران ایرانی به صورت رایگان صادر می شود.

این در حالی است که با وجود تمایل مقامات کشورمان به لغو روادید، پیش از این طرف عراقی از آن استقبال نکرده بود. اما در سفر اخیر رئیس جمهور به عراق، پس از ابراز تمایل ایران برای کاهش هزینه ویزا، مقامات عراقی ویزای عراق برای ایرانیان را نیز حذف کردند.

لغو هزینه ویزای عراق برای ایرانیان هفته گذشته ابلاغ و اجرایی شد و حالا پس از اعلام سفارت عراق مبنی بر لغو روادید عراق، ایرانیان دیگر مجبور به پرداخت هزینه روادید برای سفر به عراق نیستند.

همچنین هزینه ویزای عراق به تمامی زائران کاروانی که از 29 فروردین ماه به عتبات سفر کرده و هزینه ویزا را پرداخت کرده اند، مسترد می شود.

با لغو قیمت ویزای عراق، هزینه سفر به عتبات یعنی قیمت ویزای عراق 50 دلار و ویزای 2.9 دلار کاهش یافت و تعداد نمایندگان به صفر می رسد.

بیشتر بخوانید  20 متن خاص و شیک برای تبریک تولد دوست تیر ماهی

قیمت دقیق سفر به عتباته

به طوری که کاروان هایی که از 20 فروردین عازم عتبات می شوند به جای پرداخت 3 میلیون و 600 هزار تومان مبلغ حدود 3 میلیون و 200 هزار تومان می گویند یعنی کاهش بیش از 15 درصدی هزینه سفر به عتبات.

به گزارش فارس، هزینه سفر به عتبات برای کاروان های مجاز سازمان حج و زیارت به قیمت ارز ثانویه محاسبه می شود.


جداکننده خط


دیدگاهتان را بنویسید