قیمت بلیط اتوبوس بعد از نوروز 98
دلگرم کننده: اگرچه نسبت به 1396/03/16 افزایش 20 درصدی داشته است قیمت بلیط اتوبوس اجرایی شده است اما با پایان تعطیلات نوروزی علیرغم اظهارنظرهای مختلف شاهد کاهش قیمت ها بر اساس نرخ های تعیین شده در سال گذشته هستیم.
به گزارش ایسنا، در حالی اتحادیه تعاونی های بین شهری حمل بلیت از افزایش 20 درصدی خبر داد. قیمت بلیط اتوبوس 2009 به صورت یکسان اعمال می شود و پس از نوروز کاهش قیمتی نخواهد داشت، اما وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید نوروزی از پایانه مسافربری جنوب تهران در 28 اسفند 96 صراحتاً اعلام کرد که قیمت ها باید به قیمت قبلی باشد. نرخ ها بعد از تعطیلات نوروز.برگردم.
در حالی که نوروز هر ساله شاهد افزایش قیمت بلیت اتوبوس است و با پایان نوروز قیمت ها مجدداً در اوایل تابستان کاهش می یابد و این افزایش قیمت تا پایان سال ادامه خواهد داشت، اما رحمت الله حاجی محمدعلی – رئیس جمهور اتحادیه تعاونی های اجاره بین شهری – 12 اسفند 1396 به ایسنا اعلام کرد که در سال 96 روش دوم و با افزایش 20 درصدی قیمت ها از تاریخ 1396/03/16 اعمال می شود. تا 2017/03/16. کاهش و افزایش قیمت در سال برنامه ریزی شده را مشاهده کنید. 1398 یکپارچه اعمال می شود.
اما محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی – در تاریخ 28 اسفند 1396 در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری نوروزی جنوب تهران به صراحت اعلام و تاکید کرد که افزایش 20 درصدی. قیمت بلیط اتوبوستا 15 آوریل، مطمئناً پس از آن به نرخ قبلی بازخواهد گشت.
افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس از 25 اسفند 96 در نظر گرفته شده است که به گفته عبدالهاشم حسنیه، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، این موضوع بر اساس روال سالانه نرخ بلیت اتوبوس در آستانه نوروز و یک افزایش 20 درصدی برای جبران هزینه ها اتوبوسرانی برای نوروز 1398 اعمال می شود.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی – همچنین نرخ جدید بلیت اتوبوس های مسافربری بین شهری را اعلام کرد که رقم مورد نظر در تاریخ 25 اسفند 96 از سوی اتحادیه ذیصلاح اعلام می شود و همه ساله به دلیل اینکه اتوبوس های بین شهری در یک سمت مسیر خود حرکت می کنند. معابر خالی است، افزایش قیمت با نظارت بزرگراه اعمال می شود و به همین دلیل در نوروز سال 1398 شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.
نحوه ثبت تخلفات در اتوبوس های بین شهری توسط مسافران
مسافران می توانند بازدید کنند سیستم 141 و وارد قسمت ارسال مشکلات در حمل و نقل عمومی و ثبت شکایات مسافران شوید تا اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در قسمت ثبت شکایات در حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنیم.
برخورد نامناسب با کارکنان شرکت، رانندگان و مهمانداران، تاخیر در سفر، رفتار غیرعادی راننده در حین رانندگی، خدمات در مجتمع های خدماتی و اجتماعی، خدمات ناکافی سفر، عدم تعهد به سفر، نماز بی وقفه و بی احترامی به مسیرها مبدأ و مقصد یکی از موارد است. چیزهایی که مسافران حمل و نقل عمومی می توانند از آن شکایت کنند.
همچنین عدم صحت فنی خودرو، تردد مسافران در طول سفر، قیمت خرید اینترنتی بلیت، تخلیه مسافران در مقاصد نامشخص، ازدحام بیش از حد و عدم صدور بلیت توسط رانندگان در حین رانندگی در طول مسیر از دیگر مواردی است که مسافران می تواند شکایت کند.
مسافران در صورت رعایت نکردن هر یک از موارد فوق می توانند در قسمت شکایات مسافران در حمل و نقل عمومی با سامانه 141 که نسخه موبایل آن نیز موجود است تماس حاصل کنند و برای این منظور به اطلاعاتی مانند کد ملی نیاز دارند. ، پلاک خودرو نام شرکت مسافرتی، شماره بلیط، تاریخ سفر، مبدا و مقصد است.