ادویه های سبزیجات سالم جایگزین خوبی برای نمک هستند


دکتر مجید حاجی فرجی در نشست خبری ملی کاهش مصرف نمک گفت: در حال حاضر بحث نمک، قند و چربی به رژیم غذایی تبدیل شده است زیرا بیشترین خطرات را برای سلامتی دارد. غذاهای شور تاکید کرد: برای کاهش مصرف نمک، شکر و چربی باید الگوی سبد غذایی انسان را تغییر داد.

ادویه های گیاهی

به گفته دکتر حاجی فرادزیجا، بیشترین نمک در زمان پخت به غذا اضافه می شود و در هنگام پخت باید این مقدار نمک را به حداقل برسانید.

وی همچنین یکی از راه های کاهش مصرف نمک در هنگام پخت را استفاده از ادویه های سبزی سالم دانست.

رئیس انستیتوی تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور بر عدم استفاده از نمک در غذای کودک تاکید کرد و گفت: اگر طعم غذای کودک به نمک عادت کند باعث می شود در بزرگسالی به دنبال غذای شور باشد.

ادویه های سبزیجات سالم جایگزین خوبی برای نمک هستند

وی ادامه داد: همچنین تغییر ذائقه افراد برای استفاده از غذاهای کم نمک زمان بر است.

دکتر حاجی فرجی در ادامه بر لزوم استفاده از برچسب های طراحی شده بر روی مواد غذایی صنعتی تاکید کرد و گفت: این حق مردم است که بدانند از چه غذایی با چه میزان مواد اولیه استفاده می کنند تا بدانند مضرات آن غذا چیست.

رئیس انستیتوی تغذیه کشور همچنین با اشاره به اینکه بیش از 20 سال است که کیفیت نان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: برخی نانوایان می گویند به دلیل بی کیفیت بودن آرد مجبور به استفاده از نمک زیادی در نان هستند. مصرف شده است.

بیشتر بخوانید  فواید چربی بدن

دکتر حاجی فرجی با اشاره به کاهش 70 درصدی مصرف جوش شیرین در نانوایی های کشور، گفت: در حال حاضر 50 درصد نانوایی های تهران همچنان جوش شیرین مصرف می کنند.

رئیس انستیتو دولتی تغذیه به لزوم استفاده از خمیر ترش در نان اشاره کرد و گفت: بهتر است صنعت خمیر ترش به صورت منجمد یا پودری در اختیار نانوایان قرار گیرد تا زمان پخت نان طولانی نشود.

وی در پایان بر استفاده از آجیل بدون نمک و استفاده از چیپس درشت تاکید کرد.


دیدگاهتان را بنویسید