رشد چشمگیر قیمت جهانی نفت + جزئیات


افزایش قیمت جهانی نفت

دلگرم کننده: به دنبال کاهش تولید اوپک، تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا و انتشار آمار مثبت از بازار کار آمریکا، قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین رقم در 5 ماه گذشته رسید.

به گزارش رویترز، نفت خام برنت روز دوشنبه با 35 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 70.69 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا امروز با 35 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 63.43 دلار رسید.

قیمت نفت برنت و آمریکا به 70 دلار و 76 سنت یعنی 63 دلار و 48 سنت رسید که بالاترین سطح از نوامبر سال گذشته است.

نفت برنت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است، زیرا تولید اوپک و متحدانش برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته و همچنین خوش بینی به مذاکرات تجاری بین ایالات متحده و چین است. بانک گفت. بیانیه. »

معامله گران گفتند که انتشار داده های قوی در مورد بازار کار ایالات متحده در روز جمعه عامل دیگری بود که به افزایش قیمت ها در بازارهای آسیایی کمک کرد.


جداکننده خط

در یادداشت FGE آمده است: کاهش تولید اوپک و متحدانش به این معنی است که مازاد ذخایر نفت در حال از بین رفتن است و وضعیت در بازار مساعد به نظر می رسد. وی افزود: قیمت نفت می تواند به 75 دلار یا بیشتر برسد.

تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت نفت در هفته های اخیر بوده است.

FGE گفت: «تحریم ها می تواند صادرات نفت ونزوئلا را 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد. معاف نبودن خریداران نفت ایران از تحریم ها عامل دیگری است که می تواند به افزایش قیمت ها کمک کند.

بیشتر بخوانید  ضرب المثل های فارسی با حرف د (سری هفتم)


دیدگاهتان را بنویسید