سقوط قیمت دلار امروز 24 بهمن 1400



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت دلار او این روزها خیلی در حال نوسان است. متوسط ​​قیمت دلار که به صورت هفتگی در حال رشد است با این واقعیت مواجه است که در آینده نزدیک می تواند گران شود. البته افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر بازار خواهد داشت قیمت دلار برخیز و راه حلی برای این بحران بیاب.

قیمت دلار و یورو امروز در بورس ملی اعلام شد. بر این اساس، قیمت خرید دلار آمریکا ۲۴ هزار و ۹۸۳ (بیست و چهار هزار و نهصد و هشتاد و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵ هزار و ۲۳۴ (بیست و پنج هزار و دویست و سی و چهار تومان) اعلام شد. . ).

قیمت خرید یورو امروز ۲۸ هزار و ۶۰۶ (بیست و هشت هزار و ششصد و شش تومان) و قیمت فروش یورو ۲۸ هزار و ۸۹۴ (بیست و هشت هزار و هشتصد و نود و چهار تومان) است.

شاخص کل بورس در این مقطع با افت 3 هزار و 800 واحدی به سطح یک میلیون و 280 هزار واحدی رسیده است. شاخص کل وزنی نیرا با کاهش 540 واحدی به عدد 325 هزار و 749 واحد رسیده است.

نمادها، خودرو، وبملت و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر حرکت شاخص دارند و فارس، کویر و وسکرمن بیشترین تاثیر مثبت را بر حرکت شاخص دارند.

تحلیلگران بازار ارز تهران بر این باورند که با از سرگیری هشتمین دور مذاکرات در وین پس از وقفه کوتاه مدت و احتمال دستیابی به توافق جدید هسته ای ایران و قدرت های جهانی در این دور از مذاکرات، نامزدهای ارزی انتظار کاهش قیمت ها را دارند. . آنها معامله را کنار گذاشته اند و تمایلی به خرید دلار ندارند.

بیشتر بخوانید  دستگیری عاملان و کارمندان در قزوین

آیا دلار کاهش می یابد؟

توافق ایران و آمریکا همان خبری است که بازار ارز مدت هاست منتظر آن بوده است. اما آیا با اعلام چنین خبری قیمت دلار کاهش می یابد؟ کارشناسان می گویند قیمت دلار نمی تواند به زیر محدوده مشخصی برسد. چون نه دولت برای دلار است و نه اقتصاد ایران برای دلار. کارشناسان معتقدند در صورت دستیابی به توافق هسته ای قیمت دلار به زیر 20 هزار تن نمی رسد.

تنها تفاوت این است که در صورت دستیابی به توافق هسته ای دلار چقدر ارزان می شود؟ برخی معتقدند قیمت دلار در نهایت به 24 هزار تومان می رسد و برخی دیگر معتقدند قیمت دلار در محدوده 26 هزار تومان باقی می ماند و کاهش نمی یابد. به خصوص در این روزها که شاخص کل بورس به تازگی سبز شده است./تجارت نیوز


دیدگاهتان را بنویسید