گوشت شترمرغ؛ بهترین گوشت برای زنان


گوشت شترمرغ از دسته گوشت های قرمز، ارزش غذایی بالا، سرشار از مواد مغذی، سرشار از پروتئین و آهن، کم کالری، کم سدیم، کم چرب و همچنین گوشت مفید برای کودکان است. در طب سنتی گوشت شترمرغ گرم و خشک است.

گوشت شترمرغ

1. بادهای بدن را از بین می برد.

2. مخاط اندام های سر (قلب و مغز) و مفاصل را می زداید و برای افراد چاق خونسرد مبتلا به بیماری مفصلی مناسب است.

3. برای فلج، شلی و خواب آلودگی مفاصل، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس، آسیت و سرماخوردگی رحم مفید است.

4. افرادی که گوه پا دارند (اشتهای کاذب به غذا و سیری ناپذیری) از این گوشت استفاده کنند زیرا گوشت شترمرغ چرب، گرم و پر انرژی است.

5. مصرف این گوشت برای افراد دارای اضافه وزن و کسانی که از بیماری قلبی رنج می برند توصیه می شود.

6. چربی کم با آب کم گوشت همراه است، بنابراین در حین پخت، میزان چربی افزایش یافته و رطوبت کاهش می یابد.

گوشت شترمرغ؛ بهترین گوشت برای زنان

7. گوشت نوح در ابتدا به عنوان گوشتی تقریباً بدون کلسترول شناخته شده بود، اما تحقیقات بعدی نشان داد که سطح کلسترول آن مشابه گوشت گاو و مرغ بود و 57 میلی گرم در 100 گرم بود. این گوشت نسبت به گوشت گاو و مرغ اسیدهای چرب مفیدتری دارد.

8. گوشت شترمرغ منبع غنی آهن محسوب می شود. این گوشت نسبت به سایر انواع گوشت های موجود در دسترس انسان مانند گوشت گاو و مرغ حاوی آهن بیشتری است و می تواند منبع مهم آهن برای افراد مبتلا به کم خونی و زنان باردار باشد و برای کلیه فعالیت های متابولیکی و سلولی از جمله فعالیت لکوسیت ها مفید است. .

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن Anti-TG، ATG در آزمایش خون  

9. گوشت شترمرغ را منبع ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین های B6 و B12 می دانند. میزان ویتامین B6 در گوشت شترمرغ حدود 10 برابر بیشتر از گوشت گاو و مرغ است.

10. عامل مهم دیگری که در این گوشت یافت می شود ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.

11. گوشت شترمرغ به طور طبیعی در برابر باکتری های مضر مانند E.coli مقاوم است. کولی و سالمونلا در واقع PH ویژه این گوشت از آلوده شدن آن به این باکتری ها جلوگیری می کند. برای دستیابی به این pH، تولیدکنندگان شترمرغ باید استرس را در طول فرآیند حمل و نقل و هنگام کشتار کاهش دهند.

12. به دلیل استفاده غیرعادی از گوشت شترمرغ در رژیم غذایی انسان در گذشته و همچنین به دلیل قیمت بالا، به اندازه سایر گوشت ها از آن استفاده نمی شود.

احتیاط:
1. گوشت شترمرغ غلیظ و دیر هضم است، بنابراین افرادی که معده ضعیفی دارند باید آن را به مقدار کم مصرف کنند.


دیدگاهتان را بنویسید