تخریب دو سد در همدان + جزئیات


سد سرابی همدان سرریز شد

دلگرم کننده: منصور ستوده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه حجم سد اکباتان تقریبا پر شده است، اظهار داشت: بر این اساس به منظور تخلیه رسوبات پشت سد و مخزن، دروازه سد باز شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل بازگشایی زودهنگام دریچه سد اکباتان خروج آب بی کیفیتی است که در زیرلایه ها بوده و همچنین کنترل سیلاب در زمان بارش ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: اکنون تقریباً 14 تا 15 مترمکعب آب از سد وارد رودخانه شده و به نفع محیط زیست جاری می شود.


15 متر مکعب در ثانیه آب ورودی به سد اکباتان

وی ورود به سد اکباتان را 15 متر مکعب در ثانیه دانست و گفت: یک متر مکعب در ثانیه آب این سد برای شرب شهروندان همدانی مصرف می شود.

ستوده علت عدم هدایت آب مازاد سد اکباتان به سد آبشینه را ریختن آب بی کیفیت دانست و افزود: پس از چند روز که آب بی کیفیت برداشته شد و رودخانه ها پاکسازی شدند، طغیان می شود. آب سد اکباتان به سمت سد آبشینا هدایت می شود.

وی افزود: آبی که از سد اکباتان سرازیر می شود از طریق رودخانه از استان خارج می شود که آب سدها و دشت های جاده را تغذیه می کند و وارد استان های مرکزی می شود.


دو سد سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه در سال های گذشته شاهد سرریز زودهنگام سد اکباتان بوده ایم، افزود: امسال به دلیل بارندگی های شدید و مداوم در این زمان از سد اکباتان سرریز شد. سال سال ها”.

بیشتر بخوانید  ساعت بازی ایران و بحرین مقدماتی جام جهانی ( بازی برگشت)

وی در ادامه از سرریز شدن سد سرابی خبر داد و گفت: این سد امروز با 9.5 میلیون مترمکعب سرریز شد و هم اکنون دو سد سرابی و کلان سرریز شده و اکباتان در آستانه سرریز است.

ستوده با تاکید بر اینکه ذخایر برف زیادی در بالادست سد اکباتان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ذخایر بالادست سد اکباتان در حال آب شدن است و این امر بر حجم آب سد نیز افزوده است.


دیدگاهتان را بنویسید