بدنبال روش‌های نوینِ معدنکاری در گل‌گهر هستیم



به گزارش شمانیوز؛ مهندس امید محتشمی فر گفت: تامین سنگ مورد نیاز خطوط تولید و استفاده از روش های نوین به منظور استخراج بهینه آن و کاهش هزینه ها از اهداف اصلی مدیریت معدن است. این کار توسط دوربین های رادار و رباتیک و همچنین استفاده از روش پخت بهینه انجام می شود.

وی درباره راهکارهای این اداره برای بهبود عملکرد گفت: حفاری افقی برای تخلیه آب پشت دیواره های معدن برای افزایش پایداری دیواره ها، حفاری ژئوتکنیکی و هیدرولوژیکی، مطالعات پایداری شیب دیوار، پروژه رینگ معدن، تهیه کامیون های نظارتی. دستگاه افزایش راندمان آتش نشانی و همچنین همکاری و تعامل با دانشگاه در اجرای پروژه های ارتقای بهره وری عملیات بهره برداری از راهکارهای ما بود.

محتشمی فر گفت: طی 10 ماه گذشته با تلاش جهادی همکاران و پیمانکاران توانسته ایم به یک برنامه کمی و کیفی برای تولید و استخراج سنگ و همچنین در بخش معدن با وجود مشکلات و کمبود تجهیزات دست پیدا کنیم. در بخش معدن نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش بهره برداری داشته است.

وی همچنین درباره اقدامات تکمیلی لازم گفت: از جمله آن اقدامات، خرید و ورود تجهیزات جدید ماینینگ و تامین به موقع نرم افزارها و تجهیزات پیشرفته است که خوشبختانه برنامه ریزی خوبی انجام شده و در حال انجام است.

مدیر امور معدنی مجتمع گل گهر مهمترین چالش این بخش را چالش فرسودگی ناوگان و کمبود ماشین آلات معدنی خواند و گفت: این اساسی ترین چالش همه معادن کشور است. ما ورود ماشین های جدید خواهیم بود. .

بیشتر بخوانید  4 افسر پلیس در شادگان زخمی شدند

وی در خصوص آخرین دستاوردهای این اداره کل گفت: تعمیر و بازسازی سینی های کابل که کاملاً بلااستفاده مانده بودند، توسط همکاران معدن و پیمانکار ذیصلاح با قطعات یدکی تولیدی کشور پس از حدود 5 سال انجام شد.

محتشمی فر افزود: استفاده از روش های بهینه اطفاء حریق مانند وری استم، پووردک و ایردک که منجر به کاهش 15 درصدی هزینه های اختصاصی مصالح معدنی و در نهایت کاهش هزینه های معدنی می شود، از دیگر دستاوردهای ما در سال جاری بود.

مدیر معدن گل گهر گفت: خرید و استفاده از Stem Truck (دستگاه شناور مکانیزه) برای افزایش راندمان انفجار و کاهش اثرات منفی آن، استفاده از پهپادهای بال ثابت برای نقشه برداری معادن و انبارها برای افزایش دقت، ایمنی و کاهش هزینه ها در کمترین زمان ممکن. استفاده از حفاری افقی برای زهکشی و زهکشی آب پشت دیواره های معدن به صورت بدون ثقل و بدون نیاز به پمپاژ نیز از دستاوردهای امسال ماست.

مطبوعات صفحه اصلی

دیدگاهتان را بنویسید