قیمت دلار در بازار امروز



آنچه دیگران می خوانند:

چند روز اخیر شاهد فراز و نشیب هایی بوده است قیمت دلار قیمت دلار در 2 روز گذشته کاملا مشخص بوده است اما باز هم قیمت دلار نوسان داشته و کانال تغییر کرده است که باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چگونه تغییر خواهد کرد. قیمت دلار این موضوع باعث سردرگمی معامله گران شده است که همچنان در مورد قیمت دلار گزارش می دهند.

بازار ارز امروز نوسان چندانی نداشته و معامله گران به انتظار اخباری از مذاکرات، معاملات را متوقف کرده اند. دیروز با آغاز مذاکرات، دلار آزاد که اوایل هفته جاری با کاهش هزار تنی به کانال 26 هزار تنی بازگشت، با کاهش 300 تومانی دیگر به محدوده قیمتی 26 تا 400 تومان رسید. اما امروز دلار آزاد اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده است.

دلار صبح با 26 هزار و 550 تومان معامله شد تا ظهر به 26 هزار و 620 تومان برسد. در معاملات بعدازظهر دلار به 26500 تومان کاهش یافت; اما در این ساعت قیمت 26550 معامله می شود که از صبح تغییری نکرده است. نمودار زیر روند قیمت دلار در معاملات امروز را نشان می دهد:

دلار هم اکنون با 27 هزار و 700 تومان افزایش از چهارشنبه گذشته، 26 هزار و 550 تومان معامله می شود. بنابراین، دلار در هفته گذشته بیش از 4 درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید  روند نزولی دمای هوا در استان تهران تا اوایل هفته آینده - آژانس مهر ایران و اخبار جهان

همچنین انجمن گیربکس ها قیمت خرید و فروش دلار را به ترتیب ۲۴ هزار و ۴۵۴ و ۲۴ هزار و ۷۳۶ تومان اعلام کرد. امروز اگرچه صرافی ها ابتدا دلار را 24 هزار و 685 تومان اعلام کردند، اما تا ظهر این رقم به 24 هزار و 840 تومان رسید و در نهایت در این زمان 24 هزار و 736 تومان معاملات دلاری در صرافی ها به ثبت رسید.

طی هفته گذشته قیمت دلار در صرافی ها حدود دو درصد کاهش داشته است. چهارشنبه گذشته دلار در صرافی های رسمی با قیمت 25 هزار و 196 تومان بود.

یورو خرید 28 هزار و 327 تومان و فروش 28 هزار و 627 تومان به فروش رسید. یورو دیروز برای خرید ۲۸ هزار و ۱۴۳ تومان و فروش در صرافی ها ۲۸ هزار و ۵۰۶ تومان قیمت داشت.

در بورس ملی نیز دلار نسبت به روز گذشته حدود 100 تومان افزایش قیمت داشت. به این ترتیب دلار برای فروش ۲۴ هزار و ۵۹۶ تومان و برای خرید ۲۴ هزار و ۳۵۱ تومان قیمت گذاری شده است. اما دلار برای خرید 24 هزار و 126 تومان و برای فروش در صرافی ها 24 هزار و 368 تومان اعلام شد.

یورو نیز در این بورس با قیمت 28 هزار و 391 تومان برای فروش و 28 هزار و 108 تومان برای خرید به نمایش درآمد که نسبت به دیروز حدود 400 تومان کاهش نشان می دهد. این اسکناس دیروز با قیمت 28 هزار و 843 تومان و خرید 28 هزار و 556 تومان در بورس ملی عرضه شد.

بیشتر بخوانید  خبر مهم در مورد یارانه ها/ تا چه زمانی یارانه نقدی پرداخت می شود؟

مذاکرات در وین در حالی انجام می شود که بازارهای مختلف از جمله ارز منتظر نتیجه هستند و افت بازار امروز نشان می دهد که معامله گران به توافق امیدوارند و منتظر آینده برای تصمیم گیری پس از اعلام نتایج نهایی هستند.

به گفته فعالان بازار ارز، حجم مبادلات به شدت کاهش یافته است و ریسک معاملات به ویژه برای خرید در این زمان در بازار بالا است. زیرا با اعلام هرگونه خبر مثبت از مذاکرات، شاهد افت بازار خواهیم بود. در ابتدای هفته در واکنش به توقف برخی تحریم ها، دلار افت هزار تومانی را تجربه کرد.


دیدگاهتان را بنویسید