غذاهای گیاهی که به فرآیند هضم کمک می کنند


فهرستی از غذاهایی که می توانند به هضم غذا کمک کنند.

 گوارش

سرکه سیب: این سرکه که از سیب های تخمیر شده تهیه می شود، می تواند جایگزین سرکه سفید در بسیاری از غذاها مانند سس های سالاد شود.

مصرف این سرکه آنزیم های مفید، پروبیوتیک ها و اسیدهای آمینه را به همراه دارد که باعث بهبود هضم، تسکین سوزش سر دل، تحریک سیستم لنفاوی، مهار رشد قارچ ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

سرکه سیب

چیا: خواص درمانی اسانس ها از قدیم الایام به هنگام خیساندن در آب شناخته شده است. در این صورت به عنوان ماشین ظرفشویی بدون اینکه مایع مفیدی از معده خارج شود، معده را از علائم بد برای روده و معده خارج می کند.

چیا

سبزیجات تخمیری: این سبزی باکتری های بد و مخمر را مهار می کند، خاصیت اسیدی روده ها را تغییر می دهد و از تکثیر بیش از حد باکتری ها، کپک ها و قارچ های بد جلوگیری می کند. یکی از رایج ترین این سبزیجات کلم ترش است.

کلم ترش

غذاهای گیاهی که به فرآیند هضم کمک می کنند

آلوئه ورا: درمان زخم معده، سندرم روده تحریک پذیر، بیماری کرون، کولیت و سایر اختلالات گوارشی، درمان و پیشگیری از عفونت های قارچی و انگلی، رفع یبوست و کاهش و رفع رفلاکس معده از فواید آلوئه ورا برای هضم غذا است. بهترین روش مصرف آن به صورت خام و بدون مواد نگهدارنده است.

آلوئه ورا

سیر: به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی خود، اصلاح کننده خوبی برای اکولوژی داخلی بدن است و تمام موجودات زنده کوچکی را که با سیستم گوارش ما تداخل دارند، از بین می برد.

بیشتر بخوانید  راه های خوب برای جلوگیری از اگزمای پوستی

سیر

منبع: سلام

تهیه شده توسط: مجله تشویق


دیدگاهتان را بنویسید