علل مهم یائسگی زودرس در زنان


علل مهم یائسگی زودرس در زنان

علل مهم یائسگی زودرس در زنان

چندی پیش خانمی 35 ساله به کلینیک مراجعه کرد و شکایت کرد که عادت ماهانه اش بسیار نامنظم شده و قاعدگی او در چند ماه اخیر بسیار طولانی شده است و همچنین از گرگرفتگی، بی خوابی و اضطراب رنج می برد. اینها ممکن است علائم هشدار دهنده یائسگی زودرس برای این بیمار باشد. مشکلی که می تواند عواقب زیادی داشته باشد، از جمله ناباروری، کاهش میل جنسی، مشکلات خلقی، خستگی مفرط،

کاهش تمرکز و حافظه و افزایش خطر ابتلا به عفونت های زنانه هر عاملی که در ترشح هورمون های زنانه اختلال ایجاد کند، مانند بیماری استخوان، برداشتن تخمدان و استفاده از برخی داروها یا عدم پاسخگویی تخمدان به تحریک هیپوفیز، می تواند باعث یائسگی زودرس شود. در بعضی موارد،

سابقه خانوادگی و ژنتیکی وجود دارد، اما اگر چنین است، علائم یائسگی زودرس چیست؟ قاعدگی نامنظم با فواصل طولانی بین قاعدگی یا قطع ناگهانی قاعدگی همراه با کاهش میل جنسی، امواج گرما، اختلالات خواب و خلق و خوی در خانمی که هنوز وارد یائسگی نشده است.

اگر این علائم را دارید حتما باید با پزشک مشورت کنید زیرا اگر بیماری به موقع تشخیص داده و درمان شود و علاوه بر درمان هورمونی معمول قابل پیشگیری یا اصلاح باشد، روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به درمان یائسگی زودرس کمک کند.رژیم غذایی یکی از آنهاست. از آنها: حاوی استروژن های گیاهی مانند سویا، نخود، عدس، لوبیا و به طور کلی حبوبات می تواند کمک کند.

گیاه پنج انگشتی که حاوی فیتواستروژن است، حاوی مواد فعالی است که می تواند بر محور هیپوفیز-تخمدان تأثیر بگذارد و به بهبود اختلالات قاعدگی از جمله یائسگی زودرس کمک کند. اجتناب کردن. مصرف رازیانه، دانه کرفس، انیسون، شیرین بیان و نعناع نیز به درمان یائسگی زودرس کمک می کند. بتل و جینسینگ نیز از گیاهان موثر در این زمینه هستند.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد قرص لنالیدومید

زنجبیل، زعفران و دارچین پخته نیز می تواند موثر باشد. جعفری، شبدر قرمز، ساعت شنی، گزنه و شنبلیله از دیگر گیاهانی هستند که در درمان اختلالات قاعدگی موثر هستند.

طب سوزنی نیز با مکانیسم آرامش فرد، تحریک ترشح هورمون های زنانه و افزایش جریان خون و انرژی در تخمدان ها و رحم، روشی موثر در درمان اختلالات قاعدگی و یائسگی زودرس است و می تواند یک روش درمانی مکمل باشد. .

علل مهم یائسگی زودرس در زنان

درمان دردهای قاعدگی در طب سنتی

دردهای قاعدگی یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بسیاری از زنان در طول زندگی خود با آن مواجه هستند. اکثر زنان با شروع دردهای قاعدگی شروع به مصرف داروهای ضد درد می کنند، اما برخی از داروهای شیمیایی بدون عوارض نیستند. در پاسخ به سوال برخی از افراد که می خواهند بدانند آیا در طب سنتی درمانی وجود دارد یا خیر؟

اینکه آیا راه طبیعی برای کاهش درد قاعدگی وجود دارد یا خیر، باید بگویم که پاسخ مثبت است، اما از آنجایی که فرآورده های گیاهی می تواند مضر باشد، باید با مشورت پزشک متخصص طب سنتی و متخصص استفاده شود. پاکسازی عمومی بدن و رحم علائم ممکن است نشان دهنده مشکلات فیزیکی عمومی مانند نوسانات خلقی و اختلالات خاص رحم باشد.

درمان دردهای قاعدگی بر شناسایی علت اصلی متمرکز است و درمان واحدی وجود ندارد، اما به طور کلی توصیه‌های ساده و مهمی برای کاهش علائم وجود دارد:

1. از خوردن غذاهای اسیدی خودداری کنید.

2. از ورزش های شدید خودداری کنید.

کمبود خواب و بیداری با این مشکل ارتباط مستقیم دارد. خواب کافی و مناسب یکی از درمان های ساده و موثر این بیماری است.

بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل قرص والپروئکس سدیم

4. حالات روانی مانند عصبانیت و حتی شادی مفرط از عوامل اساسی هستند.

علل مهم یائسگی زودرس در زنان

علاوه بر موارد فوق، چند مرحله ساده را می توان انجام داد:

1. چای کوهی: نوشیدن این گیاه از 2 روز قبل از قاعدگی توصیه می شود. برای این کار یک قاشق چای خوری کوهی را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی لیوان را بپوشانید تا به مدت 15 دقیقه خیس بخورد. سپس محتویات لیوان را صاف کنید. به دلیل اثر آرام بخش و خواب آور آن، بهتر است قبل از خواب مصرف شود.

2. عرق: عرق نباتی یکی از فرآورده های گیاهی منحصر به فرد در ایران است که در ایران بسیار رایج است. مصرف روزانه یک لیوان آب رازیانه و یک لیوان عرق بابونه از 10 روز قبل از قاعدگی نیز تاثیر بسزایی در کاهش دردهای قاعدگی دارد.یائسگی به معنای پایان قاعدگی و باروری است. یائسگی در عرض 12 ماه از آخرین دوره قاعدگی رخ می دهد و یک فرآیند بیولوژیکی طبیعی در بدن است، نه یک مشکل بالینی.

اگرچه علائم و نشانه های فیزیکی یائسگی می تواند خواب شما را مختل کند و انرژی شما را کاهش دهد و در نهایت به طور غیرمستقیم احساس غم و اندوه را افزایش دهد، اما این بخشی طبیعی از زندگی شماست. با رعایت برخی توصیه ها می توانید اثرات آن را کاهش دهید. تغییرات هورمونی در دوران یائسگی منجر به بروز علائم بالینی یائسگی می شود، اما تصورات غلطی وجود دارد که ایجاد یائسگی را عامل تغییرات عاطفی می دانند.

اولاً باید بدانید که یائسگی به معنای نزدیک شدن به پایان زندگی نیست، زیرا نیمی از عمر شما باقی مانده است، ثانیاً یائسگی احساسات زنانه و جنسی شما را از بین نخواهد برد. در واقع شما ممکن است یکی از هزاران زنی باشید که نگرانی هایشان در مورد بارداری و قاعدگی تمام شده است.

بیشتر بخوانید  همه از گرمازدگی

مهمتر از همه، یائسگی یک بیماری نیست و اگر علائم یائسگی شدیدتری دارید، نباید از درمان و بهبودها ناراحت و وحشت زده شوید و نباید یائسگی را به عنوان یک مشکل یا بیماری در نظر بگیرید. درمان ها از تنظیم سبک زندگی به هورمون تکامل یافته اند. درمان.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید