آیا افزایش حقوق سربازی در سال 1401 لغو شد؟ / قانون معافیت سربازان از کجا آمده است؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یکی از اعضای کمیسیون تلفیق قانون بودجه 1401 با تاکید بر اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص افزایش حقوق سربازان در سال آینده لغو نشد و در صورت تصویب در سال 1401 اجرایی خواهد شد. مجلس و شورای نگهبان.

شهریار حیدری درباره خبر حذف افزایش حقوق سربازان در سال آینده، گفت: حقوق سربازان از تبصره ۷ بودجه تامین می شود، بنابراین ربطی به بحث تامین ارتش ندارد. برخی می گویند با توجه به لغو مصوبه قبلی، افزایش حقوق سربازان در سال آینده در نتیجه حذف خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین حقوق سربازان در سال آینده طبق مصوبه مجلس افزایش می یابد. این موضوعی است که ستاد کل نیروهای مسلح با آن موافق بوده و حتی بر ضرورت آن تاکید کرده است.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1401 درباره نظر ستاد کل نیروهای مسلح درباره کارت معافیت رایگان سربازان متاهل 30 ساله و دو فرزند گفت: ستاد کل به دلیل سوء استفاده از این موضوع با خرید خدمت سربازی مخالفت کرد. وضوح. کمیسیون مشترک سپس تصویب کرد که مشمولان 30 ساله و دو فرزند کارت معافیت رایگان دریافت کنند. مشکلاتی در آن وجود دارد، اما مقرر شد برای جلوگیری از سوء استفاده به مدت یک سال اجرا شود و در عین حال آیین نامه آن توسط دولت و ستاد کل کشور نوشته و در آن چارچوب اجرا شد.

حیدری یادآور شد: اجرای این موارد یعنی افزایش حقوق سربازان و ارائه کارت معافیت رایگان برای سربازان 30 و 2 ساله منوط به موافقت عمومی و تایید شورای نگهبان است که در این صورت خواهد بود. در سال 1401 اجرا شد.

بیشتر بخوانید  شرایط جدید برای ورود گردشگران خارجی به ایران -

کمیسیون تلفیق اخیراً افزایش حقوق سربازان را در سال آینده تصویب کرده است. محسن دهنوی نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در تشریح این تصمیم گفت: حداقل حقوق سربازان در سال آینده به 3 میلیون و 350 هزار تومان می رسد. حقوق ماهانه سربازان متاهل 5 میلیون تومان می شود که به طور میانگین حقوق سربازان نسبت به امسال 3 برابر می شود تا بخشی از درد این عزیزان التیام یابد بنابراین حقوق مجردان غیرعملی 60 درصد پایوارا است. سربازان عملیاتی انفرادی معادل 75 درصد پایوارا و سربازان متاهل معادل 90 درصد قدرت خواهند بود.

وی ادامه داد: سال گذشته میانگین حقوق سربازان 300 هزار تومان بوده است; این رقم در سال جاری به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید و در سال آینده بالای 3.5 میلیون تومان خواهد بود. در سال 1401 هیچ سربازی کمتر از 3 میلیون و 350 هزار تومان دریافت نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید