چگونه در فصل بهار به سلامت بدن کمک کنیم؟


بهار فرصت خوبی است تا با رعایت برخی عادت ها در برنامه روزانه خود به شادابی و سلامتی بیشتری دست یابید. از آنجایی که زمستان با سبک زندگی کم تحرک همراه است، غذاهای سنگین و بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، ورزش و رژیم غذایی مناسب می تواند کمک شایانی به شما کند.

چگونه در فصل بهار به سلامت بدن کمک کنیم؟

یک دوره کوتاه ویتامین مصرف کنید

اگر همه افراد رژیم غذایی متنوع و متعادلی دارند، برای تناسب اندام نباید در فصل بهار از مکمل های ویتامینی استفاده کنید. این روزها اما سبزیجات و میوه های مختلف نیز در بازار به فروش می رسد.

در صورت کمبود ارگانیسم می توان دوره مولتی ویتامین را مصرف کرد، البته نباید بیشتر از مقدار توصیه شده روی بسته باشد. همچنین از مصرف همزمان چندین مکمل ویتامینی خودداری کنید.

در مورد سایر مکمل های غذایی، برخی از آنها مفید خواهند بود، از جمله:

امگا 3: اگر ماهی نمی خورید یا مقدار کمی در رژیم غذایی خود دارید.
اهن: برای تعیین نیاز بدن و دوز مناسب با پزشک مشورت کنید.
پروبیوتیک ها: اگر به اندازه کافی لبنیات تخمیر شده را دوست ندارید یا مشکلات گوارشی دارید، یک دوره پروبیوتیک مفید است.

توجه بهتر و بیشتر به تغذیه

تغذیه مناسب برای حفظ سلامتی و تناسب اندام ضروری است. برای کمتر خوردن، بشقاب های کوچکتر انتخاب کنید و هر لقمه را طولانی تر بجوید.

این روزها زمان خوبی برای اتخاذ برخی عادات خوب است، و اینها عبارتند از:

روزانه 5 وعده میوه و سبزی بخورید
کاهش وعده های غذایی حاوی گوشت (حداکثر یک بار در روز)
استفاده بیشتر از غلات کامل طبیعی بدون سموم شیمیایی
مصرف غذاهای اصلاح شده که بسیار شور و بسیار شیرین هستند را کاهش دهید و در عوض در خانه با مواد طبیعی سالم غذا تهیه کنید.
2 تا 3 بار در هفته ماهی و سایر غذاهای دریایی بخورید

بیشتر بخوانید  آب پنیر یک میان وعده انرژی زا برای افراد چاق است

چگونه در فصل بهار به سلامت بدن کمک کنیم؟

چگونه در فصل بهار به سلامت بدن کمک کنیم؟

خواب و آرامش مطلوب

خواب خوب به رفع خستگی و استرس کمک می کند و برای دستیابی به سلامت و شادابی ضروری است. نکته مهم در مورد کیفیت خواب این است که هنگام خواب و بیدار شدن باید نظم را رعایت کرد. شرایطی را در اتاق خواب (نور، دما، صدا، رطوبت و…) فراهم کنید تا برای خواب مناسب باشد. همچنین بهتر است شب ها قبل از خواب استراحت کوتاهی داشته باشید و استراحت کنید.

تحرک و ورزش

بدن ما با تحرک سازگار است و هر ورزش برای خلق و خو و سلامت بدن مفید است. فعالیت های ورزشی مانند پیاده روی، شنا، ژیمناستیک، بدمینتون و غیره را انتخاب کنید. که مناسب شرایط شماست

چگونه در فصل بهار به سلامت بدن کمک کنیم؟

اگر بیماری خاصی دارید و بالای 45 سال سن دارید، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

مراقبت از پوست

این روزها بهتر است از کرم های صورت بسیار ملایم استفاده کنید که البته باید حاوی مواد محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز باشد. برای حفظ شادابی و درخشندگی پوست، هفته ای یکبار از ماسکی که متناسب با نوع پوست و نیاز شما است، استفاده کنید.

همچنین هفته ای دو بار صورت، گردن و بدن خود را با پاک کننده های مناسب تمیز کنید. حذف آلودگی ها از روی پوست باعث تحریک بازسازی سلول های پوست می شود و پوست نرمی و درخشندگی بیشتری خواهد داشت.

چگونه در فصل بهار به سلامت بدن کمک کنیم؟

البته برای مراقبت بهتر می توانید ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگر می خواهید پوست خود را برنزه کنید از روش های طبیعی استفاده کنید زیرا برنزه شدن پوست با اشعه ماوراء بنفش به طور مصنوعی سرطان زا است.

بیشتر بخوانید  خونریزی دستگاه گوارش؛ علل و راه حل ها

موهای آسیب دیده را در زمستان درمان کنید

پس از پایان فصل زمستان، موها معمولا خشک می شوند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. شاید به همین دلیل نیاز به تعویض شامپو باشد و توصیه می شود هفته ای یکبار از ماسک مغذی استفاده کنید تا درخشندگی و سلامتی به موهایتان بازگردد. مدل مو و کوتاه کردن مو نیز می تواند مفید باشد.

چگونه در فصل بهار به سلامت بدن کمک کنیم؟

فعالیت های مورد علاقه خود را انجام دهید

تنوع در فعالیت های روزانه برای سلامت مغز و همچنین برای خلق و خو. احساس رضایت از یک فعالیت یا کار با دیگران می تواند موهبتی باشد که اعتماد به نفس و احساس نشاط را بهبود می بخشد. از روزهای طولانی تر برای بیرون رفتن، انجام سرگرمی ها، دوست یابی و ارتباط بیشتر با دیگران استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید