تولید مثل – نگهداری و مراقبت از گل Columena gloriosa


پرورش و نگهداری گل های دست و پا چلفتی یا ماهی قرمز

در واقع پرورش و نگهداری گل های دست و پا چلفتی کار چندان سخت و پیچیده ای نیست و با مطالعه این مطلب می توانید به راحتی این گیاه آپارتمانی را پرورش دهید.
به طور کلی کلومن که امروزه به آن ماهی قرمز نیز می گویند یکی از بهترین و زیباترین گیاهانی خواهد بود که می توانید به عنوان سبد آویز از آن استفاده کنید. Klumene Cvet به دلیل رنگ قرمز، نارنجی و شکل ماهی مانندش توجه علاقه مندان به پرورش گل و گیاه را به خود جلب کرد. در این قسمت از تشویق با آموزش پرورش و نگهداری گل کلومنا A آشنا می شوید.

خوب است بدانید که گل کلونی در واقع در بین گیاهان آپارتمانی ویژگی های خاصی دارد که گل های آن ظاهری شبیه ماهی قرمز دارند و امروزه به عنوان ماهی قرمز شناخته می شوند. کلونی A حدود 200 گونه مختلف دارد که همه آنها بوته های گلدار هستند و بومی آمریکا و کارائیب خواهند بود.


نحوه مراقبت از گل های دست و پا چلفتی الف

این گیاه معمولاً در فضای باز روی تنه درختان زندگی می کند و ارتفاع آن بین 45 تا 120 سانتی متر و همچنین عرض آن بین 60 تا 120 سانتی متر خواهد بود. کلومن A دارای شاخه های بلند، آویزان و باریک است که برگ های آن نسبتاً کوچک، کرکی و متقابل است. برگ های این گیاه معمولاً بنفش و سبز و گل های آن قرمز و نارنجی است.


 خیلی خوب

بیشتر بخوانید  مراکز مشاوره روانشناسی رشت به همراه آدرس و تلفن

دستورالعمل کاشت و تکثیر گل کلومنیا (Kolomenea gloriosa)

به خاطر داشته باشید که بهترین زمان برای کاشت و تکثیر گیاهان دست و پا چلفتی از طریق قلمه، بهترین زمان برای آن بهار و تابستان است. برای قطع کردن گیاه خود باید چند شاخه را که جوانه ندارند انتخاب کنید و سپس آنها را به طول 7 تا 10 سانتی متر ببرید.
برای ریشه زایی سریعتر می توانید قلمه ها را در هورمون ریشه زایی خیس کنید. سپس قلمه های آماده شده را در محیطی روشن، گرم و مرطوب پرورش دهید تا به خوبی رشد کنند. البته در این فرآیند توجه داشته باشید که گیاهان جدید کلومنا A تا تابستان سال آینده شکوفا نخواهند شد.

شرایط لازم برای نگهداری کل کلومانا a

همانطور که می دانید همه گیاهان به شرایطی نیاز دارند که شما باید برای رشد خوب آنها را فراهم کنید. برای این منظور در زیر برخی از شرایط لازم برای پرورش و نگهداری گل کلومن را برشمرده ایم.


سیستم های راهنمایی:
در طول رشد سطح بستر گیاه باید بین دو آبیاری مقداری رطوبت از دست بدهید و سپس آبیاری را شروع کنید. البته بستر نباید کاملا خشک شود و از طرفی آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاهان شما می شود.


زمین و کود:
به صراحت می توان گفت که گیاه کلومن برای رشد به خاک پیت ماس ​​سبک و غنی نیاز دارد و بهتر است PH آن حدود 6 باشد و برای بستر این گیاه استفاده از خاک خنثی یا اسیدی و همچنین ساختن توصیه می شود. مطمئن شوید که خاک انتخابی کاملاً مرطوب است و زهکشی کافی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن دکتر علی ذوالفقاری جراح کلیه در تبریز

روش های کشت کلومانه ع.

بهتر است گیاهان خود را در تمام فصول کود دهید تا در ابتدای بهار و پس از پایان گلدهی با کودهای رشد کوددهی شوند و با فرا رسیدن فصل تابستان با کودهایی با فسفر بالا و نیتروژن کم کوددهی کنید تا دوباره شکوفا شوند. . . توصیه می شود گیاهان خود را در پاییز با کودهای پر پتاسیم تغذیه کنید تا در برابر سرما مقاوم بوده و در بهار آماده گلدهی باشند.
در نظر داشته باشید که وقتی برگ های گیاه کوچک است به این معنی است که جیره کم است و باید با کود کامل تغذیه شود.


گل کلمنیا (Colomenea gloriosa) یا ماهی قرمز


دما و نور:
اگرچه به طور ناشیانه به نور زیادی نیاز دارد، اما نور خورشید نباید مستقیماً به گیاه بتابد زیرا باعث سوختگی برگ ها و گل ها می شود. همچنین خوب است بدانید که نور کم محیط از ظاهر شدن گل ها، ریزش جوانه های تشکیل شده، کاهش رنگ برگ ها، افزایش فاصله بین برگ ها و نازک شدن برگ ها جلوگیری می کند. در مورد دمای مورد نیاز گیاه نیز می توان گفت که محدوده دمایی بین 18 تا 24 درجه سانتیگراد برای گیاه ایده آل خواهد بود.


رطوبت:
به خاطر داشته باشید که هنگام نگهداری گل های ناهموار باید رطوبت زیادی تامین کنید که بهترین آن بین 40 تا 50 درصد خواهد بود. رطوبت تاثیر زیادی در گلدهی گیاه دارد، البته نباید آن را سمپاشی کرد و حتی در مرحله آبیاری مراقب باشید که آب روی برگ های گیاه نریزد و فقط یک ظرف آب در کنار آن قرار دهید. . رطوبت را فراهم کند. توصیه می شود گیاه را در محیط گرم و مرطوب قرار دهید.

بیشتر بخوانید  کیف مردانه چیست و چه کاربردی دارد؟

کنترل آفات و بیماری کلومن A.

در بین آفاتی که در طول نگهداری صدف می تواند حمله کند، مهمترین آن کنه خواهد بود بنابراین برای جلوگیری از حمله آن توصیه می شود گیاه را با اسید هیومیک یا آسپرین به خوبی تغذیه کنید تا کلافه شود همیشه قوی و مقاوم باشید. با این حال، گیاهان دست و پا چلفتی نیز می توانند مشکلاتی داشته باشند که رایج ترین آنها در زیر توضیح داده شده است.


برگ های کوچک:
در نظر داشته باشید که دلیل ریز بودن برگ های گیاه برای تغذیه کم است، برای از بین بردن آن باید گیاه را با کود کامل تغذیه کنید.


ظهور لکه های قهوه ای روی گیاه:
اگر روی برگ های گیاه خود لکه های قهوه ای می بینید دلیل آن این است که برگ ها رطوبت زیادی دارند و برای این که این اتفاق نیفتد به هیچ وجه به برگ ها آبیاری نکنید.


حمله سوسک:
اگر متوجه آفات ساس روی جوانه های برگ و ساقه گیاه خود شدید، بهتر است در اسرع وقت آن را با سم درسبان سمپاشی کنید.


علائم تیک:
اگر روی برگ ها گرد و غبار یا تار عنکبوت دیدید به این معنی است که گیاه شما گزیده شده است و باید روی آن را با موم کنه کش اسپری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید