در نهایت به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز رتبه بندی معلمان چه زمانی باید مشخص شود؟ دولت سیزدهم برای برنامه ریزی است رتبه بندی معلمان تموم شد؟
این مخبر از توجه ویژه دولت به جایگاه معلمان و کادر آموزشی خبر داد و گفت: حل و فصل وضعیت بستگان شاغل در آموزش و پرورش در شعارهای انتخابات ریاست جمهوری و در بودجه سالانه 1401 بوده است و دولت نیز در دستور کار قرار گرفته است. مصمم به رتبه بندی معلمان به پایان رساندن.
معاون اول رئیس جمهور افزود: در این راستا علیرغم اینکه لایحه رتبه بندی معلمان دولت قبل دارای اشکال و ایراداتی بود، اما رئیس جمهور تاکید کرد که همین لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود تا رتبه بندی می تواند به سرعت دنبال شود. ”رسیدن.
مدارس سنگی و مدارس صومعه را دنبال کنید
وی با اشاره به گزارش ارائه شده در این مراسم مبنی بر وجود مدارس سنگی و صومعه سرا به ویژه در مناطق مرزی و کمتر برخوردار خاطرنشان کرد: دولت از ظرفیت های خود و سایر دستگاه ها برای رفع این مشکل و وزیر آموزش و پرورش استفاده خواهد کرد. سوال در دستور کار شما
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: نرخ باسوادی در مقایسه با 48 درصد در سال 57، 96 درصد بوده که افزایش سرانه آموزش در کشور از 1.5 متر مربع به 5.2 متر مربع برای هر دانش آموز، افزایش تعداد کلاس ها از 100000 کلاس در سال. 57. وی افزایش تعداد مدارس از 52000 به 113000 را از اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه نظام آموزشی کشور عنوان کرد.
تعداد مدارس با نیازهای ویژه را 10 برابر از 162 به 1680 مدرسه افزایش داد و تعداد مدارس استعدادهای درخشان را از 5 به 708 مدرسه افزایش داد و همچنین تعداد کادر آموزشی و معلمان با مدرک و بیش از 40000 نفر در سال را افزایش داد. 57 هزار تا 700 هزار نفر دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و تصریح کرد: اقدامات و تلاش های دولتمردان و خیرین برای ساخت مدارس در سراسر کشور، هیچ نقطه ای وجود ندارد در کشوری که دانش آموزان کار کنند از مزایای کلاس درس برخوردار نباشند و نظام آموزش و پرورش.
مروری بر فضاهای آموزشی و مدرسه ای
نوری افزود: با توجه به سند تحولات اساسی در نظام آموزشی کشور، تلاش شد تا در فضای آموزشی و مدرسه ای کشور بازنگری کاملی صورت گیرد تا بتوان انسانی با کیفیت و استاندارد مطابق با آرمان های والا را توانمند کرد. امام خمینی و جمهوری اسلامی ایران.»
وی همچنین با اشاره به اهمیت تربیت نیروی متخصص برای کمک به تولید و صنعت کشور گفت: در این راستا وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به گسترش هنرستان ها در کشور برای جذب دانش آموزان به بازار کار داشته است. و عرضه به بخش تولید، این مهم در سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در سال 92 برای ارتقای نظام آموزشی کشور مورد تاکید قرار گرفت.