بیانیه گام دوم انقلاب است که تحول را برای ارکان نظام مستند می کند



حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تقارن آن با ایام مبارک رجب، اظهار داشت: این ایام نیز مصادف با سومین سالگرد گام دوم است. انقلاب اسلامی

رئیس جمهور افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان سند جامع پیشرفت شورای عالی انقلاب، دولت و همه بازیگران نظام جمهوری اسلامی در سه قوه و نهادهای مختلف و همه اقدامات تحول آفرین است. ” آنها باید مستند باشند.”

رئیسی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دقت و در سطوح مختلف تبیین شده است که در 40 سال دیگر انقلاب چه باید بکنیم، گفت: این سند در سطح اول چشم انداز روشنی را به ما ارائه می کند. شکل دادن به تمدن نوین اسلامی».

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این سند در سطح دوم به تبیین دقیق سیاست‌های کلان نظام در حوزه‌های استقلال، آزادی، عزت ملی، سبک زندگی، عدالت، مبارزه با فساد، اقتصاد، علم، پژوهش و سایر حوزه‌هایی که محور هستند، می‌پردازد. تغییر در جامعه.”

رئیسی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی واقعیت موجود به خوبی تبیین شده و راهکارها و اقدامات لازم برای رسیدن به قله های تمدن نوین اسلامی و جامعه ای عاری از فساد و تباهی به طور دقیق تشریح شده است. .

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در این بیانیه در سطح سوم علاوه بر تبیین سیاست های کلی، به حاکمیت، انگیزه ها و حرکت جهادی در اجرا نیز توجه شده است، گفت: و فساد.

رئیسی افزود: امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد عالی به اجرای این سند امیدوار شده است و ما اعضای شورا وظیفه داریم بر این اساس در شورا تغییر ایجاد کنیم. مستندسازی و سپس بر اجرای صحیح آن نظارت شود.»

بیشتر بخوانید  سعید مولایی با پرچم مغولستان ایرانی شد

رئیس جمهور با بیان اینکه سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد، تصریح کرد: رسالت مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز اجرای این سند خواهد بود. تحولات

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این سال ها کارهای زیادی در برخی زمینه ها انجام شده که مایه مباهات است و از سوی دیگر در برخی زمینه ها عقب ماندگی هایی داریم که باید برطرف شود.

رئیسی گفت: امروز با توجه به شبیخون فرهنگی دشمن، همه ما موظف به حفظ فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی هستیم و در این راستا بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان چراغ راه است. راه را برای همه مجاهدان روشن می کند.»

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپاژگانی را به مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، دانشمندان و مراجع، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و عموم مردم ایران تسلیت گفت.

دیدگاهتان را بنویسید