آنتی بیوتیک ها تاثیری در درمان بیماری های عروق کرونر قلب ندارند/ آمیکرون به ریه های کودکان هم حمله می کند؟



یکی از اعضای کمیته علمی کرونا در تشریح علائم شایع اومیکرون در کودکان گفت: مصرف آنتی بیوتیک ها تاثیری در درمان کرونا ندارد.

با شیوع سویه جدید کرونا به نام امیکرون در کشور، شاهد افزایش ابتلا به این بیماری در کودکان هستیم. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، 20 درصد از بیماران مبتلا به موج ششم تاج با امیکرون را کودکان تشکیل می دهند.

دکتر سید احمد طباطبایی درباره علائم شایع اومیکرون در کودکان گفت: شایع ترین علائم شامل عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی یعنی گلودرد، خارش و گلودرد، آبریزش بینی، عطسه است. تب در کودکان نیز دیده می شود.

وی افزود: سردرد و استفراغ شدید در کودکان نیز ممکن است رخ دهد. علائمی مانند اسهال و تشنج نیز در کودکان پس از بیماری عروق کرونر قلب نادر است.

یکی از اعضای کمیته علمی تاج ادامه داد: ما معمولا گروه هایی از خانواده ها را می بینیم که به تاج آلوده می شوند. شدت و ضعف و طول مدت علائم ممکن است در افراد مختلف خانواده یکسان نباشد.

دبیر کمیته اطفال ریه تصریح کرد: اگر کودک یا فرد مبتلا به عروق کرونر تنفس سریع، مشکل تنفس، سرفه خشک و درگیری ریه نداشته باشد، نیازی به درمان خاصی نیست و فقط درمان علامتی یعنی داروهای تب بر انجام می شود. و مسکن ها داروها و آنتی هیستامین ها تجویز می شود.

وی گفت: متاسفانه شاهد تجویز برخی داروها مانند سیتریزین و آنتی بیوتیک هایی مانند آزیترومایسین هستیم در حالی که تجویز این داروها در پروتکل درمان کرونا جایی ندارد.

به گفته وی، در موارد خفیف تر بیماری تنها درمان های علامتی و نگهدارنده از جمله تامین مایعات، استراحت و مرطوب سازی کافی است.

بیشتر بخوانید  فیلم/ واکسیناسیون نوجوانان با واکسن نورا

طباطبایی تاکید کرد: مبتلایان به تاج گذاری از تماس با انبارنصر، اسپند و دود آتش اجتناب کنند تا دچار مشکل تنفسی نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید