عاملان اسیدپاشی محکوم به قصاص روح یا اندام هستند



مجازات عاملان اسیدپاشی انتقام بود

نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه انتقام روح یا اندام برای اسیدپاشی مجرمان مشخص.

نمایندگان در جلسه علنی صبح دوشنبه ماده 1. طرح افزایش مجازات اسیدپاشی به موجب آن، هرکسی که عمداً با پاشیدن اسید یا هر ترکیب شیمیایی با هر غلظتی، به درخواست مقتول یا قیم حسب مورد، با رعایت شرایط مندرج در کتاب قصاص، اسید بر روی خود بپاشد. ، قصاص نفس یا عضو محکوم به فناست.

بر اساس تبصره این ماده، ریختن اسید یا سایر ترکیبات شیمیایی بر روی فرد، غوطه ور کردن اعضای بدن در اسید و کارهایی از این قبیل، اسیدپاشی محسوب می شود.

این ماده با 147 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر به تصویب رسید.

نمایندگان در ماده 2 این قانون مقرر کردند: «هرگاه شخصی مرتکب جرم موضوع این قانون شود و مجازات او قصاص نباشد یا قصاص به هیچ وجه علنی مرتکب نشود، مانند فرار از مرتکب یا مصالحه والدین. ، مرتکب طبق مقررات مربوط دیات یا ارش می پردازد.بیش از بیست و پنج سال حبس)

برای جنایتی که میزان دیات بیش از نصف دیات کامل باشد به مجازات حبس تعزیری درجه دو. (حبس بیش از پانزده تا بیست و پنج سالبرای جرمی که میزان دیات آن از یک سوم تا نصف دیات کامل باشد به حبس تعزیری درجه سه (حبس بیش از ده تا پانزده سالو برای جنایتی که میزان دیات تا یک سوم دیه کامل باشد به حبس تعزیری درجه چهار (حبس بیش از پنج تا ده سال) محکوم.

بیشتر بخوانید  سگ می داند که کفاش در آخور چیست


بیشتر بخوانید:

توهین پیامبر به قربانی اسیدپاشی: عامل را از دست دادی


دیدگاهتان را بنویسید