شکارچیان تنها گرگ سینمای ایران را کشتند



به گزارش سلام نو به نقل از الف.بودنگرگ در فیلم «آخرین برف» ساخته امیرحسین عسگری، تصویر او این روزها به عنوان یکی از آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر صبح امروز پس از دیوار بازداشتش روی اکران سینماها می رود. مرکز شهر کیاسر بر اثر بارش برف ویران شد، فرار کرد و توسط یکی از اهالی کشته شد.

بارش برف در فلات مازندران از جمله شهر کیاسر شب گذشته دیوار قلاده گرگ را تخریب کرد و گرگ سه ساله از آنجایی که در قفس آزاد بود، فرصتی برای فرار از قفس فراهم کرد. در هوای برفی بیرون آمد و دقایقی بعد از مستاجران شلیک کرد.

ساکن کیاسر بیش از دو سال است که از این گرگ نگهداری می کند و با توجه به اینکه زمستان سال گذشته در فیلم «آخرین برف» بازی کرده، تنها گرگ سینمای ایران نیز هست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تایید خبر مفقود شدن این گرگ در کیاسر گفت: مسئول نگهداری از این گرگ بیش از دو سال پیش خطاب به همکاران ما در حفاظت از محیط زیست گفت که گرگ ماده هفت ماهه است و برای مدتی درخواست می کند. مجوز نگهداری از این حیوان با توجه به برخی نگرانی های زیست محیطی تحت مراقبت همان فرد باشید.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: همکاران ما با توجه به اینکه گرگ کارآموز بود رهاسازی آنها را در طبیعت صلاح ندانستند. اگر آزاد شود، می تواند عواقبی داشته باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل از فردی که این گرگ را نگهداری می کرد فراخوانده شد تا آن را در یک منطقه خاص و تحت حفاظت و بدون اجازه جابجایی حیوان و اضافه کردن یک گرگ دیگر نگهداری کند و تمام مسئولیت گرگ بر عهده اوست. البته کمی بعد قلاده سگ عقیم شده را کنار این گرگ گذاشت.

بیشتر بخوانید  دختری عجیب در ایستگاه اتوبوس یک گوشی موبایل می دزدد

وی افزود: به گفته این فرد یکی دو بار گرگ فرار کرده اما چون دانشجو بوده و محل را می شناسد مشکلی پیش نیامده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به مرگ این گرگ بر اثر اصابت گلوله توسط یکی از اهالی، خاطرنشان کرد: گرگ ها و سگ ها معمولا در هنگام بارش برف هیجان زده و مست می شوند. وی پس از تخریب دیوار محل نگهداری گرگ، به دلیل اینکه گردنبند بر روی گردن گرگ نبود، از فضا خارج شد و وارد محل شد. گفته می شود اهالی به نگهبان گرگ اطلاع دادند و یک نفر برای جلوگیری از حادثه گرگ را کشت.

ابراهیمی بیان کرد: همزمان با صدور مجوز مشروط برای نگهداری گرگ، کارنامه ای نوشتیم و نوشتیم که مسئولیت نگهداری از گرگ بر عهده خود فرد است.

گرگ در فیلم «آخرین برف» ساخته امیرحسین عسگری که در کیاسر کلید خورده و این روزها در چهلمین جشنواره فیلم فجر در حال نمایش است جلوی دوربین رفت و در چند سکانس دیده می شود.

مشخص ترین سکانس این فیلم و آن صحنه پایانی است، همان گرگی را نشان می دهد که طبق داستان فیلم نقش پررنگی در فینال فیلم دارد.

ووک در فیلم «آخرین برف» نقشی کلیدی در پیوند عناصر داستان دارد و به نوعی با هم بودن و پیوند شخصیت های اصلی فیلم تلقی می شود.

فیلم آخرین برف با بازی امین حاجایی، لادن مستوفی، مجید صالحی، نوشین مسعودیان، صادق ملک، امیر مشهدی عباس، مهدی مهربان و امیر عباس رودگر صفری زمستان سال گذشته در کیاسر کلید خورد.

بیشتر بخوانید  تاریخ واریز حقوق بازنشستگان لشکری بانک سپه اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید