برای داشتن خوابی آرام، هرگز این ۷ غذا را نخورید!


عوامل زیادی بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارند، از استرس عاطفی گرفته تا بیماری های جسمی مانند دیابت، بیماری کلیوی یا سوزش سر دل.

همه ما می دانیم که مصرف کافئین قبل از خواب برای افرادی که خوب نمی خوابند یک فاجعه است. قبل از خواب نوشیدن قهوه یا چای را متوقف کنید.

آنچه قبل از خواب می خوریم به ویژه بر کیفیت خواب ما تأثیر می گذارد، اما مطالعات نشان می دهد که حتی بر انتخاب روز بعد نیز تأثیر می گذارد.

یک رژیم غذایی متعادل به طور کلی برای حفظ یک الگوی خواب سالم بسیار مهم است. برخی از غذاهای سالم و برخی از غذاهای ناسالم ممکن است پشت بی خوابی شما باشند. در اینجا به هفت مورد از آنها اشاره می کنیم:

غذای تند

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

قبل از خواب غذاهای تند نخورید، زیرا این غذاها باعث ناراحتی معده و سوزش سر دل می شوند. سوزش سر دل هنگام خواب بدتر می شود زیرا اسید معده در مری شما جمع می شود.

با این حال، برخی مطالعات وجود دارد که نشان می دهد فست فود قبل از خواب می تواند دفعات کابوس های شبانه را افزایش دهد. اغلب اوقات بیدار شدن در طول شب ساعات حساس استراحت شبانه را از بین می برد و باعث تولید احساسات منفی می شود.

رستوران فست فود

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

هضم فست فود و سایر تنقلات چرب برای بدن دشوار است و اغلب منجر به سوزش سر دل می شود. هر چه غذای شما چربی بیشتری داشته باشد، اسید معده بیشتری تولید خواهد کرد.

بدیهی است که این وضعیت خواب را به چالش می کشد. در این شرایط سعی کنید به سمت چپ بدن دراز بکشید تا اسید مری کاهش یابد.

بیشتر بخوانید  پیش بینی بارش باران و برف در غرب کشور / در شمال کشور افزایش دما

دسر

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

پس از یک روز طولانی، یک درمان خوب و شیرین مانند یک پاداش کامل است. متأسفانه آخرین کاری که باید قبل از خواب انجام دهید افزایش قند خون است.

دیر خوردن دسر باعث می شود احساس بیداری کنید و انرژی تان را افزایش دهید. از خوردن شکلات قبل از خواب خودداری کنید، زیرا حاوی کافئین و شکر است.

شکلات حاوی ترکیبی به نام توبرومین است که ضربان قلب را افزایش می دهد و می تواند به رفع بی خوابی کمک کند.

مرکبات

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

میوه به طور کلی یک انتخاب سالم است و متخصصان تغذیه توصیه می کنند که آن را با هر وعده غذایی مصرف کنید. اما مرکبات بسیار اسیدی هستند و می توانند باعث سوزش سر دل یا بیماری ریفلاکس معده شوند.

مرکبات نیز سرشار از قند هستند و می توانند انرژی زیادی به شما بدهند. میوه های دیررس مانند انجیر، کشمش، انگور، سیب، کیوی و پاپایا برای شما بهتر از مصرف مرکبات هستند.

کلم بروکلی

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

کلم بروکلی یک غذای سالم است که باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود. با این حال، بروکلی حاوی مقدار زیادی فیبر است که هضم آن زمان زیادی طول می کشد. همه سبزیجات چلیپایی در هنگام هضم باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا می شوند. نمونه های دیگر عبارتند از کلم بروکسل، کلم و گل کلم.

گوشت

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

گوشت، به خصوص گوشت قرمز، سرشار از پروتئین و چربی است. بنابراین، هضم آن زمان زیادی می برد و می تواند شما را بیدار نگه دارد.

خوردن گوشت برای شام مشکلی ندارد، اما بهتر است بعد از آن چیزی نخورید و میزان گوشت را در شب کنترل کنید.

بیشتر بخوانید  اینفوگرافیک / آمار تاج در جهان تا 9 ژوئیه

شب ها گوشت های کم چرب مانند بوقلمون، سینه مرغ یا منابع پروتئینی گیاهی مانند ماست و اسفناج را جایگزین کنید.

کرفس

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

اگر بی خوابی شما به گونه ای است که در طول شب چندین بار از خواب بیدار می شوید تا به توالت بروید، از خوردن کرفس خودداری کنید. کرفس حاوی مقدار زیادی آب است و بهتر است از خوردن آن در شب خودداری شود.

کرفس به راحتی مثانه شما را پر می کند. غذاهایی مانند هندوانه، خیار و کاهو نیز از این نوع غذاها محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید