چرا معده ام ترش است؟


بسیاری از افراد در طول روز رنج می برند ترش آره رفلاکس آنها ناراحت می شوند و این حالت آنها را آزار می دهد.رفلاکس احساس ناخوشایندی است که اگر بدتر شود واقعا غیر قابل تحمل می شود.

در این مقاله از دلگرم کننده شما را با راه های پیشگیری و درمان سوزش سر دل آشنا می کنیم. با ما بمان.

رفلاکس معده

رفلکس معده

آشنایی با معده اسیدی

برای حل این مشکل، سالمندان درمان های سنتی و توصیه های غذایی خاص (مانند خوردن سیب، شیر، عرق نعناع و…) داشتند که گهگاه به درمان آنها کمک می کرد. بیایید ببینیم اساساً رژیم غذایی چقدر بر درمان این بیماری تأثیر می گذارد و آیا پرهیز از رژیم غذایی می تواند از این مشکل جلوگیری کند؟

رفلاکس در واقع بازگشت محتویات معده به مری است که معمولاً 5/0 تا 2 ساعت بعد از غذا رخ می دهد. این تعریفی است که باعث تحریک مری، اسید معده و هورمون پپسین می شود: «این هورمون به مخاط مری آسیب می رساند و در صورت تداوم، ضعف شدید در این ناحیه را به دنبال دارد که در درازمدت منجر به بدخیمی می شود.

علائم سوزش سر دل یا سوزش سر دل با سوزش زیر جناغ همراه است، اما رفلاکس گاهی با شرایط دیگری مانند مشکلات قلبی و تنفسی مخلوط می شود.

این ناراحتی در موارد بسیار شدید باعث علائم تنفسی می شود. برخی از افرادی که مدت‌ها به عنوان بیماران مبتلا به آسم و برونشیت درمان می‌شوند، در واقع به بیماری ریفلاکس معده به مری مبتلا بوده‌اند. بیشتر احتمال دارد بعد از غذا به خواب بروند و محتویات معده آنها وارد مری و سپس از طریق حلق وارد ریه ها شود و مشکلات تنفسی ایجاد کند، اما به جای متخصص گوارش، به متخصص ریه مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید  چگونه ریش بلند داشته باشیم؟

چه چیزی باعث سوزش سر دل می شود؟

رفلکس معده

دلایل دل درد چیست؟

اسیدیته معده ناشی از ترشح زیاد اسید است و عفونت ملیک نیز یکی از عوامل ترشح معده است. زخم و تورم و زخم در دوازدهه خواهد بود.

در بیشتر زنان، اسیدیته باعث ایجاد زخم در دوازدهه و در مردان نفخ می شود.

مصرف برخی غذاها مانند ادویه و ترشیجات برای ترشی موثر خواهد بود.

تغذیه مناسب پیشگیری از این مشکل را بهبود می بخشد.

کسانی که از سوزش معده رنج می برند باید با پزشک متخصص مشورت کنند، اگر زخم معده وجود داشته باشد درمان خاصی دارد و اگر ورم معده وجود داشته باشد درمان خاصی دارد که به گفته پزشک درمان متفاوت است.

رفلکس معده

مهمترین عوارض سوزش سر دل چیست؟

اولین مورد آسیب زدن به مری است تا محتویات معده به دلیل خاصیت اسیدی به سلول ها آسیب برساند. دیواره معده مکانیسم های دفاعی متعددی برای جلوگیری از آسیب اسیدی دارد، اما دیواره مری این خاصیت را ندارد و تماس مداوم اسید با آن می تواند منجر به آسیب هایی در مخاط مری شود که به آن التهاب مری یا مری می گویند.

آسیب های ناشی از بازگشت اسید به مری در صورت عدم درمان پیشرفت می کند و می تواند منجر به زخم در مری شود.

عارضه دیگر تنگی مری و انسداد غذا در مری است. آسیب های مری می تواند انتهای مری را باریک کند و عبور غذا را سخت تر کند. این عارضه اغلب با ریفلاکس شدید و طولانی مدت رخ می دهد.

تغییر در ماهیت بافت مری از دیگر عوارض است. به دلیل تحریک مداوم اسید موجود در مری، سلول های مخاط مری می توانند ماهیت خود را تغییر دهند و مری به اصطلاح بارت را تشکیل دهند که بسیار مستعد ابتلا به سرطان مری است که مهمترین عارضه آن سرطان مری است.

بیشتر بخوانید  مزایای باورنکردنی مصرف قرص کالوریس FBCX برای کاهش وزن

عوارض سوزش سر دل چیست؟

رفلکس معده

چه چیزی باعث سوزش سر دل می شود؟

GERD تعدادی علت اولیه و ثانویه دارد.

علل اولیه

علل این عارضه عبارتند از سیگار کشیدن، مصرف شل‌کننده‌های عضلانی مانند گشادکننده‌های قلبی عروقی، داروهایی که برای درمان آسم تجویز می‌شوند (مانند آمینوفیلین و تئوفیلین) و

علل ثانویه

همچنین عواملی هستند که فشار شکم را افزایش می دهند (مانند چاقی یا بارداری).
افزایش پروژسترون به هر دلیلی از جمله بارداری یا استفاده از قرص های ضد بارداری یا عادت ماهانه نیز از علل ثانویه این مشکل هستند.

ورزش شدید همراه با خم شدن و راست شدن بعد از غذا، پرخوری و خوابیدن بلافاصله بعد از غذا، خوابیدن روی شکم، پوشیدن لباس های تنگ که به شکم و کمر فشار وارد می کند نیز از عوامل تشدید کننده سرکوب کننده محسوب می شوند. “

از غذاهای چرب و تند پرهیز کنید

افراد مبتلا به ریفلاکس معده باید از مصرف غذاهای چرب پرهیز کنند.

چربی دیرتر از کربوهیدرات ها و قندها از معده خارج می شود که احتمال بازگشت محتویات معده به مری را افزایش می دهد. همچنین غذاهایی وجود دارد که انتهای تحتانی مری را شل می کند و باید از خوردن آنها پرهیز کرد. مانند شکلات، نوشیدنی های کافئین دار، چای، قهوه، پیاز، سیر و نعنا.

در آنچه همه فکر می کنند برای رفلاکس معده مفید است نعناع فلفلی به دلیل خاصیت آرامش بخشی که در انتهای مری دارد می تواند این عارضه را بدتر کند. همچنین باید از خوردن سرکه همراه با سالاد و خوردن بیشتر غذاهایی که اسید اضافی معده را جذب می کنند (مانند شیر، تخم مرغ و غذاهای نشاسته ای) خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  کو فنوتروپ چیست و چرا تجویز می شود؟

سس ها، به خصوص سس های چرب و غذاهای تند، مشکل را بدتر می کنند. نگهدارنده ها و افزودنی ها، چیپس و تنقلات نیز می توانند تحریک مری را بدتر کنند.

به افراد مبتلا به این عارضه توصیه می شود که وعده های غذایی خود را افزایش داده و مقدار غذا را کاهش دهند. اجتناب از نوشیدن مایعات همراه با غذا؛ بعد از غذا دراز نکشید و هنگام خواب به پشت نخوابید.

جویدن آدامس بعد از غذا

جویدن آدامس در رفلاکس معده تاثیر مضاعف دارد. از یک طرف با افزایش ترشح بزاق باعث کاهش اسید معده و کاهش سوزش سر دل می شود.» و رفلاکس را تشدید می کند.

میوه هایی که اسیدیته بالایی دارند (مانند مرکبات حاوی ویتامین C یا به اصطلاح اسید اسکوربیک) و می توانند این عارضه را تشدید کنند.

به افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند توصیه می شود برای کاهش وزن تلاش کنند. زیرا چاقی شکمی یکی از عوامل اصلی این عارضه است.

رفلکس معده

نمونه ای از رژیم غذایی در برابر رفلاکس

صبحانه:
لیوان را تکان دهید
تخم مرغ آب پز 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
نان سنگک برشته 4 برش

میان وعده ساعت 10:
1 سیب

ناهار:
سینه مرغ پخته 100 گرم
هویج آب پز، کدو تنبل و سیب زمینی 1 پیمانه
برنج ورقه شده 6 قاشق غذاخوری

شام:
1 گلابی
خرمالو 2 عدد

شام:
ماهی کبابی 60 گرم
قارچ، فلفل، نخود و ذرت 1 پیمانه
نان برشته سنگک 3

رفلکس معده

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید