غذاها و میوه های ترش چیست؟


در این مطلب قصد داریم شما را با میوه ها و غذاهای ترش آشنا کنیم دلگرم کننده با من باش.

میوه ها و غذاهای ترش

آشنایی با میوه های ترش

لیمو و آبلیمو

لیمو ترش

آب لیمو یکی از اسیدی ترین آب میوه های موجود در رژیم غذایی است PH این بین 2 و 2.60 است. میوه های زرد رنگ کوچکی که در آب و هوای گرم رشد می کنند و برای تهیه سس های مختلف استفاده می شوند. از لیمو و آبلیمو در دسرهای لیمو مانند کیک و پایه های مختلف نیز استفاده می شود.

لیموهای سبز کوچک نیز جزو خانواده مرکبات هستند و اسیدیته آنها از 2 تا 2.35 می باشد. هر دو نوع لیمو سرشار از ویتامین C هستند.

آب آناناس

آب آناناس

آناناس یک میوه استوایی است. میوه ای درشت و آبدار است. مناسب برای تهیه آب میوه، کنسرو شده و استفاده در شیرینی و کیک و همچنین برای طعم دادن به انواع نوشیدنی ها و دسرها.

PH آب آناناس از 3.30 تا 3.60 است. در هر 340 گرم آناناس کنسرو شده بیش از 5 قاشق شکر طبیعی وجود دارد.

آب پرتقال و آب گریپ فروت

آب پرتقال

سبد غذایی حاوی آب پرتقال و آب گریپ فروت است که هر دو ترش هستند. PH آب پرتقال از 3.30 تا 4.19 است. آب پرتقال در مناطق مختلف ممکن است گاهی اوقات دارای اسیدیته باشد. بنابراین برخی از شرکت های آبمیوه سازی میوه های این مناطق را برای متعادل کردن اسیدیته، آب پرتقال و گریپ فروت مخلوط می کنند.

آب گریپ فروت از مرکباتی به رنگ زرد و نارنجی با pH متعادل 3 به دست می آید.

گرچه گریپ فروت صنعتی PH پایین تری دارد، اما قند بیشتری نسبت به آب میوه های طبیعی دارد، این به دلیل افزودن شیرین کننده های بیشتری در هنگام تهیه آب میوه است و هر چه آب میوه کوتاه تر تا زمان مصرف تولید شود عوارض جانبی کمتری برای مصرف کننده خواهد داشت. .

بیشتر بخوانید  نحوه تفسیر آزمایش 24 ساعته ادرار

آب زغال اخته

کرن بری به صورت توت قرمز کوچک در شمال غربی و شمال شرقی ایالات متحده یافت می شود. از این میوه به طور مستقیم یا با محلول غلیظ مخلوط با شکر و آب میوه های دیگر برای نوشیدن آب زغال اخته استفاده می شود و برای سلامت مجاری ادرار توصیه می شود. PH آن بین 2.45 تا 3 است.

کیوی

کیوی

آب میوه های اسیدی سالم تر هستند.

علاوه بر آلودگی محیطی و بهداشتی کارکنان در آب میوه گیری، PH (اسیدیته) آبمیوه مصرفی نیز حائز اهمیت است.

به طور کلی در مورد آب میوه ها هر چه PH کمتر و اسیدیته بیشتر باشد، میکروارگانیسم ها و به خصوص باکتری های بیماری زا کمتر قادر به رشد و تکثیر در این محیط ها هستند. در واقع، باکتری های کمتری را می توان یافت که توانایی پایداری در pH کمتر از 4.5 داشته باشند، که معمولاً در مورد میوه هایی مانند مرکبات و کیوی وجود دارد.

این ویژگی علاوه بر مواردی مانند فرآیند لایه برداری، له شدن و بهداشت دستگاه های مورد استفاده می باشد. علاوه بر این، برخی از ویروس ها هستند که تحت تأثیر pH قرار نمی گیرند. برخی از ویروس ها مکانیسمی دارند که حتی می توانند در میوه ها رشد کنند، مانند آب پرتقال که کاملا اسیدی است.

به عنوان مثال ویروسی به نام «نوربک» وجود دارد که در بسیاری از موارد مسمومیت غذایی پس از مصرف آب پرتقال گزارش شده است. نکته دیگری که در این مورد می تواند مهم باشد وجود قندهای ساده در آب میوه است.

به طور کلی در مورد آب میوه ها هر چه PH کمتر و اسیدیته بیشتر باشد، میکروارگانیسم ها و به خصوص باکتری های بیماری زا کمتر قادر به رشد و تکثیر در این محیط ها هستند.

مقدار قند موجود در غذا می تواند دو اثر کاملاً متفاوت بر رشد میکروارگانیسم ها داشته باشد. قند زیاد در محصولاتی مانند مربا از یک طرف مانع از رشد باکتری ها در آنها می شود و از طرف دیگر قندها در غلظت های کمتر محیط مناسبی را برای رشد میکروارگانیسم ها فراهم می کنند و به نظر می رسد هر چه میزان آن ساده تر باشد. قند موجود در محیط رشد باکتری.

بیشتر بخوانید  اختلال کندن پوست (دراماتولومانی) چیست؟ + بهترین راه درمان

البته رشد و تکثیر باکتری ها در محیط های حساس علاوه بر وجود میکروارگانیسم ها مستلزم زمان است و هر چه مدت زمان تولید آب میوه تا مصرف آن کمتر باشد عوارض جانبی کمتری گریبانگیر مصرف کننده می شود. بنابراین یکی از فاکتورهایی که در خرید آب میوه های باز باید به آن توجه کرد مدت زمان سپری شده از زمان تهیه آب میوه است.

میوه ها و غذاهای ترش

غذاهای ترش چیست؟

اگر قصد دارید مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید، میزان مصرف آهن نیز کاهش می یابد. غذاهای گیاهی نیز حاوی مواد معدنی هستند، اما به خوبی جذب نمی شوند. تنها 2 تا 20 درصد آهن موجود در گیاهان از طریق دستگاه گوارش بدن وارد جریان خون می شود و 15 تا 30 درصد از طریق غذا با منشاء حیوانی وارد جریان خون می شود.

اما خوشبختانه یک راه حل مفید برای این وجود دارد. فقط ویتامین C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این ویتامین می تواند جذب آهن غیر هم را افزایش دهد. در اینجا شش غذای گیاهی حاوی آهن آورده شده است که هر کدام با میوه ها یا سبزیجات حاوی ویتامین C همراه هستند. این کار باعث می شود که آهن را جذب کنید.

اسفناج (منبع آهن) + فلفل قرمز (منبع ویتامین C):

اسفناج

راه های زیادی برای استفاده از این دو در کنار هم وجود دارد. می توانید فلفل خام خرد شده را به سالاد اسفناج اضافه کنید و نوش جان کنید. قرار دادن اسفناج پخته در فلفل های پر شده با مواد دیگر ایده دیگری است. می توانید از فلفل، سیر و اسفناج استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  خواص شگفت انگیز توت سفید

بروکلی (منبع آهن) + گوجه فرنگی (منبع ویتامین):

کلم بروکلی

بروکلی بخارپز شده را داخل گوجه فرنگی بپزید. این ترکیب را می توانید با پیاز، قارچ، روغن زیتون، سیر و سس های مختلف استفاده کنید. وعده غذایی خود را با پروتئین های کم چرب (مانند مرغ، ماهی قزل آلا یا حبوبات) و کربوهیدرات های سالم مانند کینوا تکمیل کنید. برای افزایش آهن در صبحانه، کلم بروکلی و گوجه فرنگی را به املت خود اضافه کنید.

لوبیا سیاه (منبع آهن) + کلم (منبع ویتامین):

لوبیا سیاه

یکی از روش های مورد علاقه من برای ترکیب این دو ماده استفاده از تاکو لوبیا با سس سرکه است. مافین های پر شده با لوبیا سیاه راه دیگری برای استفاده از این دو ماده در کنار هم هستند.

کلم (منبع آهن) + پرتغال (منبع ویتامین):

کلم

می توانید از این دو ماده در اسموتی استفاده کنید. تکه های پرتغالی را به سالاد کلم اضافه کنید. با پرتغال هم می توانید چیپس کلم بخورید.

عدس (منبع آهن) + کلم بروکلی (منبع ویتامین):

لنز

بروکلی کبابی را روی یک عدس قرار دهید و سرو کنید. می توانید کلم خام را به عدس اضافه کنید و به عنوان سالاد سرو کنید.

شکلات تلخ (منبع آهن) + توت فرنگی (منبع ویتامین):

شکلات تلخ

همانطور که احتمالا می دانید، شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ماده سرشار از آهن است. می توانید شکلات را آب کرده و روی توت فرنگی ها بریزید. همچنین می توانید شکلات و توت فرنگی ورقه شده را به وعده صبحانه خود اضافه کنید.

تهیه اسموتی شکلات و توت فرنگی راه دیگری است. برای داشتن یک دسر سالم می توانید شیر بادام، شکلات و توت فرنگی را در مخلوط کن بریزید و با موادی مانند نعنا تزیین کنید.

میوه ها و غذاهای ترش

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید