بایدن از کشته شدن سرکرده داعش خبر داد



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: گروه نظارت بین‌المللی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه شب در یک سخنرانی جزئیاتی از ترور ابوابراهیم القرشی رهبر داعش در ادلب سوریه ارائه کرد.

بایدن خطاب به کاخ سفید گفت: «شب گذشته به دستور من، ارتش آمریکا با موفقیت تهدید بزرگ تروریستی علیه جهان، رهبر داعش موسوم به حاجی عبدالله را از بین برد.

وی افزود: داعش از زمان روی کار آمدن در سال 2019 نیروهای آمریکایی و متحدان و غیرنظامیان ما را در خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا هدف قرار داده است. او عامل حمله اخیر به زندانی در شمال شرق سوریه بود که داعش در آن نگهداری می شد.

بایدن گفت: «او نیروی محرکه اصلی نسل کشی آشوریان در سال 2014 در شمال غربی عراق بود. «ما داستان قتل عام و ویران شدن برخی روستاها و فروش هزاران زن و دختر به بردگی را به یاد داریم.

او مدعی شد که از وزارت دفاع آمریکا خواسته است که در عملیات کشتار “بسیار محتاط” باشد تا تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند. به جای بمباران منطقه، از نیروهای ویژه استفاده کنید».

رئیس جمهور گفت: “گروه ضربت هنوز گزارش خود را به پایان نرسانده است، اما می دانیم که با نزدیک شدن نیروهای ما برای دستگیری تروریست ها، او بدون توجه به حضور خانواده ها و دیگران در منطقه، بزدلانه عمل کرد.” ساختمان، نه فقط یک جلیقه انتحاری، بلکه کل طبقه سوم ساختمان.”

بیشتر بخوانید  آخرین آمار تاج در اردبیل پذیرش 85 بیمار جدید / ادامه روند رو به رشد در بستری شدن بیماران کرونر

بایدن گفت: «ما از نیروهای دموکراتیک سوریه کمک‌های ویژه دریافت کرده‌ایم» و همچنین از «جامعه اطلاعاتی، وزارت دفاع و اعضای تیم امنیت ملی آمریکا» تشکر می‌کند. وی گفت: «ما به همکاری با متحدان خود از جمله نیروهای سوریه دموکراتیک، نیروهای امنیتی عراق و نیروهای کرد حامی دولت ادامه خواهیم داد.

منابع رسانه ای از کشته شدن حداقل ده نفر از جمله یک زن و چند کودک در شب گذشته در عملیات نیروهای ائتلاف آمریکایی در هالیبرن در حومه شمالی ادلب (شمال غرب سوریه) خبر دادند. الجزیره گزارش داد که بالگردهای ائتلاف آمریکایی شب گذشته بر فراز مناطق اتما و دیر اوک در حومه شمالی ادلب پرواز کردند و عملیات هالیبرن را در حومه اتما انجام دادند که در آن ده نفر از جمله هفت کودک کشته شدند.

بایدن ساعاتی پیش از انتخابات در بیانیه‌ای گفت: شب گذشته به دستور من، نیروهای آمریکایی در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن‌تر آغاز کردند.

به گزارش کاخ سفید، وی در بیانیه ای نوشت: «ابوابراهیم القرسی سرکرده داعش را از میدان نبرد حذف کردیم. همه آمریکایی ها به سلامت از عملیات بازگشتند. «امروز در این باره سخنرانی خواهم کرد.


بیشتر بخوانید  پیام جنرال بیل پس از مرگ یک فرمانده ارتش

دیدگاهتان را بنویسید