بهترین روش های درمان کوتاهی ریش / کامل ترین مقاله


آشنایی با تراشیدن ناخن

آشنایی با تراشیدن ناخن

ناخن زدن یا تراشیدن پوست کناره های ناخن معمولاً به دلیل خشکی پوست رخ می دهد. اکثر مردم فکر می کنند که تراشیدن و کندن پوست اطراف ناخن نتیجه کمبود ویتامین است، اما این درست نیست.

ریشه زایی ریشه کردن پوست اطراف ناخن وضعیتی است که زمانی رخ می دهد که افراد کارهای خانه مانند خانه داری یا کارهایی مانند آرایشگری، آشپزی یا مشاغلی که شامل شستن بیش از حد دست ها، سکته های مکرر دست به دلیل استفاده زیاد از دست می شوند، رخ می دهد. پوست خشک می شود و در نتیجه چانه می شود.

این متخصص پوست علت جدا شدن و تراشیدن پوست اطراف ناخن ها را مرطوب و خشک شدن متوالی پوست در این نقاط عنوان کرد.

تا زمانی که به بعضی چیزها دست نزنید هیچ مشکلی نخواهید داشت مشکل از زمانی شروع می شود که دست شما با هر چیزی تماس پیدا کند. مثلاً با مو، لباس، روزنامه یا گربه، هر بار که از دستان خود استفاده می کنید، درد خفیفی احساس می کنید که باعث می شود از ریشه های اطراف ناخن آگاه شوید و علت ریشه های اطراف ناخن چیست؟

این قسمت های مثلثی پوست اطراف ناخن ها فقط پوست مرده هستند.پوست در این مکان ها فقط به این دلیل خشک می شود که چربی کافی وجود ندارد.

با این قسمت از دلگرم کننده با ما همراه باشید تا روش های درمان رشد ریش روی ناخن را به شما معرفی کنیم.

اصلاح در امتداد ناخن

علت تراشیدن کناره ناخن

چه کسی در کنار ناخن ریش می گیرد؟

دکتر رادنی باسلر معتقد است که این مشکل به ویژه در زنانی که آب زیادی می نوشند و افرادی که ناخن های خود را می جوند شایع است، هر شغل و حرفه ای که باعث خشکی دست شود، فرد را در معرض این مشکل قرار می دهد.

بیشتر بخوانید  چال روی کمر نشانه چیست؟

بدترین سناریو (درست مانند روباه و اگزما) برای افرادی اتفاق می افتد که مسئول مرتب سازی حروف هستند. افرادی که دائماً با کاغذ سروکار دارند دست های بسیار خشکی دارند.

زیرا کاغذ در واقع چربی پوست را جذب می کند. این افراد معمولاً فکر می کنند به جوهر روی کاغذ حساسیت دارند. اما این فقط یک علت فیزیکی دارد و مربوط به جذب چربی از روی پوست با کاغذ است.اگر ریشه زدن ناخن ها به یک کابوس تبدیل شده است از نکات زیر استفاده کنید.

علت تراشیدن کناره ناخن

برای جلوگیری از این عارضه چه کنیم؟

برای جلوگیری از این عارضه چه کنیم؟

برای جلوگیری از این عارضه افرادی که در محل کار با آب کار می کنند ابتدا با استفاده از دستکش نخی و سپس لاستیکی از دستکش نخی و لاستیکی استفاده کنند و افرادی که از این روش های حفاظتی استفاده نمی کنند پس از هر بار شستشو دست خود را با مرطوب کننده یا روان کننده چرب کنند. برای جلوگیری از حذف رطوبت از پوست اطراف ناخن به طوری که پوست خراب نشود.

در صورت شکسته شدن پوست، پوست برجسته و تراشیده شده را باید با تیغ کوتاه کرد تا رشد نکند و اذیت نشود.

علت تراشیدن کناره ناخن

راه های درمان و پیشگیری از اصلاح کناره ناخن

نکاتی را هنگام شستشو رعایت کنید

از تماس مستقیم دست با مواد شوینده خودداری کنید و هنگام شستشو از دستکش استفاده کنید و از شوینده های ملایم و بدون PH اسیدی بالا استفاده کنید، پس از شستشو حتما دستان خود را خشک کنید.

از مرطوب کننده ها استفاده کنید

ناخن هایتان را هر روز مرطوب کنید تا ریشه نکنند. به جای اینکه این کار را فقط بعد از مانیکور انجام دهید، استفاده از لوسیون دست بر روی گوشت اطراف ناخن را برای نرم نگه داشتن بافت و ایجاد احساس بهتر در خود عادت دهید.

بیشتر بخوانید  بیماری دیورتیکولیت چیست و چه نشانه هایی دارد؟

روی ظروف با آب گرم مرطوب کننده بزنید تا گرم شود. هر بار که این مرطوب کننده ها را روی دستان خود بمالید. مدتی را صرف مالیدن مرطوب کننده به اطراف ناخن خود کنید.

ریشه های اطراف ناخن را ببرید

به گفته دکتر جوزف باراک، اگر پوست اطراف ناخن های شما ریشه دار شود. شما باید آنها را کوتاه کنید و به زودی دریافت کنید. این از بدتر شدن مشکل جلوگیری می کند. شما مجبور نیستید روی خود جراحی بزرگی انجام دهید.

پوسته های ریشه دار را فقط با قیچی تیز و استریل ببرید. تریشا وبستر که از دستان خود به عنوان مدل استفاده می کند، می گوید: قبل از بریدن این پوسته های اضافی، انگشتان خود را در آب یا مخلوطی از آب و روغن نگه دارید تا نرم شوند. آنها سعی می کنند ریشه های اطراف ناخن را در حالی که هنوز سفت هستند از بین ببرند که باعث پارگی بیشتر پوست در این نواحی می شود.

ناخن های خود را در آب و روغن غوطه ور کنید

این دقیقاً همان کاری است که هنگام مانیکور ناخن انجام می دهید – بسیار مؤثر است. دکتر باسلر می گوید: به بیمارانم توصیه می کنم 4 فنجان روغن حمام مانند آلفا کری را با حدود یک لیتر آب گرم مخلوط کرده و ناخن های خود را حدود 10 تا 15 دقیقه در آن قرار دهند.

مشکل را با بستن انگشتان خود به پایان برسانید

اگر ریشه های اطراف ناخن شما مشکلات زیادی ایجاد می کند. شب هنگام خواب روی انگشتان خود کرم یا پماد نرم کننده بمالید و آنها را با پلاستیک بپوشانید. و انتهای نوار را ببندید یا با چسب بپوشانید. پلاستیک رطوبت را در طول شب حفظ می کند. صبح روز بعد درب را باز کنید. این مدت نباید خیلی طولانی باشد.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف قرص هیدروکلروتیازید و عوارض جانبی این دارو

ریشه های اطراف ناخن را ببرید

به گفته دکتر جوزف باراک، اگر پوست اطراف ناخن های شما ریشه دار شود. شما باید آنها را کوتاه کنید و به زودی دریافت کنید. این از بدتر شدن مشکل جلوگیری می کند. شما نیازی به جراحی بزرگ روی خود ندارید، فقط کانال های ریشه را با قیچی تیز و استریل کوتاه کنید.

تریشا وبستر که از دستان خود به عنوان مدل استفاده می کند، می گوید: قبل از بریدن این پوسته های اضافی، انگشتان خود را در آب یا مخلوطی از آب و روغن نگه دارید تا نرم شوند. آنها سعی می کنند ریشه های اطراف ناخن را در حالی که هنوز سفت هستند از بین ببرند که باعث پارگی بیشتر پوست در این نواحی می شود.

علت تراشیدن کناره ناخن

به حرف مادرت گوش کن

دکتر باسلر می گوید: «من همان چیزی را می گویم که مادرت گفت: «دندانت را گاز نگیر». اگر سعی کنید پوسته ها را با دندان جدا کنید. بریدگی ها و شکاف های عمیق در اطراف ناخن ایجاد کنید، این برش ها می توانند چرکی شوند.

علت تراشیدن کناره ناخن

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید