با مصرف این نوشیدنی طول عمر را افزایش دهید



نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن شیر کم چرب نسبت به مصرف شیر پرچرب (2 درصد چربی و شیر کامل)، چربی بیولوژیکی را تا یک درصد یا بدون پیری بیولوژیکی کاهش می دهد.

در این مطالعه، حدود 6000 بزرگسال آمریکایی مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که آیا مصرف چربی شیر و دفعات مصرف این ماده غذایی بر طول تلومر تأثیر می گذارد یا خیر. تلومر ناحیه ای در انتهای کروموزوم است که به عنوان یک ساعت برای پیری هر سلول عمل می کند. با افزایش سن، تلومرهای ما کوتاه تر می شوند و این باعث پیری سلول ها می شود.

رژیم غذایی یکی از کلیدهای مبارزه با پیری بیولوژیکی است، به عنوان مثال، خوردن غذاهای سالم مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و مغزها و همچنین مصرف فیبر با تلومرهای طولانی تر همراه است.

از سوی دیگر، خوردن غذاهای ناسالم مانند گوشت فرآوری شده و مصرف بیش از حد چربی و روغن، تلومرها را کوتاه می کند و پیری بیولوژیکی را تسریع می کند. این مطالعه نشان داد که به ازای هر درصد افزایش چربی شیر، تلومرها کوتاهتر می شوند و بررسی این کاهش طول تلومرها معادل سن بیش از چهار سال است. به گزارش سیناپرس، افرادی که شیر کم‌چرب مصرف می‌کردند، 69 پایه تلومر کوتاه‌تری داشتند و وضعیت برای مصرف‌کنندگان عادی شیر پرچرب بسیار بدتر بود، زیرا تلومرهای آنها 145 جفت کوتاه‌تر از افرادی بود که اغلب شیر بدون چربی می‌نوشیدند. نوشیدند
پروفسور لری تاکر، نویسنده این مطالعه گفت: این تفاوت قابل توجه برای ما بسیار عجیب بود. اگر می خواهید شیر چرب بنوشید باید بدانید که این ماده غذایی عواقب مهمی دارد.به گزارش سیناپرس، لازم به ذکر است که شیر حاوی مواد مغذی زیادی است، شیر کامل کالری بیشتری دارد اما در مقایسه با شیر بدون چربی از نظر ویتامین ها غنی تر از ویتامین A ویتامین D و برخی مواد مغذی دیگر از سوی دیگر، محتوای چربی موجود در شیر می تواند التهاب، استرس اکسیداتیو و پیری سلولی و همچنین وزن بدن را افزایش دهد.
پروفسور تاکر می گوید: «شیر احتمالا بحث برانگیزترین غذایی است که می خوریم. اگر کسی از من بخواهد که در مورد ارزش نوشیدن شیر صحبت کنم، می توانم یک سخنرانی یک ساعته ترتیب دهم که اهمیت مصرف شیر را نشان دهد و سپس فکر می کنید باید شیر بیشتری بنوشید.
در همین شرایط، اگر بخواهم برعکس عمل کنم، می توانم یک ساعت مضر بودن شیر را به شما بگویم و شما را متقاعد کنم که شیر نخورید. به نظر من باید مطالعات بیشتری روی این غذا انجام شود.

بیشتر بخوانید  کنفرانس ناسا را ​​امشب زنده / پرواز آزمایشی دوم استارلینر را مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید