چندین کودک و زن در حمله آمریکا به شمال غرب سوریه کشته شدند



به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، نیروهای ویژه آمریکا در اقدامی که پنتاگون آن را “حمله موفق، گسترده و ضد تروریستی” در شمال غرب سوریه خواند، 13 نفر از جمله شش کودک و چهار زن را کشتند.

این عملیات که به گفته ساکنان حدود دو ساعت به طول انجامید، روستای اتمه در نزدیکی مرز ترکیه را در اوایل صبح در حالی که همه در خواب بودند، هدف قرار داد، منطقه ای پر از کمپ برای آوارگان داخلی ناشی از جنگ داخلی سوریه.

هدف حمله بلافاصله شناسایی نشد. جان کربی سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای کوتاه گفت که این ماموریت موفقیت آمیز بوده است. «هیچ تلفاتی به آمریکایی ها وارد نشد. اطلاعات بیشتر به محض در دسترس قرار گرفتن در دسترس خواهد بود.

چند تن از ساکنان به آسوشیتدپرس گفتند که اجساد غیرنظامیان در نزدیکی محل حمله، خانه‌ای در استان ادلب سوریه که در اختیار شورشیان است، پراکنده شده است. آنها که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که حمله با هلیکوپتر، بمب و شلیک مسلسل انجام شده است. این بزرگترین حمله در این استان از زمان حمله آمریکا به ابوبکر البغدادی رهبر داعش در سال 2019 بود.

گزارش ها از تعداد کشته شدگان متفاوت بود. آسوشیتدپرس گزارش می دهد که او اعضای بدن را در اطراف خانه دید، طبقه بالای خانه تقریباً به طور کامل با زمین یکسان شد و در یک باغ زیتون در اطراف ویرانه ها باقی ماند. خون روی دیوارها و کف ساختمان دیده می شد، اتاق خواب با تخت کودک ویران شده بود. یک تاب پلاستیکی آبی برای کودکان همچنان روی یکی از دیوارهای آسیب دیده آویزان بود. آشپزخانه از آتش سیاه شد.

بیشتر بخوانید  سقوط سنگین قیمت لاماری و تیگو! +قیمت جدید خودروهای مونتاژی

بر اساس گزارش های اولیه، تعداد کشته شدگان 13 نفر شامل 6 کودک و 4 زن است. دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرد که در این حمله 9 نفر از جمله دو کودک و یک زن کشته شدند.

پنتاگون جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی هدف این حمله بوده است، ارائه نکرده است. ساکنان و فعالان توصیف کردند که شاهد یک حمله زمینی بزرگ بودند که در آن نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده با استفاده از هلیکوپتر در منطقه فرود آمدند و به خانه ای حمله کردند.

رویترز به نقل از گروه های مسلح سوری گزارش داد که هدف حمله ائتلاف تروریست های مرتبط با القاعده بوده است. اما او هویت خود و سرنوشت نهایی این تروریست را مشخص نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید