کارمندان چقدر عیدی می گیرند؟



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: مبلغ عیدی گروه های مختلف شاغل در کشور نه کمتر از یک میلیون و 500 هزار تومان و نه بیشتر از هشت میلیون تومان است.

تمامی کارگروه ها اعم از کارگران، کارمندان و بازنشستگان در دو ماه آخر امسال عیدی دریافت خواهند کرد. نحوه محاسبه عید سعید فطر را شورای عالی کار تعیین می کند که معادله ثابتی دارد. در مورد کارمندان هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

کارمندان دولت چقدر دریافت می کنند؟

میزان عیدی کارمندان را دولت تعیین می کند، هنوز رقم نهایی اعلام نشده است، اما گمانه زنی ها درباره میزان پرداختی سال گذشته وجود دارد.

با مصوبه سال گذشته هیات وزیران در بهمن ماه به عنوان الحاقیه پایان سال مبلغ ثابتی مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان نسبت به تمام سابقه خدمت در سال 1399 پرداخت شد. این مبلغ از محل بودجه مصوب قوه مجریه پرداخت می شود.

امسال نیز بیشترین حدس و گمان در مورد میزان یک میلیون و 500 هزار تنی وجود دارد، اما حتی اگر دولت قصد افزایش آن را داشته باشد، بعید است که بیش از تورم باشد.

در واقع اگر 40 درصد به مبلغ سال گذشته اضافه شود، مبلغ پرداختی کارکنان دولت در سال جاری حدود دو میلیون تومان است.

عیدی بگیران 2 میلیون تومان

عیدی تعیین شده از سوی دولت شامل کارکنانی از قوه مجریه، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار)، اساتید دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات است.

بیشتر بخوانید  تقویت نظارت بر انطباق با پروتکل های بهداشتی / اعمال محدودیت در مشاغل بسته

حقوق کارگران چقدر است؟

مبنای پرداخت عیدی کارگران در صورت داشتن یک سال بیمه کامل در محل کار معادل دو ماه حقوق پایه می باشد.

حداقل حقوق در سال جاری دو میلیون و 655 هزار و 495 تومان است. به این ترتیب با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، آستانه عیدی کارگران امسال 5 میلیون و 310 هزار و 990 تومان است. حداکثر رقم هفت میلیون و 966 هزار و 485 تومان است.

بر این اساس امسال بین پنج میلیون و 400 تا 8 میلیون تومان وجود دارد.

کارگرانی که کمتر از یک سال یعنی از یک تا 11 ماه سابقه بیمه دارند نیز مشمول مرخصی سالانه می شوند. این کارگران «دوبرابر حقوق پایه در فیش حقوقی تقسیم بر 12 ضربدر تعداد ماه های خدمت» دریافت می کنند.


دیدگاهتان را بنویسید