آیا جراحی لیپوماتیک عوارضی دارد؟


همه چیز درباره جراحی لیپوماتیک

با دلگرم کننده به روز باشید عوارض لیپوماتیک آن ها ملاقات می کنند.

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن


لیپوماتیک چیست؟

کاهش وزن با لیپوماتیک این یک روش سریع و موثر برای از بین بردن چربی هایی است که قبلاً نتوانسته اید، با کمک لیپوماتیک می توانید چربی هایی را که در قسمت های مختلف مانند باسن، ران، شکم و باسن جمع شده اند، از بین ببرید. . قبل از لیپوماتیک از دستگاه هایی مانند لیپولیز یا لیپوساکشن استفاده می شد که در استفاده از روش های ساکشن یا لیپولیز نسبت به لیپوماتیک تهاجمی تر بود که منجر به حذف چربی می شد.

این روش بسیار خطرناک است و امروزه در دنیا به عنوان روشی مطمئن برای کاهش وزن و از بین بردن چربی ها شناخته شده است و با کمک لیپوماتیک می توان تمام قسمت هایی از بدن را که دارای توده چربی هستند تراشید و چربی انباشته شده در آن قسمت را تراشید. حذف شود. .

قبل از لیپوماتیک از دستگاه هایی مانند لیپولیز یا لیپوساکشن استفاده می شد که در استفاده از روش های ساکشن یا لیپولیز نسبت به لیپوماتیک تهاجمی تر بود که منجر به حذف چربی می شد. این روش بسیار خطرناک است و امروزه در دنیا به عنوان روشی مطمئن برای کاهش وزن و از بین بردن چربی ها شناخته شده است و با کمک لیپوماتیک می توان تمام قسمت هایی از بدن را که دارای توده چربی هستند تراشید و چربی انباشته شده در آن قسمت را تراشید. حذف شود. .

بیشتر سوالات لیپوماتیک بر این موضوع است که لیپوماتیک چیست، لیپوماتیک چه عوارضی دارد و همچنین مزایای این روش نسبت به روش های قبلی چیست. لیپوماتیک در واقع یک دستگاه مکنده پیشرفته برای تخلیه چربی های موضعی زیر پوست است. فناوری به کار رفته در این ابزار به قدری دقیق و خارق العاده است که آن را کاملا از لیپوساکشن متمایز می کند. همچنین برتری این دستگاه نسبت به لیزر لیپولیز هم برای جراح حین عمل و هم برای بیمار در نتایج عمل مشهود است.

لیپوماتیک سلول های چربی را با استفاده از امواج مادون صوت، ارتعاشات و نوسانات ثابت در اطراف نوتاسیون از ترکیبات آنها جدا می کند و سلول های چربی سالم را بدون آسیب رساندن به سلول های چربی در زیر پوست باقی می گذارد و با مکش خارج می شود. به همین دلیل، سلول‌های چربی که با این روش برداشته می‌شوند، می‌توانند دوباره به عنوان پرکننده برای بزرگ‌کردن گونه‌ها، صورت یا سایر اندام‌ها استفاده شوند.

لازم به ذکر است که این چربی پس از تزریق به عنوان پرکننده بسیار ماندگارتر و کمتر متورم می شود و نسبت به چربی استخراج شده از طریق ساکشن برای افزایش وزن (Intact) بسیار سالم تر است.

بیشتر بخوانید  بهترین شیوه برای نگهداری تخم مرغ تازه در یخچال

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

روش لیپوماتیک

با استفاده از لوله باریکی به نام کانولا که از یک شکاف بسیار کوچک وارد بدن می شود، ارتعاش سریعی ایجاد می کند و یک مسیر مارپیچی با سه حرکت نوسانات ارتعاشی و چرخش ایجاد می کند که می تواند چربی را از لایه ها خارج کند. زیر پوست پس از این عمل چربی های اضافی به راحتی با کانولا برداشته می شود.

خوشبختانه یکی از مزایای بارز لیپوماتیک این است که به بافت های بدن آسیب نمی رساند و چربی ها را سالم نگه می دارد. با توجه به این مزیت، بهبودی پس از جراحی لیپوماتیک سریعتر از سایر روش های قبلی است. هیچ سوزش یا تخریب بافت چربی وجود ندارد. تزریق چربی به اندام های دیگر مانند سینه و باسن امکان پذیر خواهد بود.
نکروز لیپوماتیک با روش لیپوماتیک ایجاد نمی شود، بنابراین فرد پس از عمل دچار سوزش پوستی نمی شود.
در روش لیپوماتیک چربی ها با تشعشع و گرما از بین نمی روند، بلکه چربی ها با روشی کاملا فیزیکی حذف می شوند، بنابراین پس از خارج کردن چربی از بدن می توان آن را به قسمت های مختلف بدن تزریق کرد.

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

آیا دستگاه لیپوماتیک سونوگرافی است؟

منظور مافوق صوت این دستگاه این است که حرکات میله در بافت چربی کمتر از دستگاه های دیگر است، مثلاً اگر میله در دستگاه های دیگر سه هزار بار در ثانیه حرکت کند، در دستگاه لیپوماتیک ششصد بار در ثانیه است. و همچنین بهتر است بدانید که این اصطلاح به معنی امواج صوتی نیست دستگاه لیپوماتیک از یک پمپ تزریق بی حس کننده، یک دستگاه لیپوساکشن و یک پمپ برای حرکت میله ها و دسته ها و تعدادی میله تشکیل شده است.

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

آیا این دستگاه به سایر رگ ها و بافت های خونی آسیب می رساند؟

نمی توان گفت که احتمال آسیب به بافت های دیگر به هیچ وجه اتفاق نمی افتد، این ادعا نادرست است، اما باید توجه داشت که این اتفاق بسیار کمتر از سایر دستگاه ها است و اگر لیپوماتیک توسط متخصص انجام شود، انجام می شود. به وقوع پیوستن. او نخواهد داد. بیماران پس از لیپوماتیک خونریزی یا تجمع مایع در زیر پوست داشتند و رگ های خونی آسیب دیده بودند.

البته اگر از هر وسیله ای که برای لاغری موضعی استفاده می شود به درستی استفاده نشود، خطر آمبولی و عفونت افزایش می یابد، برای لیپوماتیک به راحتی می توانید به کلینیک زیبایی بهرویان مراجعه کنید.

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

مزایای لیپوماتیکا نسبت به روش های دیگر

1- یکنواختی لایه چربی زیر پوست در لیپوماتیک لیپوماتیک بسیار عالی است و در سایر روش های ساکشن در این روش هیچ گونه باقیمانده چربی که با روش های دیگر زیر پوست تماس داشته باشد وجود ندارد.
2- نیاز به بسته شدن ژن در این روش برای بیمار دو هفته است که نسبت به ساکشن سنتی (6 ماهگی) و لیزر لیپولیز (4-2 ماه) بسیار کوتاهتر است. در عین حال، برای جمع شدن بهتر پوست، بستن گاز به مدت 30-40 روز توصیه می شود.
3- جمع شدگی پوست در این روش به دلیل آسیب کمتر به ترابکول های پوستی بسیار بهتر از سایر روش های ساکشن است.
4- با این روش بی حسی موضعی کافی است و بیمار دردی ندارد، در حالی که با سایر روش های ساکشن اگر با بی حسی موضعی انجام شود، معمولاً بیمار احساس ناراحتی و درد می کند و معمولاً به داروهای آرامبخش و خواب آور و حتی بی حسی خفیف نیاز دارد.
5- تورم و ترشحات بعد از عمل جراحی با این روش به میزان قابل توجهی کمتر است و ترشحات از محل ساکشن 36 ساعت طول می کشد در حالی که با سایر روش های ساکشن بیشتر است.
6- خطر عفونت با لیپوماتیک لیپوماتیک بسیار کم است.
7- احتمال آمبولی چربی نسبت به سایر روش های ساکشن بسیار کم بوده و تاکنون گزارش نشده است.
8- لیپوماتیک نیازی به بستری شدن ندارد و بیمار بلافاصله پس از جراحی می تواند به سر کار خود بازگردد.
9- خستگی و کبودی بعد از جراحی بسیار کمتر از سایر روش های ساکشن است.
10- اگرچه کوچک کردن پوست در لیپوماتیک بسیار بهتر از روش های دیگر است، اما در مواردی که پوست بسیار شل و شل باشد نیاز به جراحی خواهد بود. با این حال، جراحی پس از لیپوماتیک با یک برش کوچکتر نسبت به بیمارانی که چربی خود را با جراحی لیپوماتیک برداشته نشده اند محدودتر خواهد بود.در جای خود نگه دارید و پوست افتاده زیر شکم را با برش محدودتر بردارید.

بیشتر بخوانید  آیا می دانستید که شکلات شما را لاغر می کند؟

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

افراد مناسب برای جراحی لیپوماتیک

  • از طرفی برخی افراد توانایی ورزش کردن را ندارند
  • افراد مبتلا به چاقی موضعی
  • افراد دارای مشکلات چاقی در یک منطقه
  • افرادی که تجمع چربی در بدن ندارند.
  • برای جراحی لیپوماتیک مناسب هستند

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

اقدامات لازم برای جراحی لیپوماتیک
  • افرادی که در معرض خطر چاقی هستند باید از نظر BMI یا شاخص توده بدنی غربالگری شوند و پس از کاهش وزن معینی تحت عمل جراحی قرار گیرند.
  • افرادی که سیگار می کشند و سیگار می کشند باید دو هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنند.
  • دو روز قبل از لیپوساکشن، فرد نباید آسپرین مصرف کند زیرا باعث رقیق شدن خون و ایجاد مشکلاتی می شود.
  • از یک ماه قبل از لیپوماتیک، فرد باید سیگار و الکل را ترک کند.
  • یک روز قبل از عمل فرد به هیچ وجه نباید از ویتامین E استفاده کند. فرد تقریباً شب قبل نباید آب و غذا بخورد و صبح بعد از عمل باید با معده خالی باشد.

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

اقدامات پس از لیپوماتیک
  • دوره نقاهت پس از لیپوماتیک حدود 3 تا 7 روز است.
  • اگر لیپوماتیک روی فردی با بی حسی موضعی انجام شود، معمولاً رژیم غذایی خاصی به او داده نمی شود و می توانند دوباره از رژیمی که استفاده کرده اند استفاده کنند.
  • پس از عمل، فرد باید به اندازه کافی آب و آب میوه بنوشد تا از کم آبی بدن جلوگیری شود. همچنین حداقل تا 48 ساعت بعد از لیپوماتیک به هیچ وجه الکل مصرف نکنید.
  • در شب در طول روز عمل لیپوماتیک فرد می تواند کمی پیاده روی کند.
  • اگر فرد بعد از عمل شلی و افتادگی پوست زیاد داشته باشد باید به مدت 3 روز از نشستن خودداری کند زیرا باعث ایجاد چین و چروک و سفتی معده و وضعیت نامناسب می شود فرم زیر شکم می شود.
  • بعد از لیپوساکشن، متخصص زنان و زایمان ژنی را تجویز می کند که از شل شدن یا تغییر شکل معده جلوگیری می کند، بلافاصله بعد از لیپوساکشن، صورت باید تون شده باشد و حداقل تا 7 روز و فقط در هنگام استحمام از روی معده باز نشود. بدن
بیشتر بخوانید  پمفیگوس ولگاریس بدترین بیماری پوستی در کشور

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

معایب لیپوماتیک چیست؟

اگر لیپوماتیک به درستی انجام شود، خطر خاصی وجود ندارد. خطر آمبولی چربی با استفاده از این روش تقریبا صفر خواهد بود. ارتعاش کانال های لیپوماتیک در بافت چربی منجر به خروج آنها از رگ های خونی می شود، بنابراین خطر خونریزی بسیار کم و صفر خواهد بود، احتمال آمبولی چربی وجود دارد، اما اگر فردی که لیزر لیپولیز را انجام می دهد به اندازه کافی حرفه ای نباشد و به درمان ادامه دهد. در روش لیپوماتیک می تواند خطر سوختگی، تغییر رنگ و تغییر رنگ پوست و ظاهر نامناسب در آن ناحیه را برای بیمار ایجاد کند.

افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری های قلبی عروقی باید قبل از جراحی لیپوماتیک با پزشک خود مشورت کرده و با متخصص قلب و عروق مشورت کنند.

درست است که کاهش حجم و توده چربی (به ویژه در ناحیه شکم و کمر) در بدن بیماران دیابتی باعث کاهش مقاومت به انسولین در بدن آنها و بهبود سلامت آنها می شود، اما جراحی لیپوماتیک در بیماران دیابتی حتما باید با نظر پزشک باشد. متخصص غدد. لیپوساکشن شکلی از فرم دادن به بدن برای بهبود ظاهر و سایز بیمار نیست، با این حال افرادی که لیپوساکشن انجام می دهند اعتماد بیشتری به بهبود ظاهر خود دارند.

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن
جراحی لیپوماتیک و عوارض آن
جراحی لیپوماتیک و عوارض آن
جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

جراحی لیپوماتیک و عوارض آن

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید