مقامات لبنانی در حال واکنش به تحریم های آمریکا علیه حزب الله هستند



واکنش نخست وزیر و رئیس جمهور لبنان به تحریم های آمریکا علیه حزب الله

نخست وزیر لبنان در واکنش به تحریم های آمریکا علیه دو قانونگذار مرتبط با حزب الله تاکید کرد: این رویکرد جدیدی است و ما نظرات خود را در مورد آن اعلام خواهیم کرد.

به نقل از روسیا الیوم، سعد حریری، نخست وزیر لبنان گفت: این تحریم ها موضوع جدیدی است و ما با آنها به شیوه ای مناسب برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت حفاظت از بخش های بانکی و اقتصادی لبنان، ابراز امیدواری کرد که این کشور هر چه زودتر از بحران عبور کند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه امین شری، نماینده پارلمان و محمد رعد رهبر حزب الله لبنان را به “سوء استفاده از سیستم سیاسی و مالی کشور به نفع این حزب و ایران” از جمله وفیق صفا متهم کرد. ارتباطات و هماهنگی حزب الله نیز به فهرست تحریم ها اضافه شده است. این وزارتخانه از جامعه جهانی خواست تا دو شاخه نظامی و سیاسی حزب الله را در فهرست تروریسم قرار دهند.

وزارت خزانه داری آمریکا از دولت لبنان خواست تا روابط خود را با اعضای حزب الله که در معرض تحریم قرار دارند، قطع کند.

همچنین میشل آن، رئیس جمهور لبنان وی با ابراز تاسف از تکرار تحریم‌های آمریکا علیه دو نماینده پارلمان لبنان و مغایر با مواضع قبلی آمریکا در قبال لبنان و بانک‌های این کشور که به توافقات ضد پولشویی پایبند بوده و استفاده از آنها در حوزه تروریسم را ممنوع می‌کند، گفت. وی گفت که از طریق مقامات مربوطه آمریکایی با موضوع تحریم ها برخورد می کنم.

بیشتر بخوانید  منظره زیبای پژمان قاسمکنی از همسرش در کنار دریا!

پیش از این نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تحریم های جدید آمریکا علیه شخصیت های برجسته حزب الله را توهینی به پارلمان و کل لبنان دانسته بود.

وی از اتحادیه بین المللی نمایندگان مجلس خواست در قبال تحریم های آمریکا علیه دو نماینده لبنانی موضع گیری کند.


دیدگاهتان را بنویسید