این واکسن ایرانی کرونا علیه امیکرون موثر است



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس انستیتو پاستور در ایران با اعلام اثربخشی واکسن «پاستوکوکوس» (تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلی کوبا) بر واریانت Omicron Covid 19 گفت. : واکسن پاستوکوکس را دریافت کرد.

دکتر علیرضا بیگلری درباره مصرف و تولید واکسن پاستوکوکوس در کشور گفت: واکسن پاستوکوکوس تنها واکسن داخلی است که در حال حاضر مجوز مصرف در کودکان را دارد که تا سن 18 سالگی ماهیانه 2 بار تزریق می شود.

بیگلری گفت: در عین حال در افراد بالای 18 سال واکسنی به نام پاستوکوک پلاس به عنوان نوبت سوم به فاصله یک ماه تزریق می شود.

پاستوکوکوس تنها واکسن تقویت کننده در جهان است

وی با بیان اینکه حدود 15 میلیون دوز از این واکسن در اختیار وزارت بهداشت است، افزود: پاستوکوکس پلاس تنها واکسن KUID-19 در جهان است که عمدتاً برای تزریق به عنوان دوز یادآوری طراحی و تولید شده است. ” همچنین از آنجایی که می توان از آن به عنوان دوز یادآور سایر واکسن ها استفاده کرد، با استقبال گسترده مردم مواجه شده است که نشان از کیفیت این واکسن و اعتماد صد ساله مردم به واکسن های تولید شده توسط انستیتو پاستور ایران دارد. . .

اثر پاستوکوکی امیکرون

بیگلر گفت: اکنون که این واکسن بر روی نوع Omicron موثر است، قطعا تقاضا برای تزریق آن افزایش خواهد یافت. واکسن Pastococcus Plus نیز به عنوان یک دوز اضافی برای افرادی که واکسن های دیگری مانند Sinofarm دریافت کرده اند، داده می شود.

تحویل محموله جدید پاستوکوف پلاس؛ هفته بعد

وی گفت: بدیهی است که تامین پاستوکوکوس پلاس برای بیش از 60 میلیون نفر که با انواع واکسن ها از جمله سینوفارم واکسینه شده اند، امکان پذیر نیست. فقط کسانی که واکسن پاتوژن را در گذشته دریافت کرده اند باید تزریق شوند.

بیشتر بخوانید  ماجرای قتل سه فرزند توسط مادر در رامهرمز امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ – ایران چطور

رئیس انستیتو پاستور در ایران گفت: البته پاستوکوکوس به کودکان تزریق می شود و نیازی به پاستوکوکوس پلاس نیست. خوشبختانه واکسن پاستوکوکوس در کشور به وفور یافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید