خطرات پارگی آپاندیسیت


علائم: تشخیص و درمان درد آپاندیسیت

با دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان درد آپاندیسیت آن ها ملاقات می کنند.

علت و درمان آپاندیسیت

علت و درمان آپاندیسیت

آپاندیس یا کولون زائده باریکی است که از روده بزرگ منشعب می شود و به دلیل ظاهر کرم مانند آن به آپاندیس معروف است. این اندام در سمت راست شکم (در قسمت پایین سمت راست شکم) قرار دارد، حدود چهار اینچ (10 سانتی متر) طول و حدود نیم سانتی متر (یک چهارم اینچ) قطر دارد.

مانند سایر دستگاه گوارش، آپاندیس از یک لایه مخاط داخلی تشکیل شده است که شامل لایه زیر مخاطی، غشای عضلانی و لایه های غشای اطراف است. با این حال، بر خلاف سایر قسمت های روده بزرگ، زیر مخاط آپاندیس از تعداد زیادی بافت غدد لنفاوی تشکیل شده است. وجود غدد لنفاوی در این ناحیه نشان می دهد که آپاندیس بر خلاف ظاهر ممکن است در سیستم ایمنی و همچنین در سیستم گوارش نقش داشته باشد.

علت و درمان آپاندیسیت

خطرات پارگی آپاندیسیت

علت و درمان آپاندیسیت

دکتر محمدرضا تفضلی، جراح عمومی به جام جم گفت: آپاندیس عملکرد شناخته شده ای در بدن ندارد اما بخشی از سیستم ایمنی بدن است و سلول های لنفاوی این ناحیه در روده ها آنتی بادی ترشح می کنند. از طرف دیگر آپاندیس یک آپاندیس یک طرفه با دهان باز است که اگر کانال به دلیل وجود مدفوع یا مواد زائد دیگر بسته شود، رشد میکروب منجر به آپاندیسیت می شود. بنابراین مهم ترین علت آپاندیسیت انسداد روزنه است.

اگر عفونت از بین نرود، آپاندیس ممکن است پاره شود و عفونت به شکم سرایت کند. پارگی آپاندیس خطرناک است و در صورت عدم درمان به موقع می تواند منجر به عفونت شدید معده و مرگ شود. برخلاف تصور بسیاری از افراد، آپاندکتومی عوارض جانبی ندارد و بدن می تواند بدون آن به عملکرد حیاتی خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید  گل راعی چیست ؟ خواص تایید شده روغن گل راعی کدامند ؟

پزشکان معمولاً اگر آپاندیس ملتهب باشد، آپاندیس را خارج می‌کنند و حتی یک آپاندیس سالم را می‌توان در طی جراحی شکم، مانند هیسترکتومی، خارج کرد. تشخیص پزشک برای برداشتن آپاندیسیت مربوط به احتمال عفونت باکتریایی در آپاندیس است که می تواند باعث آپاندیسیت شود.

آپاندیسیت یکی از شایع ترین و خطرناک ترین التهاب ها در بین افراد است. در اغلب موارد، اولین علائم آپاندیسیت، درد و حساسیت به لمس در سمت راست ناف است که معمولاً با حرکت به سمت گوشه پایین سمت راست شکم تشدید شده و شدیدتر احساس می شود.

این درد می تواند به سرعت در طی چند ساعت افزایش یابد و این افزایش می تواند تا زمانی که بیمار بتواند راحت و بدون درد حرکت کند ادامه یابد. فشردن و رها شدن ناحیه نشان می دهد که درد بعد از این عمل تشدید می شود و به این پدیده درد و حساسیت کشسانی می گویند که البته در همه موارد نمی توان به این حالت توجه کرد. سایر علائم رایج عبارتند از تهوع، استفراغ، تب و سایر علائم مشابه.

علت و درمان آپاندیسیت

درد ناشی از آپاندیسیت

علت و درمان آپاندیسیت

کمی از شکم و از ناحیه ناف شروع می شود و در حرکت به سمت راست شکم به قسمت های تحتانی و نزدیک قسمت جلویی کشاله ران می رود. در این مرحله به وضوح می توانید محل دقیق و دردناک آن را روی آپاندیس احساس کنید. درد هنگام سرفه، عطسه، لمس کردن، راه رفتن و حتی بدتر از تنفس ایستگاه ها
برخی افراد ممکن است آن را داشته باشند حالت تهوع، استفراغ، تب خفیف و حتی ناتوانی در دفع گاز اسکورت شود. در صورت مراجعه دیرهنگام به پزشک و اقدامات اورژانسی، ممکن است فرد دچار پارگی آپاندیس، سرایت عفونت به اندام های داخلی، ورود سموم به جریان خون و انتشار سریع در بدن و در نتیجه تب بالا، گیجی و سردرد شود. از دست دادن و از دست دادن هوشیاری او در نهایت با مرگ روبرو می شود.

بیشتر بخوانید  لیفت بینی چیست + تفاوت های بین رینو پلاستی با لیفت بینی

از زمان ظاهر شدن آپاندیسیت در ناحیه ناف، چهار تا پنج ساعت فرصت دارید تا به پزشک مراجعه کنید التهاب یا عفونت آپاندیس مطمئن باش و درمانش کن آپاندیسیت را می توان با برداشتن آپاندیس عفونی یا ملتهب با لاپاراسکوپی یا جراحی باز درمان کرد.
تشخیص و درمان در زنان (به دلیل شباهت با تظاهرات بیماری های زنان و زایمان) و افراد چاق (به دلیل وجود لایه های چربی زیاد) سخت تر است؛ اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بیشتر مراقب باشید و سریعتر به درد معده مشکوک شوید.

هنوز بین دانشمندان در مورد اضافی یا مفید بودن این مکمل اتفاق نظر وجود ندارد. برخی وجود آن را به مراحل اولیه تکامل نسبت می دهند که اکنون کاربرد خود را از دست داده اند و برخی آن را کارخانه تولید باکتری های مفید روده می دانند که این باکتری ها را در دستگاه گوارش به ویژه در مبارزه با بیماری هایی مانند وبا تقویت می کند. . هندوستان

هیچ درمان یا اجتنابی برای درمان وجود ندارد و باید اقدامات فوری و جراحی انجام شود. هرچه درمان زودتر انجام شود، خطرات کمتر و بهبودی سریع‌تر و راحت‌تر بعد از عمل انجام می‌شود.

علت و درمان آپاندیسیت

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید