برای مبارزه با Omicron چه واکسنی بزنیم؟



به گزارش ایرنا، گینزبورگ روز یکشنبه به روسیه 1 گفت: اگر اسپوتنیک لایت برای بار دوم برای تزریق واکسن کرونا استفاده شود، به مدت سه ماه برای اومیکرون مصونیت ایجاد می کند.

این دانشمند روسی گفت: 75 درصد افرادی که واکسن کرونا را دریافت می کنند، آنتی بادی های مقاوم به امیکرون در بدن خود دارند و با واکسیناسیون دوم این افراد، ایمنی در برابر این سویه به مدت سه ماه 100 درصد می شود.

اسپوتنیک لایت یک نسخه سبک از اسپوتنیک او است که در سال 2020 در موسسه گاملیا وزارت بهداشت روسیه ساخته شد.

بر اساس آخرین گزارش ستاد تاج گذاری روسیه از شیوع کووید-19، در طول شب بیش از 120 هزار مورد جدید بیماری عروق کرونر قلب در این کشور شناسایی شد.

ستاد مبارزه با کرونا روسیه در جدیدترین گزارش روز یکشنبه خود اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته بیش از 120 هزار نفر در مناطق مختلف این کشور مبتلا به کرونا یا مثبت شدن آزمایش کرونا شده اند و 9983 نفر در بیمارستان بستری هستند. بستری شده است.

بر اساس اعلام ستاد ضد سلطنتی روسیه، سویه Omicron از 85 جمهوری و 78 استان روسیه در حال گسترش است.

مقامات روسی برای مقابله با وضعیت فعلی و غلبه بر موج جدید انتشار کرونا، بر واکسیناسیون عمومی در این کشور و تسریع واکسیناسیون تاکید دارند.

روسیه از یک سال پیش شروع به واکسیناسیون شهروندان خود کرد و در حال حاضر پنج نوع واکسن ضد کرونا در این کشور تولید می‌شود که به نام‌های اسپوتنیک وی، اپیواک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپیواک کرونا-ان شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید  ماجرای ازدواج شهاب حسینی با هستی مهدوی فر

بر اساس گزارش وب سایت رسمی، از 146 میلیون نفر از ساکنان روسیه، حدود 70 میلیون نفر دو دوز واکسن ضد تاج و همین تعداد واکسن ضد تاج را دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید